FZ 15 år – de 15 viktigaste spelen sedan 1996 (2001-2005)

Medlem

Sånt här gillas.


signatur

Rawr

Inaktiv

Måste säga att 2001-2005 inte alls känns så mäktigt nu när man kollar tillbaka på det. Dom flesta spelen är ju sånna som jag nuförtiden inte ens skulle komma på tanken att spela.

Skrivet av riktigninja:

varför är inte unreal tournament med ? eller rtcw

Unreal Tournament släpptes 1999, inte 2001-2005. Den var med i förra artikeln.

Medlem
Skrivet av robineng:

Måste säga att 2001-2005 inte alls känns så mäktigt nu när man kollar tillbaka på det. Dom flesta spelen är ju sånna som jag nuförtiden inte ens skulle komma på tanken att spela.

Skrivet av riktigninja:

varför är inte unreal tournament med ? eller rtcw

Unreal Tournament släpptes 1999, inte 2001-2005. Den var med i förra artikeln.

Mja.. jag spelar äldre spel lite då och då. Tycker det finns flera spel som är roliga fortfarande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Precis, all heder åt Operation Flashpoint!


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Tycker det är konstigt att Warcraft 3 inte ens nämns :o. Warcraft 3 är ett bra spel som förde med sig många populära custom games som t.ex dota. Moba serien är idag är en av de största spelserierna som finns.

Håller med nu när du nämner det. WC3 var dessutom en revolution när det gäller custom maps. Visserligen hade Starcraft/Age of Empires/Empire Earth etc också en bra editor men det var med WC3 som custom maps verkligen exploderade.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Var är Operation Flashpoint? Ja, jag vet, hedersomnämnande... men det är rätt stort i spelhistorien. Eller är det rena försäljningssiffror som trumfar det?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av hardox:

Känns som Half Life är av större betydelse än Half life 2. HL2 må vara ett bättre spel men HL1 gav Counter strike och HL2.

Glöm inte att HL2 gav os Counter Strike: Source. Det är även det i närliggande lika stort som Counter Strike i dagens läge.
Sedan har vi såklart Team Fortress 2 och Left 4 Dead 1 samt 2, DOD: Source...

Glöm inte att dessa spel ej hade funnits om inte HL2 kommit då de använder sig av teknik från det spelet... Så jag skulle absolut inte vilja säga att HL2 är mindre viktigt än HL1 utan minst lika viktigt.

Medlem

En fråga. Vad hände med Ratchet & Clank?

Medlem

Halo förtjänar minst ett hedersomnämnande, spelet som öppnade för Multiplsyer FPS på konsol och FPS på konsol på riktigt, spelet som i princip själv ledde till att 360 lanserades, och som till stor del är anledningen till att Pc idag är en plattform för portar och casual spel medan fokus ligger hos konsolerna.
Å andra sidan kan jag inse varför FZ gärna minns "the good old days" då PC var den dominerande spelplattformen, och den enda för multiplayer och seriöst spelande. Kul att det idag är princip det omvända ^^

Redaktör
Skrivet av Grumbledock:

Halo förtjänar minst ett hedersomnämnande, spelet som öppnade för Multiplsyer FPS på konsol och FPS på konsol på riktigt, spelet som i princip själv ledde till att 360 lanserades, och som till stor del är anledningen till att Pc idag är en plattform för portar och casual spel medan fokus ligger hos konsolerna.
Å andra sidan kan jag inse varför FZ gärna minns "the good old days" då PC var den dominerande spelplattformen, och den enda för multiplayer och seriöst spelande. Kul att det idag är princip det omvända ^^

Halo fick ett hedersonmämnande, fast 2002 (det släpptes i Sverige då).


signatur
Redaktör
Skrivet av Tybalt:

Var är Operation Flashpoint? Ja, jag vet, hedersomnämnande... men det är rätt stort i spelhistorien. Eller är det rena försäljningssiffror som trumfar det?

GTA 3 är också rätt stort. Vi dividerade fram och tillbaka och enades om att GTA 3 varit viktigare för branschen i stort. Tokrealistiska shooters i all ära, de har inte gjort samma avtryck.


signatur
12
Skriv svar