Cliffy B vill blåsa nytt liv i Unreal-serien
Unreal är enligt mig en utav de bästa serierna någonsin. Ut99 spelar jag än idag ibland. UT3 var inte dåligt heller, men saknade ett par viktiga delar och glömdes således bort fort.
Skulle gärna se dem göra ett nytt Unreal Tournament, det vore underbart ifall de skulle lyckas.
ang. bilden: det ser fortfarande vackert ut <3
Den himlen är fortfarande rätt snygg...
Ja, jag skulle vilja se Unreal återvända. Och Cliff är nog inte helt galet ute om han väljer att göra det i en öppen värld med rollspelsinslag. Tror inte linjära FPS kammar hem mycket framgång längre...
Unreal is the shit...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Sitter faktiskt och spelar Unreal III en hel del offline just nu. Är ett underbart spel, ser hur snyggt ut som helst (Förutom de lågupplösta texturerna). Sedan är det där med att online-läget inte är allt för kul heller, har nog att göra med att hit-detection är server-sided och det enda servrarna jag hittar där det finns folk är amerikanska.
Jag ger gärna ett Unreal IV/4 en chans, speciellt om det blir PC-exklusivt! Om inte det, åtminstone en Unreal Engine 4, om blir ännu bättre än UEIII så kommer den ju lätt köra över Frostbite II, CryEngine III och så vidare.
Visst var Unreal bra, men UT99 är svårslaget än idag.
Var det UT99 som var först med Assault typen i FPS?
Assault läget? Var det inte det de införde i 2k4?
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Visst var Unreal bra, men UT99 är svårslaget än idag.
Var det UT99 som var först med Assault typen i FPS?
Assault läget? Var det inte det de införde i 2k4?
ignen aning som sagt.. första gången jag spela något sådant var här iaf. Men det kan mycket väl varit snott därifrån.
Rent stilistiskt är Unreal fortfarande riktigt snyggt. Minns första gången man klämde sig ut ur kraschade Vortex Rikers och gick ut mot kanten och såg dalen nedanför med floden och vattenfallet och allt. Fick verkligen rysningar då. Musiken var grym med.
Bleszinski tycker att Gears är ett problem. Jag skulle snarare säga att det är en möjlighet för dem, då de nu kan göra mer av ett goodwill-projekt som Unreal och ändå veta att de skulle klara sig väl om det inte sålde så bra. Sen kan de släppa Gears 4 efter det och vara right back on track.
Visst var Unreal bra, men UT99 är svårslaget än idag.
Var det UT99 som var först med Assault typen i FPS?
Assault läget? Var det inte det de införde i 2k4?
ignen aning som sagt.. första gången jag spela något sådant var där iaf..
Visst var Unreal bra, men UT99 är svårslaget än idag.
Var det UT99 som var först med Assault typen i FPS?
Assault läget? Var det inte det de införde i 2k4?
ignen aning som sagt.. första gången jag spela något sådant var där iaf..
Assault kom med ut99 ja. Det var enligt mig det bästa spelläget (med reserv för klassiskt DM/TDM) oerhört bra, och mycket bättre än de assault läget som senare fanns i Ut2k4 senare.
Jag bryr mig inte det minsta om att ett nytt Unreal skulle bli PC-exklusivt, konsolexklusivt eller skulle finnas till alla plattformar. Huvudsaken är att de gör ett nytt Unreal i samma anda som det första. J-vlar vilket firande det skulle bli! (går postal om de gör det med seriefigurskänsla).
Vi kan nog alla vara överens om att unreal klarade sig riktigt bra som ett pc exklusivt spel, utan påverkan av att utveckla det till andra plattformar. Fps spel som unreal utvecklas tyvärr inte längre. Musiken, stämningen och känslan man fick med mus och tangentbord är väldigt svårslaget, enligt min mening.
Hur menar du med "huvudsaken är att de gör ett nytt Unreal i samma andra som det första"?. Vill inte låta negativ, men tyvärr har jag mycket svårt att se hur man skulle kunna utveckla ett unreal som står i klass med det gamla när man har sett hur hela spelindustrin vad gäller fps har eskalerat de senaste åren pga utveckling till fler plattformar och att utvecklarna istället väljer den stora massan (att de flesta ska kunna spela) istället för oss andra veteraner som vuxit upp med mus och tangentbord.
.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Visst var Unreal bra, men UT99 är svårslaget än idag.
Var det UT99 som var först med Assault typen i FPS?
Vet inte om det var först i FPS. Assault var sjukt roligt i UT99 i alla fall.
JAg har för mig att jag inte köpte uppföljaren (UT2003?) för att de plockade bort assault. Sedan insåg de kanske sitt misstag och återinförde det senare (UT2004?). Kan ha fel för jag höll mig till UT99 i åratal.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Vad förutom namnet "Unreal" skiljer sig från de andra 5000 FPS-spelen med rymdtema?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Vad förutom namnet "Unreal" skiljer sig från de andra 5000 FPS-spelen med rymdtema?
Är inte det lite som att fråga vad det är för skillnad på bilar?
Det diffar en del mellan en Skoda från 70-talet och en flång ny Ferrari.
Mer allvarligt, så känslan i styrningen tex eller atmosfären i spelet, får man båda i topp samtidigt så.
Prova liren Walter
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Visst var Unreal bra, men UT99 är svårslaget än idag.
Var det UT99 som var först med Assault typen i FPS?
Vet inte om det var först i FPS. Assault var sjukt roligt i UT99 i alla fall.
JAg har för mig att jag inte köpte uppföljaren (UT2003?) för att de plockade bort assault. Sedan insåg de kanske sitt misstag och återinförde det senare (UT2004?). Kan ha fel för jag höll mig till UT99 i åratal.
Assault i ut99 var nästan oslagbart. Var helt klart en av de grejer som ut2k3 saknade och därför aldrig blev lika bra (among other things)
Vad förutom namnet "Unreal" skiljer sig från de andra 5000 FPS-spelen med rymdtema?
har man inte spelat unreal, då hör man inte hemma på en gaming site :/
Jag har spelat alla "Unreal"-spelen, så du kanske kan svara på min fråga? Kanske är det att huvudkaraktären är en kvinna?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Vad förutom namnet "Unreal" skiljer sig från de andra 5000 FPS-spelen med rymdtema?
har man inte spelat unreal, då hör man inte hemma på en gaming site :/
Jag har spelat alla "Unreal"-spelen, så du kanske kan svara på min fråga? Kanske är det att huvudkaraktären är en kvinna?
Vad förutom namnet "Unreal" skiljer sig från de andra 5000 FPS-spelen med rymdtema?
har man inte spelat unreal, då hör man inte hemma på en gaming site :/
Jag har spelat alla "Unreal"-spelen, så du kanske kan svara på min fråga? Kanske är det att huvudkaraktären är en kvinna?
syftade på att om du spelat unreal så vet du att atmosfären i det spelet slår alla andra i samma genre.
Vad förutom namnet "Unreal" skiljer sig från de andra 5000 FPS-spelen med rymdtema?
har man inte spelat unreal, då hör man inte hemma på en gaming site :/
Jag har spelat alla "Unreal"-spelen, så du kanske kan svara på min fråga? Kanske är det att huvudkaraktären är en kvinna?
syftade på att om du spelat unreal så vet du att atmosfären i det spelet slår alla andra i samma genre.
Jag håller inte med riktigt, men det går inte att jämföra egentligen med dagens spel, utan man måste jämföra dem med spelen för sin tid, och redan då tyckte jag det var lite utvattnat, kanske hade jag sett alldeles för många rymdskräckisar.
Men, i ljuset av hur "Unreal" skulle mottas idag, är det nog bara de gamla fansen som minns hur det var.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Vad förutom namnet "Unreal" skiljer sig från de andra 5000 FPS-spelen med rymdtema?
har man inte spelat unreal, då hör man inte hemma på en gaming site :/
Jag har spelat alla "Unreal"-spelen, så du kanske kan svara på min fråga? Kanske är det att huvudkaraktären är en kvinna?
syftade på att om du spelat unreal så vet du att atmosfären i det spelet slår alla andra i samma genre.
Jag håller inte med riktigt, men det går inte att jämföra egentligen med dagens spel, utan man måste jämföra dem med spelen för sin tid, och redan då tyckte jag det var lite utvattnat, kanske hade jag sett alldeles för många rymdskräckisar.
Men, i ljuset av hur "Unreal" skulle mottas idag, är det nog bara de gamla fansen som minns hur det var.
Jag kan hålla med om en sak, och det är att unreal skulle inte ha haft en chans idag. Nästan varenda FPS spel anpassar sig efter CoD och annat överskattat skräp (ingen hp-mätare, utan istället automatisk regen tex., en av många saker som präglar dagens shooter spel)