Xbox 360 uppdateras i dag

Medlem

Fan va sega de är, jag vill ju testa nya looken! >.<

Medlem

Ska alltid vara försenat...

Medlem

Vad är bing för något?

Inaktiv
Skrivet av daver:

Vad är bing för något?

Vet ej

Medlem
Skrivet av daver:

Vad är bing för något?

Jag tar din kommentar med en nypa salt, men ifall du nu är fullt seriös.

Bling, är så vitt jag vet, Microsofts egna webbläsare, som de har bäddat in i x-box. Det verkar som att funktionen i sig, fyller ut ett register där du söker efter media du är ute efter och x-boxet rekommenderar klipp (eller vad du nu än söker efter) som är mest passande för de nyckelord du använde.

Medlem

Någon som hört något mer? Har suttit och startat om Xboxet en massa gånger nu under dagen för att kolla om det kommit något men icket..

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av daver:

Vad är bing för något?

Jag tar din kommentar med en nypa salt, men ifall du nu är fullt seriös.

Bling, är så vitt jag vet, Microsofts egna webbläsare, som de har bäddat in i x-box. Det verkar som att funktionen i sig, fyller ut ett register där du söker efter media du är ute efter och x-boxet rekommenderar klipp (eller vad du nu än söker efter) som är mest passande för de nyckelord du använde.

lol, för det första finns det inget bling i bing (hint) och för det andra så är det inte en webbläsare, det är bara en sökmotor, microsofts sökmotor som kommer hitta det man söker efter inom xbox live.

Skrivet av JoBe1337:

Någon som hört något mer? Har suttit och startat om Xboxet en massa gånger nu under dagen för att kolla om det kommit något men icket..

Kolla @majornelson på twitter, han säger till: https://twitter.com/#!/majornelson

Medlem

Verkar som att de har börjat skicka ut uppdateringen nu, om jag har förstått @majornelson rätt.

Medlem

Jag fick den nu!!!

Edit: It's AWESOME!

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Jag fick den nu!!!

Edit: It's AWESOME!

Sitter fortfarande och väntar på att det ska dyka upp här. Borde väl snart göra det tycker jag.

ZF
Medlem
Skrivet av Func:
Skrivet av raefzm88:

ser förjävligt ut.

* w8
* microsoft
* facebook
* kinect
* bing
* röststyrning
* youtube

fyfan jag ryser när jag läser detta. Istället för att försöka göra en dålig spelkonsol bättre, så lyckas dem göra den ännu sämre genom att trycka in en massa meningslöst skit.

Motivera gärna. Vad gör det en Xbox ägare om det finns youtube eller facebook i den? Om man nu inte vill använda sig av det så kan man väl bara skita i det?

Och motivera gärna också hur de kan göra den bättre. Skicka ut nya grafikkretsar?

Nä, håll dig ifrån forum om du inte har något att komma med. Ingen idé att posta inlägg som en passiv aggressiv hemmafru med ett block post-it.

samma som när de funktionerna infördes på PS3 kanske? det går från att vara rent och snyggt till fullsmetat med loggor. om man använder dem kanske man inte bryr sig, eller tycker det är förbättringar, men annars så..

Skrivet av Neatherblade:

Undrar när Sony ska få ändan ur vagnen och förbättre meny sytemet på PS3.

fast XMB var överskådligt och funktionellt från början, i motsats till Xboxens blad, sen blev det ändå värre, och om nu rutorna är en förbättring återstår ju att se.

men hur skulle XMB förbättras annat än om du tänker i detaljer? att byta ut gränssnitt bara för att byta ut är dåligt, många system och prylar har gett mig den uppfattningen.

Medlem

Har kollat igenom det mesta nu.

Recension: Väldigt snabb, snygg, intuitiv och bing gör att det går snabbt att hitta.
Har inget negativt att säga om det, gillar den starkt!

Medlem

Synd bara att dem fortfarande tycker att det är en onödig grej att man ska kunna aktivera voicecoomand OM man nu skulle vilja använda det.

Visst, kan förstå att dem inte vill få dåligt rykte på grund av att folk inte kan prata engelska så bra som amerikanarna och engelsmännen, men dem borde ändå ha ett val, och kanske en varningstext i stil med "observera att detta är riktat till folk om pratar engelska som modersål, så det kan vara problem med att kinecten inte uppfattar er"

Sen så har vi alla dem appsen som inte finns här i sverige, men det är väl rättigheter och så vidare som spökar

Medlem
Skrivet av Nocimar:

Sen så har vi alla dem appsen som inte finns här i sverige, men det är väl rättigheter och så vidare som spökar

Där skulle jag vilja påstå att du har fel, vi har alla apps här som xbox har att erbjuda, senare nu i december så kommer saker som youtube komma, kan komma fler sen också.
Kommer komma många apps men många är begränsade till ett eller få länder eftersom de inte är relevanta i andra länder.

Edit: Här har du alla apps och vilka länder som får dem: http://www.stuffwelike.com/2011/12/04/the-xbox-360-media-revo...

Edit 2: Fel av mig, de kom visst en del apps idag som vi inte får, inget jag saknar precis.

Medlem

Släppte dom aldrig skype? För hittar det inte faktiskt.

Medlem

Det är då helvete att dom inte kan fixa så voice funkar här, en liten inställning, som sagt..

Annars va uppdateringen ok, men inte mycket mer än så..

Medlem

lite smått besviken då det i grund o botten är 2 nya saker.

* nytt utseende
* Bing


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Nocimar:

Synd bara att dem fortfarande tycker att det är en onödig grej att man ska kunna aktivera voicecoomand OM man nu skulle vilja använda det.

Visst, kan förstå att dem inte vill få dåligt rykte på grund av att folk inte kan prata engelska så bra som amerikanarna och engelsmännen, men dem borde ändå ha ett val, och kanske en varningstext i stil med "observera att detta är riktat till folk om pratar engelska som modersål, så det kan vara problem med att kinecten inte uppfattar er"

Sen så har vi alla dem appsen som inte finns här i sverige, men det är väl rättigheter och så vidare som spökar

Ja det suger... det lustiga är att om man inte signar in med sin svenska XBL profil och sätter location för konsolen till USA så funkar voice commands, funkar riktigt bra med. Men så fort man signar in till XBL så funkar det inte längre antagligen för att man har en XBL profil som är svensk. Makes me Rage

Medlem

Inte hunnit testa så mycket men jag kan inte lyckas flytta min XBL Profil till cloud storage? Någon som vet hur det funkar eller hur man gör?

Medlem

Blev besviken på att ens köp som man inte har installerade på Xboxen inte syns. Vill ha en My Games där jag kan se allt jag köpt och välja att installera dom, som det är på Steam.

Förstår inte varför det ska vara så svårt att göra en bra digital tjänst, ända sättet att se vad man köpt på XBL är att scrolla igenom en oändligt lång lista med allt man laddat ner sen man skapade sitt XBL Konto, it's stupid.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Inte hunnit testa så mycket men jag kan inte lyckas flytta min XBL Profil till cloud storage? Någon som vet hur det funkar eller hur man gör?

Detta undrar jag också! Saves verkar sparas precis som vanligt (fast man väljer cloud som storage unit typ), men hittar inget om profilen i sig.

Medlem
Skrivet av Func:
Skrivet av raefzm88:

ser förjävligt ut.

* w8
* microsoft
* facebook
* kinect
* bing
* röststyrning
* youtube

fyfan jag ryser när jag läser detta. Istället för att försöka göra en dålig spelkonsol bättre, så lyckas dem göra den ännu sämre genom att trycka in en massa meningslöst skit.

Motivera gärna. Vad gör det en Xbox ägare om det finns youtube eller facebook i den? Om man nu inte vill använda sig av det så kan man väl bara skita i det?

Och motivera gärna också hur de kan göra den bättre. Skicka ut nya grafikkretsar?

Nä, håll dig ifrån forum om du inte har något att komma med. Ingen idé att posta inlägg som en passiv aggressiv hemmafru med ett block post-it.

Det bidrar inte till att spelupplevelsen blir bättre genom att de trycker in en massa annat skräp. Men å andra sidan så är konsolspelare så casual så det bryr sig nog mer om facebook etc än själva spelandet.

För övrigt ska det komma från rätt käft " Nä, håll dig ifrån forum om du inte har något att komma med. Ingen idé att posta inlägg som en passiv aggressiv hemmafru med ett block post" din första post på forumet var en rant mot mig? ser mörkt ut för dig nu.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av apanbajs:

Inte hunnit testa så mycket men jag kan inte lyckas flytta min XBL Profil till cloud storage? Någon som vet hur det funkar eller hur man gör?

Detta undrar jag också! Saves verkar sparas precis som vanligt (fast man väljer cloud som storage unit typ), men hittar inget om profilen i sig.

Gå in på memory och där kan du trycka på ett savegame och ladda upp till cloudstorage t.e.x, du har ca 500 mb minne att ladda upp savegames på.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av apanbajs:

Inte hunnit testa så mycket men jag kan inte lyckas flytta min XBL Profil till cloud storage? Någon som vet hur det funkar eller hur man gör?

Detta undrar jag också! Saves verkar sparas precis som vanligt (fast man väljer cloud som storage unit typ), men hittar inget om profilen i sig.

Gå in på memory och där kan du trycka på ett savegame och ladda upp till cloudstorage t.e.x, du har ca 500 mb minne att ladda upp savegames på.

Japp det vet vi, men vi undrar om hur våra profiler laddas upp för det verkar inte gå å föra över till molnet. Kan ju hända att det är som typ skype/msn m.m att man bara loggar in från en annan konsol och så tankas ens profil ner från Microsofts databas?

Medlem
Skrivet av apanbajs:
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av apanbajs:

Inte hunnit testa så mycket men jag kan inte lyckas flytta min XBL Profil till cloud storage? Någon som vet hur det funkar eller hur man gör?

Detta undrar jag också! Saves verkar sparas precis som vanligt (fast man väljer cloud som storage unit typ), men hittar inget om profilen i sig.

Gå in på memory och där kan du trycka på ett savegame och ladda upp till cloudstorage t.e.x, du har ca 500 mb minne att ladda upp savegames på.

Japp det vet vi, men vi undrar om hur våra profiler laddas upp för det verkar inte gå å föra över till molnet. Kan ju hända att det är som typ skype/msn m.m att man bara loggar in från en annan konsol och så tankas ens profil ner från Microsofts databas?

Okej, alltså som jag fått för mig så är det endast savegames du kan spara där, själva profilen finns ju alltid redan redan. Så om du t.e.x är hemma hos dig med din gamertag va, och sen åker du ner till en kompis långt bort, då kan du ju köra en recover gamertag på den konsolen där hos din polare, och då har du tillgång till dina savegames på cloudstorage, när du är inne på din profil (gamertag).

Hoppas jag förstod dig rätt, och det är sådär jag har fått för mig. Ha det gött

Medlem

Är än så länge inte så imponerad över denna uppdatering.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Men å andra sidan så är konsolspelare så casual så det bryr sig nog mer om facebook etc än själva spelandet.

Tror nog att majoriteten av konsol spelare bryr sig mer om själva spelandet än dom sociala medierna som tillkommit med åren.

Jag är allätare och gillar i stort sätt alla spel plattformar, dock så bryr jag mig inte om facebook eller msn som funnits med på 360:n ett bra tag nu. Gör inte mig nått att det finns där för dom som gillar det.

Medlem

vart är mitt skype? det var typ den enda funktionen jag såg fram emot och så fanns det inte med! kanske kommer till app marketplace vid ett senare tillfälle?

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av daver:

Vad är bing för något?

Jag tar din kommentar med en nypa salt, men ifall du nu är fullt seriös.

Bling, är så vitt jag vet, Microsofts egna webbläsare, som de har bäddat in i x-box. Det verkar som att funktionen i sig, fyller ut ett register där du söker efter media du är ute efter och x-boxet rekommenderar klipp (eller vad du nu än söker efter) som är mest passande för de nyckelord du använde.

Jag var faktiskt seriöst. Men jag googlade det och lustigt nog så var det bara en sökmotor.

Medlem

Nej inte speciellt imponerad alls faktiskt.

123
Skriv svar