Ubisoft: "Mindre risk att släppa nya varumärken digitalt"

Robot
Ubisoft: "Mindre risk att släppa nya varumärken digitalt"

Drar exempel som From Dust när de förklarar att det är svårt att kämpa mot giganter på de vanliga marknaderna.

#ubisoft


Medlem
Ubisoft: "Mindre risk att släppa nya varumärken digitalt"

Bullshit.
Är ju fan dyrare att köpa det digitalt, kolla bara på steam och EA.. "och andra tjänster"
men, vet inte hur det är med PSN .. kanske för att folk har blivit extremt lata, eller vill inte ha Retail boxar.
Dom tycker troligen för att det är smidigare att köpa det online

Men jag ger fan på att det är billigare i butik.
någon månad efter release så kommer spelet ligga i deras 50% off låda.
Kommer inte hända på Webben på så kort tid.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

UbiD'oh
D'Ohsoft
UD'ohD'ohT

Medlem

'Släppa spel digitalt'? Antar att det menas via onlinetjänst vs skiva.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av MaxH:

'Släppa spel digitalt'? Antar att det menas via onlinetjänst vs skiva.

of course


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Dock så är "retail" alltid billigare, och dessutom föredrar jag att ha en fysisk kopia av mitt spel.

Medlem

Vet inte vad det gnälls om? Låter ganska vettigt tycker jag att det är bättre att släppa nya "under 200 kronors" spel endast digitalt. Tror inte From Dust skulle kostat under 200 kronor på release dagen i en fysisk utgåva.

Men jag kan hålla med om att det är märkligt att digitala spel sedan blir dyrare än fysiska exemplar när dom går över ett visst pris. Men det är väl troligtvis för att onlinetjänsterna lägger på en fast % på spelets bas priset vilket märks mer på dom dyrare spelen.

Medlem

Japp, digitalt är framtiden. Själv köper jag bara digitalt numera.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

var det inte from dust så var så otroligt skadat när det släpptes att halva spelvärlden fick ont i rumpan ? =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Köper bara digitalt nu mera. Har inte ens en dvd spelare i min dator längre.(g2play.net och steam rea, säger bara det).

MEN jag bojkottar fortfarande Ubisoft, oavsett om deras spel kostar 1kr och går att köpa och börja spela på 10 sekunder. Visst, börjar dom åter bry sig om sina kunder kan jag bli en kund igen men inte innan.

Och sedan är 95% av Ubisoft spelen skräp nu för tiden, så jag känner inte att jag tappat så mycket på min bojkott.

Medlem
Skrivet av Khenke:

MEN jag bojkottar fortfarande Ubisoft, oavsett om deras spel kostar 1kr och går att köpa och börja spela på 10 sekunder. Visst, börjar dom åter bry sig om sina kunder kan jag bli en kund igen men inte innan.

Och sedan är 95% av Ubisoft spelen skräp nu för tiden, så jag känner inte att jag tappat så mycket på min bojkott.

I'm with you bro. Ubifail får gärna ta sitt pick och pack och köra hårt på konsollkramarna. Happy trails...

"Meanwhile at gearbox software, an ominous laughter is heard...."

Medlem

Inget nytt att digitalt kommer ta över.. Ni som inte tror på de är rätt pantade

Billigare? Ibland.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har först en undran varför man gjort savedata för From Dust är kopieringskyddat och man måste ha Plus-abonnemang hos Sony för att ta backup av detta.

Sedan bannar jag utveckling mot enbart digital utgivande.
Det som händer är att utgivarna ser ingen anledning av avstå från två försäljningsled i förtjänst och driver allt i egen regi - för försäljning över hela världen.
Den prispress vi har via butik idag försvinner helt.

Nej, fy för bövelen - boxade versioner i butik skall det va.

Medlem

Ja, de kommer nog att gynnas av detta. Det kan ju inte bli mycket värre för dem.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Ja, de kommer nog att gynnas av detta. Det kan ju inte bli mycket värre för dem.

Det kan bara bli värre för oss :/


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Vorheece:

Ja, de kommer nog att gynnas av detta. Det kan ju inte bli mycket värre för dem.

Det kan bara bli värre för oss :/

Kan det verkligen det? Oh the horror! Trodde faktiskt att de redan lyckats förstöra för sina kunder mer än vad som var möjligt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bullshit.
Är ju fan dyrare att köpa det digitalt, kolla bara på steam och EA.. "och andra tjänster"
men, vet inte hur det är med PSN .. kanske för att folk har blivit extremt lata, eller vill inte ha Retail boxar.
Dom tycker troligen för att det är smidigare att köpa det online

Men jag ger fan på att det är billigare i butik.
någon månad efter release så kommer spelet ligga i deras 50% off låda.
Kommer inte hända på Webben på så kort tid.

Beror helt på vilka företag som står bakom prissättningen. EA och Activision är svin när det gäller att sälja spel på steam. De sänker knappt priserna. Valve brukar sänka priserna ganska snabbt och erbjuder väldigt ofta nedsatta priser efter bara några veckor.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bullshit.
Är ju fan dyrare att köpa det digitalt, kolla bara på steam och EA.. "och andra tjänster"
men, vet inte hur det är med PSN .. kanske för att folk har blivit extremt lata, eller vill inte ha Retail boxar.
Dom tycker troligen för att det är smidigare att köpa det online

Men jag ger fan på att det är billigare i butik.
någon månad efter release så kommer spelet ligga i deras 50% off låda.
Kommer inte hända på Webben på så kort tid.

