Är Biowares nya ett Command & Conquer-spel?

Inaktiv

Nej tack, inget mer C&C. Det dog efter Red Alert 1.

Inaktiv

Kommer det att slå Starcraft 2?? Nej

Medlem

Synd att Westwood inte finns längre, C&C var oslagbart under deras era
Sen ska ju självklart ett storföretag som EA komma och förstöra allt -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tja nått basbyggarspel som inte blåser fram i 340 m/s skulle ju vara rena drömmen

Medlem

Återupplivning av Command & Conquer Tiberium kanske? Av alla bilder och filmer man fick se av det spelet såg det i alla fall ut att ha potential.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Kommer inte ihåg vem som gjorde det förra C&C men fan vem som helst utom dom! Jävla spektakel till spel det var.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Nej tack, inget mer C&C. Det dog efter Red Alert 1.

Måste protestera. C&C "classic" dog i och med att de döpte Generals till C&C. Generals är ett bra gjort RTS, ja. Men det är inte C&C.

Och sedan att Red Alert 2 och dess expansion var lite smålustig gör mig inget. Det passade finfint in som ett sido-universum till huvudstoryn. Den har med andra ord inget alls att göra med TibDawn, TubSun och Firestorm.

Skrivet av MMHT:

Kommer inte ihåg vem som gjorde det förra C&C men fan vem som helst utom dom! Jävla spektakel till spel det var.

EA Los Angeles.

Medlem

Är det seriöst bara jag som noterat att personen på bilden har väldigt onaturliga/omänskliga ben
nedanför knäna?

Medlem

Det känns lite som BioWare säljer deras credibility till EA.

Heter studion Victory Rush så bryr sig få men döp om den till BioWare så får vi massa gratis hype!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

-muahaha, that was lefthanded
-keep em coming

För dem som kommer ihåg coolaste commandosnubben


signatur

Jag håller med, lagom är bäst.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Nog med mjölkning på C&C. Har spelat dessa spel sedan 4 (Typ?) år gammal, och serien är inte igenkännerlig på något utom namnet.

Hur kan det vara "mjölkning" om det bara är namnet som är samma?

Medlem
Skrivet av Typhor:

ska Bioware göra ett RTS? nånting låter extremt fel med den meningen. :S

ja dom har ju inte lyckats göra ett bra rpg sedan baldurs gate 2 så ... på tiden att dom tänker om.

Medlem
Skrivet av Zpyder:

-muahaha, that was lefthanded
-keep em coming

För dem som kommer ihåg coolaste commandosnubben

Får inte glömma denna

-I've got a present for you

En värdig version av vad C&C Renegade lovade att det skulle vara.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

GG, ännu mer de kan slänga ett dialogue wheel med meningslöst dialog på och lite bögromantik och kalla det innovation.

Medlem

Westwood R.I.P. kom tillbaka och gör serien rättvisa

Inaktiv

Eriand 2011-12-05 11:58:50 #16

Preath skrev:
Väldigt intressant! De lär förmodligen göra bättre än EA.

Eeeeee, derp; Bioware ägs av EA

självklart därför e det bioware ändå

Inaktiv

den som kom 1995 och red alert 3 ingen sår dom

rätt Vampyrer_suger

Medlem

Dune är orginalet! Det är den storryn C&C är grundad o buggd på.
Det kom en ver av spelet som hette Dune 2000 o är en upphottad ver av orginalet släpptes 2000.
Många av dagens spel bygger på tidigare äldre spel.
En annan av orginal titlarna var ARRAKIS.

Skrivet av Fisse:
Skrivet av chopper:

Kan oavsett inte bli sämre än den idiotiska C&C 4. Det är mitt absolut värsta Fel köp i livet.
Då bara dog det spelet. O har spelat sedan orginalet kom till min amiga 500+
Så är tänket som typ C&C 3 kan det vara intressant..

C&C kom väl aldrig till amiga heller? Är nog Dune du tänker på?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

GG, ännu mer de kan slänga ett dialogue wheel med meningslöst dialog på och lite bögromantik och kalla det innovation.

Du känner dig hotad av homosexualitet i ett spel?

