Spelindustrin.se håller koll på spelindustrin

Robot
Spelindustrin.se håller koll på spelindustrin

Läs vad som händer i branschen eller hitta ett jobb i den. Nyöppnad sajt håller koll på svenska spelföretag.

#syndicate, #just-cause-2, #battlefield-3, #minecraft, #magicka


Medlem
Spelindustrin.se håller koll på spelindustrin

bra titel

kanske kan bli nått om dom sköter det snyggt, iaf kul att se jobben samlade där

Medlem

En svensk "Gamasutra" typ.


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

man skulle ha valt it på gymnasiet känns det som xD ifs när jag pluggade så var industrin på nergång


signatur

always use the nubs for cover

Skrivet av cute_ninja:

man skulle ha valt it på gymnasiet känns det som xD ifs när jag pluggade så var industrin på nergång

Jag söker jobb nu sedan ett tag och erfarenhet är något dom starkt väljer efter... Dom vill man ska vara 20 år med civutbildning samt ha 5 års erfarenhet inom minst 5 olika områden :S Visst hör företag av sig även fast man är nyexad fast man märker att erfarenhet är vad dom går efter, tyvärr. Jag fick till&med höra på telefon att jag inte är så ung längre, 27 år med magisterutbildning, mhm... Skulle jag startat eget skulle jag säkerligen ha 85% nyexade studenter som anställda, samt någon veteran.

Tokiga tider det här

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:
Skrivet av cute_ninja:

man skulle ha valt it på gymnasiet känns det som xD ifs när jag pluggade så var industrin på nergång

Jag söker jobb nu sedan ett tag och erfarenhet är något dom starkt väljer efter... Dom vill man ska vara 20 år med civutbildning samt ha 5 års erfarenhet inom minst 5 olika områden :S Visst hör företag av sig även fast man är nyexad fast man märker att erfarenhet är vad dom går efter, tyvärr. Jag fick till&med höra på telefon att jag inte är så ung längre, 27 år med magisterutbildning, mhm... Skulle jag startat eget skulle jag säkerligen ha 85% nyexade studenter som anställda, samt någon veteran.

Tokiga tider det här

så världen funkar idag, du ska ha fräsha betyg och en massa erfarenhet inom yrket xD bara kolla dom som blir kockar, där krävs det ofta en löjlig massa erfarenhet så dom som går hotell restaurang hamnar på kiosker för det mesta


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Så klart att det är SUPER-Ove Kaufeldt som publicerat alla nyheterna också.
Helt jävla fantastiskt!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunkelburk:

Så klart att det är SUPER-Ove Kaufeldt som publicerat alla nyheterna också.
Helt jävla fantastiskt!

Ja! Tyckte alltid han var den bästa skribenten i PC Gamer när jag läste den tidningen.

Medlem
Skrivet av Dunkelburk:

Så klart att det är SUPER-Ove Kaufeldt som publicerat alla nyheterna också.
Helt jävla fantastiskt!

Du menar väl Super-duper-ultra-mega-ninja-awesome-overdrive-Ove?

Who watches the Spelindustrin.se?

Jag undrade vad annledningen till denna nyhet var, sen kollade jag här. Är det inte två klassiker som sitter där!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

man skulle ha valt it på gymnasiet känns det som xD ifs när jag pluggade så var industrin på nergång

Man lär sig knappt något alls i gymnasiet som kan behövas i yrkeslivet.
Jag läste 200p programmering i gymnasiet (A, B, C), och jag lärde mig mycket mer som självlärd på ett par månader än vad jag gjorde på den tiden jag spenderade i gymnasiet.
Den enda kursen jag hade någorlunda nytta av var Datorkommunikation.

Antikvitet
Skrivet av Traveller in time:

Who watches the Spelindustrin.se?

Jag undrade vad annledningen till denna nyhet var, sen kollade jag här. Är det inte två klassiker som sitter där!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Riktigt nice sida.

Medlem

Så... sidan ingår i... FZ-familjen då?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Skrivet av Tybalt:

Så... sidan ingår i... FZ-familjen då?

Egmont-familjen snarare. FZ-redaktionen jobbar inte alls med Spelindustrin.


signatur
Medlem
Skrivet av Karelazi:
Skrivet av cute_ninja:

man skulle ha valt it på gymnasiet känns det som xD ifs när jag pluggade så var industrin på nergång

Man lär sig knappt något alls i gymnasiet som kan behövas i yrkeslivet.
Jag läste 200p programmering i gymnasiet (A, B, C), och jag lärde mig mycket mer som självlärd på ett par månader än vad jag gjorde på den tiden jag spenderade i gymnasiet.
Den enda kursen jag hade någorlunda nytta av var Datorkommunikation.

Något säger mig att jag inte kommer få ut så mycket av min programmering C...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

lol nån dag ska jag försöka göra något litet skitspel enbart med hjälp av saker jag läser mig till på google xD


signatur

always use the nubs for cover

Jag tror inte B4 blir så där "stort" som man tror, nu hade de nog flyt, man får nog skapa andra pangare och vidareutveckla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar