Soulcalibur V marknadsförs med sex - igen

Medlem

i like it kanske värden kan ändras ?

Medlem

Helt klart fungerar det, bara att se på mängden inlägg i den här kommentar tråden.

Medlem
Skrivet av Famest:

...det är ingens fel, det är bara mänsklig natur..

Behovet av att äta är lika stort eller större än behovet av att para sig. Men inte anspelar marknadsföringskampanjer på mat.

Det beror på att sex och nakenhet någon gång har blivit tabu och människor älskar det "förbjudna". Om samhället blir mer öppet gentemot sex och allt som hör sex och nakenhet till kommer kampanjer med feta bröst locka ungefär lika många köpare som kampanjer med fetaost.

Men det är långt kvar till ett sådant öppet samhälle.

Medlem

I wouldn't have it any other way, är trött på all moralpanik i världen, live a little goddamn it!

Medlem
Skrivet av riktigninja:

Namco har funnits sen 1955, så dom lär veta vilken typ av marknadsföring som går hem hos målgruppen

så vilken är målgruppen här? bara det gör det ju förnedrande att vara en tänkande människa, att det finns en målgrupp som antas köpa fightingspel pga sexualiserade bröst. Fast det är klart, att slåss och att knulla ligger inte milslångt ifrån varandra. Det är ju något tex MMA-föreningar borde ta fasta på!

Men det kan ju också vara så att Namco ('s reklamavdelning) helt enkelt inte fattar hur dom annars skulle marknadsföra sig för att uppnå liknande resultat. Och går i gamla välbeprövade sexistiska spår för att det funkar, och därigenom ytterliggare befäster normen som kvinna=sex man=stark. Grovt förenklat förstås men ändå.

Det är definitivt ingen moralpanik, det kallas konfliktperspektiv.

Inaktiv

Får en bara att tycka att de förlöjligar sitt eget spel.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det mest tragiska är väl att så många här verkar vara helt ok med att det är det här som ni förväntas gilla. Självrespekten out the window.

Samtidigt fortsätter omvärlden att skratta åt gamers.

Det är väl inte det som är problemet. Det finns inget pålitligt sätt att avgöra om den som köper ett spel gör det för att det är roligt eller för att det finns bröst stora som badbollar i massor. Så de som tillverkar spelet och de som marknadsför spelet fixar in något de tror deras tilltänkta målgrupp kommer gilla. Om spelet säljer bra, var det bröstens förtjänst ? Spelglädjen ? En kombination ?

Sedan är det ju också tveksamt med vad du menar med ".. som ni förväntas gilla.". De som tillverkar bruna bönor förväntar sig nog att några där ute i stugorna gillar bruna bönor. Jag tror inte de förväntar sig att alla ska köpa deras produkt, bara de som gillar den. Likaså de som ligger bakom det här spelet.

Att klanka ner på alla andra med ett "Självrespekten out the window." är ju bara ett patetiskt påhopp som är bra mycket värre än vad Namco gör. Bestäm gärna inte vad jag ska tycka, tack.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Åh nej vad provocerad jag blir, speciellt av bilden på Voldo. Vem vet, en grafiker kan ju ha modellerat ett kön bakom den där pansarsuspensoaren. *nakenshockad!*

Inaktiv

Dom enda som gnäller på sånt här är antingen kvinnor, kristna eller bögar.
Det är ju alltid nice med lite sånt också, troligtvis är det ju bara snygga tjejer dom visar också.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Man får väl marknadsföra sig hur man vill tycker jag. Omväxling förnyar dessutom.. Och personligen får jag inte en hjärtattack av lite anime tuttar! Folk är så satans gnälliga och pk jämnt! *sigh*

Medlem

Haha vad snygg nr 2 var. Lol.

Medlem

Swamp: haha

Personligen har jag inget emot det här. Betydligt mer harmlöst än alla Hentai som animekidsen sondmatar sig själva med numera. Man har sålt det mesta med vackra kvinnor (och män) sen rääääätt långt tillbaka, varför inte ett fightingspel?

edit: Måste även ge Namco en eloge för värnande om de amerikanska ynglingarna. Fightingspel i USA har säkerligen inget direkt högt ålderskrav. Släng in lite polygonbalonger så flyger ratingen upp bland molnen. Naket i "våldsspel" kanske är nyckeln för att komma runt dubbelmoralen i väst! *fniss*


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Milky_81:

Ännu en moralpanik-aftonbladet-artikel. Det här är väl inte så jäkla farligt, kolla bara på reklamplanscherna som HM sätter ut vid sommartid på tjejjer i bikini på 2.5 meter höga reklampelare. Då är det OK men inte i det här fallet eller?

FZ tar ingen ställning i frågan. Vi uppmanar bara till diskussion bland våra läsare.

"Sticking feathers up your butt does not make you a chicken." FZ liksom PC Gamer tar ställning. Har alltid gjort. Oavsett om ni vill erkänna det eller ej.

Medlem

FZ recensionen av första The Witcher spelet är ett lyssnade exempel på hur objektiva vissa av skribenterna verkar vara.


signatur

I got a Goldenshower.

ZF
Medlem

"Vad tycker FZ:s läsare om japanernas något udda marknadsföringstaktik?"

Vore kanske mer behövligt med en analys av diverse märkliga normer som arbetats in inom pressen? Eller ska vi konsekvent förvänta oss liknande raljeringar och kollektiva stämplar på vissa länder eller etniska grupperingar efter mässor med båsbrudar i ungefär likartad betäckning, fast med betydligt vagare eller obefintlig koppling till spelet de inte ens är med i utan bara "attiraljer", som på femtiotalet.