Undrar om det är nya ansikten som kommer jobba på titeln eller om deras nya gäng kommer ha några välkända personer

Medlem

Hade vart trevligt och då gärna ett spel med betoningen och budgeten lagd på själva spelmekaniken och inte på kassa filmer med kassa skådisar, som de senaste varit.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

GG, ännu mer de kan slänga ett dialogue wheel med meningslöst dialog på och lite bögromantik och kalla det innovation.

Du känner dig hotad av homosexualitet i ett spel?

Jag ifrågasätter meningen med påklistrad sexualitet i alla spel, och bioware om några gör det riktigt illa och har snarast gjort det till sitt varumärke, och löjligt nog ser väl kanske både dem själva och andra dem som någon slags rättsaktivist vad gäller sådant. När de snarare kommer ett par årtionden sent till den "kampen".

Medlem
Skrivet av chopper:

Dune är orginalet! Det är den storryn C&C är grundad o buggd på.
Det kom en ver av spelet som hette Dune 2000 o är en upphottad ver av orginalet släpptes 2000.
Många av dagens spel bygger på tidigare äldre spel.
En annan av orginal titlarna var ARRAKIS.

Skrivet av Fisse:
Skrivet av chopper:

Kan oavsett inte bli sämre än den idiotiska C&C 4. Det är mitt absolut värsta Fel köp i livet.
Då bara dog det spelet. O har spelat sedan orginalet kom till min amiga 500+
Så är tänket som typ C&C 3 kan det vara intressant..

C&C kom väl aldrig till amiga heller? Är nog Dune du tänker på?

Vadå C&C universumet har väl inget med det i Dune att göra? Bara för att det råkar vara samma typ av spel är det ju inte samma spelserie...

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

GG, ännu mer de kan slänga ett dialogue wheel med meningslöst dialog på och lite bögromantik och kalla det innovation.

Du känner dig hotad av homosexualitet i ett spel?

Jag ifrågasätter meningen med påklistrad sexualitet i alla spel, och bioware om några gör det riktigt illa och har snarast gjort det till sitt varumärke, och löjligt nog ser väl kanske både dem själva och andra dem som någon slags rättsaktivist vad gäller sådant. När de snarare kommer ett par årtionden sent till den "kampen".

Bättre sent än aldrig skulle jag vilja påstå.

Skrivet av Fritjof92:

Bättre sent än aldrig skulle jag vilja påstå.

Wow, snacka om ursäktande svar.

Antar det är dags för mig att gå på demonstrationståg för att rive berlinmuren också.

Medlem

Kan ju inte bli samre an Red alert 3 eller C&C4 som bagge var renas akmten..menar halla hur mycket kostade den dar vita bakgrunden i C&C4 med den dar hand ritade grejen..precis det man vill se i ett C&C spel eller hela avsakanden av C&C i spelet.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Fritjof92:

Bättre sent än aldrig skulle jag vilja påstå.

Wow, snacka om ursäktande svar.

Antar det är dags för mig att gå på demonstrationståg för att rive berlinmuren också.

Du kan göra det om du vill, jag skulle vilja påstå att Bioware är en av dem få som har homosexualitet i sina spel. Det är inte många som har det, och absolut inte många som har det som något positivt.

Varför skulle det vara ursäktande? Jag tycker att det är helt rätt av dem att ge möjligheten.

Skrivet av Fritjof92:

Du kan göra det om du vill, jag skulle vilja påstå att Bioware är en av dem få som har homosexualitet i sina spel. Det är inte många som har det, och absolut inte många som har det som något positivt.

Varför skulle det vara ursäktande? Jag tycker att det är helt rätt av dem att ge möjligheten.

Så du gillar påklistrad sexualitet? Wow.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Så du gillar påklistrad sexualitet? Wow.

Jag förstår vad du säger i vilket fall. Bioware kan endast göra spel för att tillfredsställa fangirls - och kanske någon liten grupp fanboys - nu för tiden, ytliga romanser och dialoger blandade med pixel-mjukporr.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Fritjof92:

Du kan göra det om du vill, jag skulle vilja påstå att Bioware är en av dem få som har homosexualitet i sina spel. Det är inte många som har det, och absolut inte många som har det som något positivt.

Varför skulle det vara ursäktande? Jag tycker att det är helt rätt av dem att ge möjligheten.

Så du gillar påklistrad sexualitet? Wow.

Om du läser vad jag skrev igen får du gärna referera mig till var jag skrev att jag gillar påklistrad sexualitet.

123
Skriv svar