Dyrare, beror helt på var du köper spelet. Jag köpte tex Skyrim på Greenmangaming för 320:-, helt digitalt. Reggade på Steam utan problem. Steam är dyra, mest pga att de lägger på 30% på priset.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Dock så är "retail" alltid billigare, och dessutom föredrar jag att ha en fysisk kopia av mitt spel.

Nej, långt från alltid. Eller jo, alltid om du bara jämför med Steam. Jämför du med andra digitala försäljningsplatser så nej.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Vorheece:

Ja, de kommer nog att gynnas av detta. Det kan ju inte bli mycket värre för dem.

Det kan bara bli värre för oss :/

Kan det verkligen det? Oh the horror! Trodde faktiskt att de redan lyckats förstöra för sina kunder mer än vad som var möjligt.

Dom har fortfarande ett äss kvar, de kan sluta utveckla pc spel överhuvudtaget!!!!
Det är nog bara en tidsfråga :/ Jag som såg fram emot en PC VERSION av det nya Ghost Recon spelet

Att dom inte gör som Rockstar gör, släpp på konsol först och pc efter 6-12 månader, hellre en längre längtan än att inte få något alls


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Vorheece:

Ja, de kommer nog att gynnas av detta. Det kan ju inte bli mycket värre för dem.

Det kan bara bli värre för oss :/

Kan det verkligen det? Oh the horror! Trodde faktiskt att de redan lyckats förstöra för sina kunder mer än vad som var möjligt.

Dom har fortfarande ett äss kvar, de kan sluta utveckla pc spel överhuvudtaget!!!!
Det är nog bara en tidsfråga :/ Jag som såg fram emot en PC VERSION av det nya Ghost Recon spelet

Att dom inte gör som Rockstar gör, släpp på konsol först och pc efter 6-12 månader, hellre en längre längtan än att inte få något alls

Det är nog det bästa. Göra ett spel på en platform först sen porta det med ändrad mekanik GUI som passar PC.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Javas:

Dom har fortfarande ett äss kvar, de kan sluta utveckla pc spel överhuvudtaget!!!!
Det är nog bara en tidsfråga :/ Jag som såg fram emot en PC VERSION av det nya Ghost Recon spelet

Att dom inte gör som Rockstar gör, släpp på konsol först och pc efter 6-12 månader, hellre en längre längtan än att inte få något alls

Bara att bita i det sura äpplet och konstatera att spel på PC är en utdöende konstart. Kanske en comeback om några år då endast folk köper en PC för just spel och andra använder surfplatta eller mobil.

Jag har inget emot att spela med kontroll men dagens grafik och avsaknaden av spelmod gör att jag lämnat konsolträsket. Tur att det fortfarande finns PC spel som kommer hålla några år till att spela.


signatur

Det var detta...

Medlem

Om alla spel blir digitala så kommer släpp företagen ha för stor makt över priset o Rea priser lär det inte bli något med. Men det borde bli billigare för oss köpare att köpa bara digitalt. Men det finns ju inga garantier för det tyvärr.
Tycker nog att det är ganska trevligt o kunna gå in i en spel butik som jag gör idag. Men de kommer o försvinna om det blir digital övergång för alla spel.

Fast ärligt så är det ganska bekvämt med allt online på steam ,orgin eller var de nu ligger men då vill jag det "ska" ingå automatiska uppdateringer till spelen där de ligger.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bullshit.
Är ju fan dyrare att köpa det digitalt, kolla bara på steam och EA.. "och andra tjänster"
men, vet inte hur det är med PSN .. kanske för att folk har blivit extremt lata, eller vill inte ha Retail boxar.
Dom tycker troligen för att det är smidigare att köpa det online

PSN och XBL är väl inte direkt mycket billigare än butikerna. Men när det gäller PC finns det gott om butiker som säljer autentiska nycklar billigare än Steam, Origin och whatnot och garanterat billigare än butikerna.

G2Play är väl ett riktigt bra exempel där dy har Assassins Creed för 245 SEK.

Skrivet av Trappski:

PSN och XBL är väl inte direkt mycket billigare än butikerna. Men när det gäller PC finns det gott om butiker som säljer autentiska nycklar billigare än Steam, Origin och whatnot och garanterat billigare än butikerna.

G2Play är väl ett riktigt bra exempel där dy har Assassins Creed för 245 SEK.

Spel på PSN och XBLA kostar med få undantag 150:- eller mindre. Men då är det ju också en helt annan typ av spel än boxade AAA-spel. Det är exakt det som artikeln handlar om (men det verkar som folk tycker att det är mycket roligare att whina i forumet istället för att läsa och förstå vad dom försöker säga;))
Poängen är inte att det är mindre risk att göra ett fläskigt storprojekt och sedan släppa det till fullpris digitalt. Det dom säger är att det är mindre risk att prova nya koncept i form av lågbudgetspel som säljs billigt. I dagsläget finns den marknaden bara som donwload only.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

var det inte from dust så var så otroligt skadat när det släpptes att halva spelvärlden fick ont i rumpan ? =_=

Jasså, fick du ont i rumpan? Du kanske skulle skaffa andra kompisar istället.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

dragon age multiplayer madness ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Inget nytt att digitalt kommer ta över.. Ni som inte tror på de är rätt pantade

Billigare? Ibland.

Det lär nog dröja innan digital distribution tar över.

Men tydligen så vill folk betala mer för mindre.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av mosoloa1:

Inget nytt att digitalt kommer ta över.. Ni som inte tror på de är rätt pantade

Billigare? Ibland.

Det lär nog dröja innan digital distribution tar över.

Men tydligen så vill folk betala mer för mindre.

Yep. Allt för att få spelen mer bekvämt. Det är lite ledsamt, men sant.


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar