Statsministern kommenterar videovåldsdebatten

Robot
Statsministern kommenterar videovåldsdebatten

Reinfeldt ser likheter med 80-talets videovåldsdebatt. Inte särskilt oroad, vad det verkar.


Medlem
Statsministern kommenterar videovåldsdebatten

Men vad är detta? Självklart ska stora och snälla staten gå in och förbjuda alla våldsspel. Allt annat skulle vara fel och hemskt.

Medlem

Hahahaha så sant så gillar inte riktigt vår regering vi har idag heller

Medlem

"Trots att den unge Reinfeldt satte i sig en eller annan våldsfilm tycks åtminstone inte hans karriär ha tagit skada i någon större utsträckning."
Ska vi skicka lite fler trupper till Afghanistan?


signatur

Xd

Medlem

trodde han skulle säga "Alla tjänar på om debatten lägger sig".


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Han har helt rätt, föräldrarna har ansvaret för vad dom låter sina barn spela.

Medlem

Haha! Reinfeldt! Vilken idiot! Vilken pajas! Detta var väl det bästa han kommit med under sin period som Statsminister.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kan inte alla clowner som påstår sig vara "experter" omrking det här ämnet ta och diskutera med OSS som är riktiga gamers istället för att försöka smutskasta någonting som dom tydligt inte kan ett skit om?

Om deras teori skulle stämma så skulle det finnas fler än en Breivik i Norden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sverige ska ju förbjuda allt till sist! snart får man knappt skita hemma.

Medlem

Så videovåld leder till att man blir moderat...;)

Medlem
Skrivet av Remus:

Haha! Reinfeldt! Vilken idiot! Vilken pajas! Detta var väl det bästa han kommit med under sin period som Statsminister.

Så ansvaret ska inte ligga hos föräldrarna...?
Eller vad menar du?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av TaktiskT:

Så videovåld leder till att man blir moderat...;)

Fan vad gott, nu ska det spelas mer

Medlem

Förvånande att den mannen säger något som med lite god vilja kan tyckas vettigt


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Förstår inte riktigt reaktionerna här bland kommentarerna, han säger bara att han inte vet tillräckligt - eller har kompetens för att yttra sig, vad fick er att tro Sverige skulle börja bannlysa? (Förutom Postal 2 då, där var det obvious varför)

Skrivet av LuNxOr:

Sverige ska ju förbjuda allt till sist! snart får man knappt skita hemma.

Det uttalandet hade nog passat i Kina, men Sverige?

(Eller var du sarkastisk?)


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av MaxH:

trodde han skulle säga "Alla tjänar på om debatten lägger sig".

+1

Führer Reinfeldt gör en aldrig besviken.

Medlem

Va fan ett mumintroll som artikelbild?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Varför inte förbjuda alkohol om det är så? Elr ne, det är ju inte så att alkohol leder till våld... Mitt fel.
Bra sagt av han att det är föräldrarnas ansvar. För att det är sant!

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Va fan ett mumintroll som artikelbild?

+1

Medlem

finns åldersgräns på spelen av en anledning. borde ju vilken förälder som helst fatta ^^
har spelat alla möjliga spel sen jag var 6 år å inte tagit nån skada. trevlig helg allihop nu ska jag ut å hoppa på sköldpaddor å sparka deras skal på tio personer i rad så jag får extra liv.

Medlem

Aj Mina ögon blöder! Stor bild på Regnfält fyller min skärm! Usch och fy! Varning nästa gång det inkluderas bilder med groteskt innehåll, tack.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Allt det nyliga tjatet kring spel är nog bara en tillfällig trend. Jag menar det finns lite andra saker som gör folk våldsamma, det dröjer nog inte länge för än att dom fattar att till exempel fotbolls huliganer är mer värda att lägga ner energi på än 12åringar som skriker på varandra över xbox live.

Medlem

Finns det någon politiker som är insatt i spel och spelvärlden? Kan man inget om ämnet bör man knipa sin mun ärligt talat.

Medlem

Blev klar med en avhandling om just detta dagen innan den här härvan började. Jag är en gamer och har varit det i åtminstone hälften av mitt 24-åriga liv om inte mer (edit: vid närmare eftertanke, betydligt mer än halva mitt liv). Slutsatsen var att det finns fakta om att våldsamma datorspel faktiskt främjar ett aggressivt beteende och avtrubbning mot våld*. Jag säger inte att alla blir galna mördare men det är dags att inse faktumet att våldsamma spel inte är helt ofarliga. Det är i slutändan föräldrarnas ansvar och inte statens men föräldrar borde verkligen reflektera över att en "Adult Only (18+)" märkning verkligen betyder att spelet inte är lämpligt för deras minderåriga barn. Ett annat intressant faktum som inte kommer upp särskilt ofta är att "prosociala" spel som t.ex. Super Mario Sunshine eller The Sims serien främjar ett positivt, hjälpsamt beteende.

* http://lol.medieraadet.dk/upload/mulige_aasager_social_hensyn...

Medlem

Reinfeldt är jävligt bra på det han gör. Och han har ofta väldigt rätt i det han säger, likaså här.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Remus:

Haha! Reinfeldt! Vilken idiot! Vilken pajas! Detta var väl det bästa han kommit med under sin period som Statsminister.

Jag gissar att du inte läste nyheten. Eller menar du att regeringen ska ta över föräldrarnas ansvar?

Medlem
Skrivet av Remus:

Haha! Reinfeldt! Vilken idiot! Vilken pajas! Detta var väl det bästa han kommit med under sin period som Statsminister.

+1. vilket inte säger så lite

Hockey Stick: ? gissar att du inte läste vad Remus skrev.


signatur
Medlem

Reinfeldt bra? FRA, IPRED, krig, FAS3, historierevisionism.

Medlem
Skrivet av Etaren:

[...]Slutsatsen var att det finns fakta om att våldsamma datorspel faktiskt främjar ett aggressivt beteende och avtrubbning mot våld*. [...]

* http://lol.medieraadet.dk/upload/mulige_aasager_social_hensyn...

Intressant artikel. Nu skummade jag lite snabbt, men det bekräftade mitt intryck att det är jäkligt små/brusiga effekter man jagar, med tanke på att man skrapar ihop 257 försöksdeltagare i en within-subjects design, och ändå är SE-bars relativt stora för den datamängden.

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:

Reinfeldt är jävligt bra på det han gör. Och han har ofta väldigt rätt i det han säger, likaså här.

Håller med dig. Förstår inte hatet mot Reinfeldt och hans regering i detta kommentarsfält. Själv så trodde jag att "riktiga gamers" som en del här påstår sig vara sympatiserar med t.ex. IPRED då den faktiskt främjar företagen som tillverkar spelen vi spelar och diskuterar på denna sida. Eller är det i själva verket bara ett gäng löjliga internetpirater som sitter och hävdar sig och påstår att skämtpartiet PP:s regering skulle göra sig bättre i Sverige?
Skärpning för fan.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Skriv svar