FZ:s Ipad-tävling avgjord

Medlem

Tänka sig, hade alla rätt på frågorna, men utslagsfrågan hade jag hoppat över. Struntade i tävlingen direkt när den kom

Medlem

Kan ju säga till alla som blev besvikna, ipaden är inte så jävla mycket att hurra för. Majoriteten av spelsajterna funkar inte med den. Men gratis är gott så grattis till vinnaren!

Redaktör
Skrivet av repulseme:

Nästa gång så tycker jag att ni skriver det i frågan i så fall.
"Men ifall ni har en ännu bättre svar till en mer generell fråga, kör på så kan ni kanske vinna"
Tänk om jag eller någon annan hade ett bättre svar? Känns lite surt ändå...

Ja, det var dåligt formulerat av oss, jag ber om ursäkt för det. Utslagsfrågan visade sig vara väldigt klurig, många bidrag var likadana och en hel handlade inte om touchfunktionen. Men åter, det överlägset bästa svaret vann.

Sen för er som ogillar utslagsfrågor: vi använder dem för att följa lagen. När prisvärdet överstiger ca 700 kr kräver Lottteriinspektionen att vinnaren gör en kreativ insas (räcker alltså inte med att svara på frågor) annars räknas det som lotteri och inte tävling. Det krävs tillstånd för att arrangera lotteri, vilket kostar tid, pengar och kunnande att skaffa.


signatur
Medlem

Som redan nämnt, sjukt dålig stil att ge priset till någon som inte följer riktlinjerna. Nästa tävling ska jag fan svara fel på alla frågorna för att det är mer innovativt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Grattis till vinnarna, skulle själv haft en platta men det är på tok för dürt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

gnu
Medlem

alltid samma jävla gnäll när någon vinner.

Gött att ni mer eller mindre diskriminerar den stackarn som vann iPaden.
Om hans bidrag inte skulle ha varit tillräckligt bra/relevant skulle han inte ha vunnit, så enkelt är det.
Om ni inte vann så gjorde ni inte det, vad har ni då förlorat på det hela om jag får fråga?

Grattis till vinnaren (vinnarna), en iPad 2 sitter ju aldrig fel.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Att folk ska alltid grina så fort dom inte vinner.
Om ni inte tål att förlora så delta inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av gnu:

alltid samma jävla gnäll när någon vinner.

Så det är regelbundet som FZ skiter i reglerna de sätter upp?
Bra, då vet jag att det inte är någon idé att ställa upp i fortsättningen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Tompa:

Ja, det var dåligt formulerat av oss, jag ber om ursäkt för det. Utslagsfrågan visade sig vara väldigt klurig, många bidrag var likadana och en hel handlade inte om touchfunktionen. Men åter, det överlägset bästa svaret vann.

Man kan bädda in svaret i hur många spelrelaterade ord som helst, det handlar fortfarande inte om en spelidé utan en funktion för själva iPaden - Att använda den som sekundär skärm. Svaret beskriver dessutom inte något som helst innovativt användningsområde för funktionen, iPad kan redan visa Excel-dokument.

Medlem

Absurt hur dåliga förlorare det finns här på fz, inte en tävling utan dessa gnäll...

Grattis!

Medlem

Vadå hans svar var ju inte dåligt? varför gnäller ni..

Medlem

Jag är inte missnöjd över att inte just jag vann, jag förväntar mig inte att FZ ska kolla på svaren igen och utse en ny vinnare, vill bara att FZ och Tompa ska tänka över det till nästa gång, om man formulerar frågan rätt så blir det inget jävla gnäll!

Redaktör
Skrivet av repulseme:

Jag är inte missnöjd över att inte just jag vann, jag förväntar mig inte att FZ ska kolla på svaren igen och utse en ny vinnare, vill bara att FZ och Tompa ska tänka över det till nästa gång, om man formulerar frågan rätt så blir det inget jävla gnäll!

Det lovar jag att vi gör! De flesta tävlingar sköter vi bra, men ibland missar vi nån detalj och då får vi kritik och försöker bättra oss till nästa gång.


signatur
Medlem

Vissa här är väldigt aggressiva över att ha förlorat en sak de aldrig ens ägt. Istället för att tjura, så kan vi väl göra något kul? Vad sägs om att visa upp vad vi själva svarade i utslagsfrågan? Jag börjar:
"Generiskt RPG... med Face-scanning! Dra din iPads touch-glas mot ditt ansikte för att spela som dig själv"


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Kan tycka att frågan om sammanlagda betyget på de två spelen var lite diffus, då det ena fick 5 och det andra fick 4
4+5 är visserligen 9 ,men det framgår inte om man ville ha snittet som blir 9/2=4.5..
Hade inte detta varit med som alternativ hade allt varit solklart.
(är inte bitter.... - bara lite)

Medlem

Vilken konstigt formulerad fråga det var med "betyget" 4+5 = 9 senast jag kollade, annars heter det snittbetyg

Edit: Läste fel, rätt svar var ju 9 ^^


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Absurt hur dåliga förlorare det finns här på fz, inte en tävling utan dessa gnäll...

Grattis!

Medlem
Skrivet av Heraldo:

Kan tycka att frågan om sammanlagda betyget på de två spelen var lite diffus, då det ena fick 5 och det andra fick 4
4+5 är visserligen 9 ,men det framgår inte om man ville ha snittet som blir 9/2=4.5..
Hade inte detta varit med som alternativ hade allt varit solklart.
(är inte bitter.... - bara lite)

Tja, det stod ju att dom ville ha det sammanlagda betyget, inte snittbetyget, så jag tyckte det var ganska solklart

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av gnu:

alltid samma jävla gnäll när någon vinner.

Så det är regelbundet som FZ skiter i reglerna de sätter upp?
Bra, då vet jag att det inte är någon idé att ställa upp i fortsättningen.

Jag skall regelbundet börja sminka mig och få pms när jag är missnöjd.

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Gött att ni mer eller mindre diskriminerar den stackarn som vann iPaden.
Om hans bidrag inte skulle ha varit tillräckligt bra/relevant skulle han inte ha vunnit, så enkelt är det.
Om ni inte vann så gjorde ni inte det, vad har ni då förlorat på det hela om jag får fråga?

Grattis till vinnaren (vinnarna), en iPad 2 sitter ju aldrig fel.

Ett svar på en fråga (som dessutom är avgörande för hela tävlingen) bör ju ha något med frågan att göra, vilket det i detta fall inte hade.

Jag själv var inte med i tävlingen men jag tänker mer på den som kom 2:a eller precis utanför en pris plats i och med detta. Den personen förlorade verkligen något.

Utöver det kan jag inte förstå hur FZ kan gå ut och försvara resultatet med att säga att det överlägset var det bästa svaret när det överhuvudtaget inte ens var ett svar på frågan som gavs.
Till och med rag-doll kung fu förslaget någon nämde bland kommentarerna är en mer värdig vinnare då det faktiskt svarade på frågan som gavs, och var dessutom mer innovativ än att ha ipaden som en extra skärm.

Redaktör
Skrivet av Winzi:

Utöver det kan jag inte förstå hur FZ kan gå ut och försvara resultatet med att säga att det överlägset var det bästa svaret när det överhuvudtaget inte ens var ett svar på frågan som gavs.
Till och med rag-doll kung fu förslaget någon nämde bland kommentarerna är en mer värdig vinnare då det faktiskt svarade på frågan som gavs, och var dessutom mer innovativ än att ha ipaden som en extra skärm.

Problemet är att Rag Doll Kung Fu-förslaget förekom en handfull gånger, liksom ett antal andra innovativa förslag. Vinnaren bör sticka ut.


signatur

Jag hade ju med leken "Kasta Ipad" och jag vann fan inte. Skumt.

Medlem
Skrivet av enzling:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av gnu:

alltid samma jävla gnäll när någon vinner.

Så det är regelbundet som FZ skiter i reglerna de sätter upp?
Bra, då vet jag att det inte är någon idé att ställa upp i fortsättningen.

Jag skall regelbundet börja sminka mig och få pms när jag är missnöjd.

Bra sätt att dölja sina p12 finnar på. ^^


signatur

// Bacon <3

Medlem

Grattis till en ipad du som vann ! riktig klurig utslagsfråga med! Rätt bra av dig att svara på nått helt annat o ändå få domarna att välja dig

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Winzi:

Utöver det kan jag inte förstå hur FZ kan gå ut och försvara resultatet med att säga att det överlägset var det bästa svaret när det överhuvudtaget inte ens var ett svar på frågan som gavs.
Till och med rag-doll kung fu förslaget någon nämde bland kommentarerna är en mer värdig vinnare då det faktiskt svarade på frågan som gavs, och var dessutom mer innovativ än att ha ipaden som en extra skärm.

Problemet är att Rag Doll Kung Fu-förslaget förekom en handfull gånger, liksom ett antal andra innovativa förslag. Vinnaren bör sticka ut.

Hehe jo men stack han inte ut lite väl mycket genom att svara på nått helt annat?

En pekskärm är fortfarande en skärm, och man kan inte förlora något man aldrig har haft i sin ägo (att nästan vinna något räknas inte som en förlust av den produkt som tävlingen kretsade omkring...).

Nu har jag inte så stor koll på iPad och så men så vitt jag vet går det inte att använda en iPad som en extra skärm till sin PC, eller som sin primära för den delen, därför blir det innovativt att föreslå en sådan funktion.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

MFZ
Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

En pekskärm är fortfarande en skärm, och man kan inte förlora något man aldrig har haft i sin ägo (att nästan vinna något räknas inte som en förlust av den produkt som tävlingen kretsade omkring...).

Nu har jag inte så stor koll på iPad och så men så vitt jag vet går det inte att använda en iPad som en extra skärm till sin PC, eller som sin primära för den delen, därför blir det innovativt att föreslå en sådan funktion.

går säkert att lösa med en wifi-komponent.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Winzi:

Utöver det kan jag inte förstå hur FZ kan gå ut och försvara resultatet med att säga att det överlägset var det bästa svaret när det överhuvudtaget inte ens var ett svar på frågan som gavs.
Till och med rag-doll kung fu förslaget någon nämde bland kommentarerna är en mer värdig vinnare då det faktiskt svarade på frågan som gavs, och var dessutom mer innovativ än att ha ipaden som en extra skärm.

Problemet är att Rag Doll Kung Fu-förslaget förekom en handfull gånger, liksom ett antal andra innovativa förslag. Vinnaren bör sticka ut.

Självklart så bör den ju det. Jag tog detta bara som ett exempel eftersom det var det enda konceptet jag känner till utifrån deltagarnas förslag. Det jag menar är att någonstans i den högen av förslag borde det ha funnits ett unikt förslag som ingen annan hade kommit med som faktiskt följde frågans regler/riktlinjer, och i så fall så borde det ha ett betydligt inflytande på resultatet än något som definitivt inte är speciellt innovativt samt inte svarade på frågan.
Hur som helst är det bara mitt tycke och ni gör ju som ni vill med era tävlingar, men med tanke på utslaget så bör det vara mycket mer specifikt beskrivet i en utslagsfråga vad som är godtaget som svar.

Men det är ju dock alltid trevligt med lite tävlingar då och då, även om de ibland slutar med att folk blir upprörda över resultaten då vinnarna går till något som egentligen inte borde varit ok i tävlings sammanhanget.

12
Skriv svar