Dice rådfrågar communityn om vapenbalanseringar i BF3
De måste hålla sig till gränser tycker jag, lite realism. Annars kommer det sluta med att t.ex. suppressor gör så att skotten flyger snabbare eller något. De har redan fuckat up massa andra saker så att de inte alls fungerar som de borde.
Spela arma istället då!!!!!!! Battlefield spelen är roliga därför dem inte är realistiska.
Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.
Nu är jag kritisk mot DICE igen. Det sämsta dem kan göra ät att fråga hela communityn om råd. De personer det ska fokusera på är eliten. Inte dem högst rankade utan dem som anses dem bästa battlefield spelarna i världen. De har alltid bra balanserings feedback jämfört med kidsen som sitter o lirar på Xbox och Playstation.
Det syns verkligen hur sjukt oprofessionella DICE är när dem håller på som dem gör och inte fixar CTD buggarna. Har dem något som helst bugg rapporterings program som skickar loggar vad det är som orsakar krashandet?
Ja det är ju ganska dumt med tanke på att de flesta som klagar är de dåliga spelarna, noobsen! Vilket är ca 95% av alla spelare.. Ungefär som nerfen av famas, massiv rekyl och lite skott i magasinet men den är tydligen för OP ändå..
Och folk som fortfarande gnäller på USAS med Frags, som egentligen bara är bra på Metro och knappt där längre..
Är det sant att man använder en annan slags ammunition som flyger saktare genom luften när man använder ljuddämpare?
subsonic rounds, jepp!
. Ja ressen ska vara som i bf2 om du nu är dum och bara skjuter på den som blir ressad och inte medicen får du skylla dig .
Det är LITE svårt att komma åt ibland...
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Är det sant att man använder en annan slags ammunition som flyger saktare genom luften när man använder ljuddämpare?
I verkligheten beror det på. Oftast inte, men vissa vapen gör det, åtminstone i vissa konfigurationer. Som det är i spelet har de tagit någon mellanväg för att balansera ljuddämparen som annars skulle vara fullkomligt OP.
Jag skippar silencer och flash suppressor som ger sämre aim och skada, de hjälper liksom inget i praktiken. Vid de flesta möten står fienden framför en och har ändå sett en och då vill man snabbt göra så mycket skada som möjligt. Eller så skjuter man dem i ryggen och då kvittar silencer också. Tvivlar starkt på att särskilt många tittar på ens triangel på minimapen eftersom den är för kass, sammanfattningsvis.
Bipod ger inte tillräckligt med fördel för att det är värt att "fastna" på murar osv.
Ljuddämparen behöver fan ingen nerf. Den är ju kass som den är! Kulorna faller ju ur himlen när man använder den! Hoppas inte foregrip nerfas för mycket för LMGs!!! Hatar nämligen bipod och jag kan inte se hur en buff kan rädda den! Den kommer alltid att vara otymplig och allt för situationsanpassad!
XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3
Jag förstår ärligt talat inte vitsen med suppressor och flash suppressor. Det är väl skitsamma om andra hör när jag skjuter eller ser en liten ljusblixt när jag skjuter? Jag har testat med dessa tillbehör men tkr inte att det hjälper ett smack. Tvärtom blir ju vapnen mindre kraftfulla och får sämre räckvidd. Det är väl möjligtvis om man hittar ett camper-ställe och kör hardcore så ingen kan varken se eller höra var man gömmer sig efter att man har dött. Eller om man själv tycker att det låter ballare med ljuddämpat.
Suppressor minskar dessutom rekylen
Dice ska alltid nerfa ner allt. De verkar vilja att deras spelare ska springa runt och skjuta med ärtbössor.
De kan ju fokusera på viktigare problem som smawspammandet, ficklampan, fastna i loadingscreen. Listan kan göras lång. Tycker vapnen är ok balanserade även om det finns några väldigt bra assault rifles men det är inte precis gamebreaking. En attachment som de borde fixa men verkar totalignorera är bipoden.
Tycker vapnen är bra som de är
Suppressor borde snarare ökas än att försämras mer, har man Suppressor på en sniperbössa så minskar hitsen radikalt, särskilt på långa avstånd.
RPG måste förbättras lite igen, nu är det i princip omöjligt att skjuta sönder en tank med RPG, förut räckte tre skott för att döda en tank, nu går det knappt med 5 och man hinner lätt bli nerskjuten under den tiden att ladda om rpgn 5 ggr!
Sen får Dice gärna slipa på F-35 planen både i styrningen och grafiken, dom är inte lyckade.
Vore bra med fler alternativ till missiler på flygplanen, kanske radarstyrda (kanske finns redan men jag har inte låst upp)
En annan sak jag tycker Dice borde jobba mer på är ljussättningen i spelet. Rätt ofta så försvinner kontrasterna i starkt ljus och allt blir typ vitt där man knappt kan se skillnad mellan en husvägg och himmel. Man kanske kan få ett par solbrillor som unlock, så ljuset blir mer balanserat!
En annan bugg som fortfarande händer för mig är att tangenter låser sig i bland eller slutar fungera med vissa kombinationer. Rätt ofta så fastnar min gubbe i sprnga bakåt läget och man får dö i onödan.
Även när man ska deploya så slutar ibland musen fungera så man måste trycka på enter för att kunna deploya i spelet igen.
Önskar de kunde lägga upp siffervärden på skillnaderna mellan vapen, addons m.m.
I dagsläget sitter man mest och gissar förhållandena mellan olika vapens skada eller hur mycket bättre/sämre bipod/suppressor gör dina vapen.
http://symthic.com/?s=bf3&sb=update
varsågod!
*Burst-vapen generellt sett borde bli 'starkare' på sin burst.
Möter man nån med full auto är man automatiskt körd om båda börjar skjuta samtidigt.
*Serverfilter med servrar som disablat eller begränsat antalet mortars. Jag är så sjukt less på att komma in i ett hardcore TDM/Conquest game också sitter det 8 nissar och skickar mortars på allt som rör sig.
*Alternativ att stänga av grafisk representation av capture points och friends/enemies. Har hänt väldigt ofta att jag inte ser fienden för att en friendly är bakom fienden samt en vägg, alternativt att det står "C!!!!!!" framför personen i fråga.
*M320 borde flyga långsammare, då behåller den funktionen att rensa inbunkrade kulsprutegalningar, samtidigt som den blir mindre OP i 1vs1 encounters.
*Raketer borde inte explodera, snarare penetrera tanks och väggar osv. Det är rätt löjligt om man nån gång kört Metro på rush i HC.
*Gruppledare borde kunna sätta waypoints till alla I gruppen, alternativt individuellt för varje medlem. Men det är ju bara jag som önskar och det finns ingenting likt det i BF3 för tillfället.
Några av mina åsikter.
Sen är jag fortfarande ledsen i ögat för att modellen av Barret inte är .50cal. Gör den äckligt mycket svårare att spela med, manuell reload och hela köret. Forcerad bipod för avfyrning, vad som helst bara jag får min 50cal barret
Önskar de kunde lägga upp siffervärden på skillnaderna mellan vapen, addons m.m.
I dagsläget sitter man mest och gissar förhållandena mellan olika vapens skada eller hur mycket bättre/sämre bipod/suppressor gör dina vapen.
http://symthic.com/?s=bf3&sb=update
varsågod!
Tack!
Det där (mer lättillgängligt presenterat) vill jag ha i spelet.
Förstår exempelvis inte hur jag ska läsa ut skada per skott i statistiken. Hittar inget siffervärde.
Önskar de kunde lägga upp siffervärden på skillnaderna mellan vapen, addons m.m.
I dagsläget sitter man mest och gissar förhållandena mellan olika vapens skada eller hur mycket bättre/sämre bipod/suppressor gör dina vapen.
http://symthic.com/?s=bf3&sb=update
varsågod!
Tack!
Det där (mer lättillgängligt presenterat) vill jag ha i spelet.
Förstår exempelvis inte hur jag ska läsa ut skada per skott i statistiken. Hittar inget siffervärde.
Tex på Assault-gevärens diagram står det 25 som max och 17 som min. Antar att de gör 25 i skada per skott. Sen blir det värdet lägre och lägre desto längre bort målet är där minimum är 17 för gevären med den siffran. 50 meter och längre bort gör geväret alltså 17 i skada. G3an är lite annorlunda då den har högre skada överlag.
Önskar de kunde lägga upp siffervärden på skillnaderna mellan vapen, addons m.m.
I dagsläget sitter man mest och gissar förhållandena mellan olika vapens skada eller hur mycket bättre/sämre bipod/suppressor gör dina vapen.
http://symthic.com/?s=bf3&sb=update
varsågod!
Tack!
Det där (mer lättillgängligt presenterat) vill jag ha i spelet.
Förstår exempelvis inte hur jag ska läsa ut skada per skott i statistiken. Hittar inget siffervärde.
Tex på Assault-gevärens diagram står det 25 som max och 17 som min. Antar att de gör 25 i skada per skott. Sen blir det värdet lägre och lägre desto längre bort målet är där minimum är 17 för gevären med den siffran. 50 meter och längre bort gör geväret alltså 17 i skada. G3an är lite annorlunda då den har högre skada överlag.
Ja, okej! Tyckte att alla vapen var för lika bara i skada jämfört med hur jag upplevt det i spelet - därför jag inte trodde det var möjligt. Tack för hjälpen!
Ta bort Socom dämparen till alla icke västerländska vapen, fram med TCP-W (http://www.x0xs.com/tpc.jpg).
Sen fixa så att RPG/Smaw som nån långlångt borta skrev att man måste träffa rakt på nån för han ska dö. Ett prövat koncept och funkar mkt bra. Sen göra så flygen inte åker i ca 25 k/m när dom saktar in för en kill.
Gör om "straight bolt" modellen som den ska se ut, olika dämpare till alla olika vapen, som t.ex snipers använder direkt inte Socom 5.56 dämparen. Fixa till Claymore så man inte kan huka sig för klara sig undan...
Styr upp så snipers sikte "glimtar" mer än vad den gör nu.
De kan ju för helvete inte göra ljuddämpare sämre!
Sen tycker jag att de kan lägga till extended/dual mag till typ alla vapen på slot 3 så man kanske kan få något annat användbart. Samt göra om bipodsen så att det inte blir så pinsamt dåligt när man siktar in. Hälften av gångerna så vill man bara sikta in lite snabbt men då ska såklart bipoden ut..... idioti. Att göra bipoden mer träffsäker med mindre rekyl är ju bara idioti. Det är ju hur lätt som helst att träffa redan som det fan är.
Heavy Barrel får de fan göra bättre märker absolut ingen skillnad mellan att ha den på och ingen attachment alls!
Vilket skämt, varför ska allt vara så jävla balanserat hela tiden. Vissa saker är bättre än andra helt enkelt.
"Flash Suppressor: Kertz menar att den här utrustningen generellt sett är dålig och underanvänd. Därför vill han förbättra rekyldämpningen." Haha, ja den kanske är "underanvänd" pga den inte just gör någon skillnad, låt det vara så.
B lup
Det är bra som det är.. kanske ska fixa allvariga saker innan dem finjusterar saker som egentligen är okej.
Har tyvärr avinstallerat mitt BF3, så länge hitboxen är som den är (SÄMST) kommer jag tyvärr inte spela det mer.
En annan sak jag tycker Dice borde jobba mer på är ljussättningen i spelet. Rätt ofta så försvinner kontrasterna i starkt ljus och allt blir typ vitt där man knappt kan se skillnad mellan en husvägg och himmel. Man kanske kan få ett par solbrillor som unlock, så ljuset blir mer balanserat!.
Bara de inte ändrar SV98 så är jag nöjd ;). Fast jag tycker inte att dem ska försämra ljuddämparen, snarare förbättra den. Jag tycker DICE kan rikta in sig på andra problem istället för vapenbalanseringarna. Till exempel ett siffersystem som visar skillnaden mellan vapnen.
May the force be with you.