Rykte: Microsoft-points skrotas – byts ut mot riktig valuta
Enligt ett rykte ser vi snart se slutet på Microsofts poängsystem. I fortsättningen kommer istället användarens lokala valuta nyttjas direkt.
ÄNTLIGEN!!! Jag har stört mig på Microsofts påhittade monopolvaluta enda sen 360n släpptes. Det slår ju aldrig fel att man har poäng över efter ett köp, poäng som bara ligger där och skräpar. Synd att det måste dröja så långt som fram till slutet av året innan det händer, om ryktet nu ens stämmer dvs.
Och det innebär den vanliga konverteringsmissen, vi i sverige får betala 7sek medans members of the US får betala 6,79sek för något som kostar en dollar.
Var glad för att det är så lite... Vet inte hur det är med microsoft men i stort sett alla andra liknande tjänster (steam t.ex) brukar ha 1$ = 1€ för oss som använder euro.
I verkligheten så är 1$ ca 0,77€.
Iom att 1€ = 8,8 SEK så betalar vi alltså nästan 9 SEK för något som kostar 1 dollar i USA, kul va?....
Och det innebär den vanliga konverteringsmissen, vi i sverige får betala 7sek medans members of the US får betala 6,79sek för något som kostar en dollar.
Var glad för att det är så lite... Vet inte hur det är med microsoft men i stort sett alla andra liknande tjänster (steam t.ex) brukar ha 1$ = 1€ för oss som använder euro.
Iom att 1€ = 8,8 SEK så betalar vi alltså nästan 9 SEK för något som kostar 1 dollar i USA, kul va?....
Ah fan jag tänkte fel, det var detta felet jag syftade på 1$ = 1€ enligt dem.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Greenmangaming.com, de kan du fortfarande köpa spel för dollar tror jag
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Förbannelse!
Förstår inte hur någon kan se detta som en bra sak? Att bli blåst på pengar?
Nej, i dagsläget kan alla någorlunda intelligenta personer köpa sina Live-koder via eBay eller dedikerade sidor, och spara 30-50% (aka få mer virtuella pengar för sina IRL-pengar). Dessutom är kostnaden för points ungefär densamma över hela världen.
Men nej då, med detta SKITsystem ska du binda ett kort till live (PSN all over again), du får betala varenda krona spelen/DLCn kostar helt utan rabatt, och du får med största sannolikhet inse att 10kr=1E=1$, vilket medför ännu större förlust. De som nu tycker det är en bra sak att betala rejäla överpriser (ni har väl iPhone och övrigt Apple-sortiment?) kan med nöje skicka 20-30% av kostnaden för mina framtida inköp på live, till mig. Ni får betala högre priser som ni vill, och jag slipper. Alla är nöjda
(PS. tolka inte inlägget alltför seriöst, då blir jag deprimerad, men ett korn av sanning finns det allt)
Det är dock inte oväntat då Games on Demand som default är i Sek och samma gäller spel/appar till mobilerna