Ständigt detta importerade "kolla på utvalt knas" från nånstans nästan ingen har ett begrepp hur helheten ser ut samtidigt som annat likadant knas sväljs med sked och allt för det är från godkänd källa. Hyckleri och rasism i en ohelig allians av värsta slag. :þ

Skrivet av Greisn:
Skrivet av riktigninja:

Namco har funnits sen 1955, så dom lär veta vilken typ av marknadsföring som går hem hos målgruppen

så vilken är målgruppen här? bara det gör det ju förnedrande att vara en tänkande människa, att det finns en målgrupp som antas köpa fightingspel pga sexualiserade bröst. Fast det är klart, att slåss och att knulla ligger inte milslångt ifrån varandra. Det är ju något tex MMA-föreningar borde ta fasta på!

Men det kan ju också vara så att Namco ('s reklamavdelning) helt enkelt inte fattar hur dom annars skulle marknadsföra sig för att uppnå liknande resultat. Och går i gamla välbeprövade sexistiska spår för att det funkar, och därigenom ytterliggare befäster normen som kvinna=sex man=stark. Grovt förenklat förstås men ändå.

Det är definitivt ingen moralpanik, det kallas konfliktperspektiv.

Nu vet jag inte hur det är med just MMA, i just Sverige dessutom.. men alla andra brutalsporter har exakt den här typen (fast oftast betydligt osmakligare) av inslag både i och utanför ringen. Gäller allt från riktig boxning till spandexfribrottning.

Medlem

Vad säger jag som läsare?

"....so?" Det är väl inte värre än H&M

Medlem

Västerlänningarna förfasar sig över sex, samtidigt som hela vår kultur är genomsyrad av sex. Dubbelmoralens Mecka eftersom alla också älskar sex (men samtidigt måste barnen skyddas från det!).

Sen undrar man varför så många unga män och kvinnor är så förvirrade... Hahaha.

Medlem

Förstår inte vad problemet är? Klockrent att japanerna fortfarande är ett folk som kan marknadsföra såhär. Inte samma moralpanik som i västvärlden angående sex.

Står ett japanskt skämt på bilden med brösten också. Svåröversatt men typ "Ha stora förhoppningar inför nästa vår (då soul calibur 5 kommer)" men sättet de skriver "ha stora förhoppningar inför" kan också läsas som "fylliga bröst".

Medlem
Skrivet av White:

Förstår inte vad problemet är? Klockrent att japanerna fortfarande är ett folk som kan marknadsföra såhär. Inte samma moralpanik som i västvärlden angående sex.

Står ett japanskt skämt på bilden med brösten också. Svåröversatt men typ "Ha stora förhoppningar inför nästa vår (då soul calibur 5 kommer)" men sättet de skriver "ha stora förhoppningar inför" kan också läsas som "fylliga bröst".

typiskt roligt skämt. men problemet är ju inte att det inte går att marknadsföra sig såhär i västvärlden, problemet är att det görs varje dag. och för många är det inte ett problem. men det betyder inte att för den sakens skull inte finns bättre sätt att marknadsföra sitt lilla spel på.

och som nån här i tråden skrev "omväxling förnyar" ...eh va? är det nåt som definitivt inte omväxlas eller förnyas så är det väl just att sälja saker med en sexualiserad kvinnokropp. det nya i det här fallet skulle väl vara affischen med voldos skrev i blickfånget, men den va ju fejk.

Medlem
Medlem

Är väl någon sur kärring till Mamma som inte vill att hennes son ska se saker i spel som han redan ser i skolan överallt. Bröst och lättklädda tjejer

Medlem
Skrivet av ZF:

"Vad tycker FZ:s läsare om japanernas något udda marknadsföringstaktik?"

Vore kanske mer behövligt med en analys av diverse märkliga normer som arbetats in inom pressen? Eller ska vi konsekvent förvänta oss liknande raljeringar och kollektiva stämplar på vissa länder eller etniska grupperingar efter mässor med båsbrudar i ungefär likartad betäckning, fast med betydligt vagare eller obefintlig koppling till spelet de inte ens är med i utan bara "attiraljer", som på femtiotalet.

Ständigt detta importerade "kolla på utvalt knas" från nånstans nästan ingen har ett begrepp hur helheten ser ut samtidigt som annat likadant knas sväljs med sked och allt för det är från godkänd källa. Hyckleri och rasism i en ohelig allians av värsta slag. :þ

Skrivet av Greisn:
Skrivet av riktigninja:

Namco har funnits sen 1955, så dom lär veta vilken typ av marknadsföring som går hem hos målgruppen

så vilken är målgruppen här? bara det gör det ju förnedrande att vara en tänkande människa, att det finns en målgrupp som antas köpa fightingspel pga sexualiserade bröst. Fast det är klart, att slåss och att knulla ligger inte milslångt ifrån varandra. Det är ju något tex MMA-föreningar borde ta fasta på!

Men det kan ju också vara så att Namco ('s reklamavdelning) helt enkelt inte fattar hur dom annars skulle marknadsföra sig för att uppnå liknande resultat. Och går i gamla välbeprövade sexistiska spår för att det funkar, och därigenom ytterliggare befäster normen som kvinna=sex man=stark. Grovt förenklat förstås men ändå.

Det är definitivt ingen moralpanik, det kallas konfliktperspektiv.

Nu vet jag inte hur det är med just MMA, i just Sverige dessutom.. men alla andra brutalsporter har exakt den här typen (fast oftast betydligt osmakligare) av inslag både i och utanför ringen. Gäller allt från riktig boxning till spandexfribrottning.

Bästa jag läst på länge.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

123
Skriv svar