Paradox vd: "Meningslöst med kopieringsskydd"

Inaktiv

Pssst... Sälj era spel på GOG.com så köper jag dem!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Nämen se där ,en intelligent utgivare!.Som extra grädde på moset så släpper dom väldigt bra spel också. win/win för alla inblandade.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Skulle ha köpt HoMM6 för ett tag sen nu om det inte var för deras måste vara online skit... får helt enkelt vänta tills dom bestämmer sig för att ta bort det eller så blir det ett spel som jag skippar helt, vilket är synd men som tur är finns det andra spel att spela iaf

Medlem

helt rätt, jag köper alltid dom spel jag vill ha, dom senaste från EA har dock varit smått omöjliga att få igång så EA kommer bojkottas från mig ett tag framöver, både NFS-hot pursuit & BF3 mfl tog flera dagar för mig innan jag kunde börja spela, helt jävla ofattbart.

Medlem

Paradox har ett cd-key system där man kan koppla en cd-key till sitt forumkonto på deras forum. Det gör att man får tillgång till diverse extra forum som tech support och liknande. Sen får man även en liten ikon under sitt användarnamn vilket gör att andra kan se om man köpt spelet eller inte om man nu exempelvis frågar om hjälp.
Detta system tycker jag är riktigt bra då det inte drabbar kunder på något större sett samt att det ger initiativ till att köpa spelen.

Medlem

Jag har inget emot kopieringsskydd för piratade spel men fakta är att spelindustrin har gått för långt. De vill ha mer, och det drabbar betalande kunder. Tex antal aktiveringar.

Jag sitter med ett krånglande Windows 7 pga av grafikkortbyte från AMD till Nvidia och bla byte till SSD disk, men gillar fortfarande spela GTA 4. Kan dock inte om installera OS då ett av spelets DRM, Game For Windows Live, då kräver att jag ska köpa en ny licens om jag vill spela online eller kunna spela mina gamla spaningar.

Detta är ren snikenhet och har inget med piratkopiering att göra.


signatur

Det var detta...

Medlem

äntligen en spelutvecklare som kan tänka

fortsätt på samma väg så har du en given kund


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Han har ju rätt, till en viss del. Det är inte ett litet problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kan sträcka mig så långt som att säga att Steam, som DRM, fungerar finfint. Så länge man kan spela offline också. Det är tydligen inga problem att cracka det heller, men lätttillgängligheten gör det bekvämare att köra demo och sen tanka på steam.

Jag blir smått ledsen varje gång Ubisoft kommer med dåliga förklaringar eller anledningar till varför de kör DRM då det bara skadar den legala marknaden och inte piraterna ett dugg.. lite som att bita sig själv i svansen och sen undra varför man får så dåliga försäljningssiffror.

Edit: Bita kunderna i svansen och undra varför ingen vill köpa deras produkter.*

Medlem

Tack till Fredrik Wester för lite uppenbar logik.

Och till er andra, känn er crackade.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av forsba:
Skrivet av spritarn:

Bra sagt. Paradox är ett jäkligt bra företag, och därför köper jag deras spel

Men man köper väl ändå inte ett spel pg av ett företag, eller? Både bra och dåligt förtag skulle kunna göra bra (och dåliga) spel. Känns lite konstigt att inte köpa ett spel för att min ogillar själva företaget? Rätta mig om jag har fel

Om spelet är bra men företaget som gör det jävla svin (Ubisoft) så köper jag det inte. Är spelet bra och företaget består av vettiga människor så köper jag det.

Av samma anledning har jag inte köpt apple-prylar (och tänker inte göra det heller), Steve Jobs var ett ärkesvin av högsta rang.

Även om produkten må vara bra så är det avsändaren som förstör, jämför med bojkott av ex. Israeliska matvaror

För Bill Gates och Microsoft är ju inte ärkesvin för det xD
Bojkottar du och kör linux då ist ?

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Mjauv:

Vilken jävla hycklare. Jaså DRM funkar inte? Varför kan man då inte köpa Paradox spel utan DRM?
Som ett exempel kollade jag upp King Arthur 2 och varenda erbjuden outlet innehåller kopieringsskydd.
Avskyr sådana här lismande skitsnackare.

http://se.gamersgate.com/ Här.

http://se.gamersgate.com/DD-KA2/king-arthur-ii

"Förlag: Paradox Interactive
Utvecklare: NeoCore Games
DRM: DRM Free"

Saxat från GamerGates faq:
http://se.gamersgate.com/info/faq

"Can I download a game on one computer and install it on another one?

Yes, you can.
1) Copy the download file and the temp folder as they are located near each other
2) Paste on another computer that has connection to the internet
3) Run the download file and fill in the login/password if necessary
4) The installation process will start automatically, if the temporary folder is in place, since it will find the install files.
NOTE: Internet connection is required for performing the installation process. Installation cannot be made manually. It is done automatically and it requires internet connection to be performed properly."

Ja, bortsett från GamersGates egna DRM så är spelet fritt från koperingsskydd.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av forsba:
Skrivet av spritarn:

Bra sagt. Paradox är ett jäkligt bra företag, och därför köper jag deras spel

Men man köper väl ändå inte ett spel pg av ett företag, eller? Både bra och dåligt förtag skulle kunna göra bra (och dåliga) spel. Känns lite konstigt att inte köpa ett spel för att min ogillar själva företaget? Rätta mig om jag har fel

Om spelet är bra men företaget som gör det jävla svin (Ubisoft) så köper jag det inte. Är spelet bra och företaget består av vettiga människor så köper jag det.

Av samma anledning har jag inte köpt apple-prylar (och tänker inte göra det heller), Steve Jobs var ett ärkesvin av högsta rang.

Även om produkten må vara bra så är det avsändaren som förstör, jämför med bojkott av ex. Israeliska matvaror

För Bill Gates och Microsoft är ju inte ärkesvin för det xD
Bojkottar du och kör linux då ist ?

Jämfört med Steve Jobs så är Bill Gates en vandrande ängel. Steve Jobs var skvatt galen! En man som på sin dödsbädd önskar krossa ett konkurrerande mobil-operativsystem är inte riktigt frisk.

"VLSI Technology, a chip company, was having trouble delivering enough chips on time. Jobs stormed into a meeting and started shouting that they were “fucking dickless assholes.
"

"Jony Ive went to the trouble of finding a boutique, 5-star hotel room for Jobs to stay at in London. As soon as Jobs got to his room he called up Ive and said, "I hate my room. It's a piece of shit, let's go." Jobs grabbed his things to leave, stopping at the desk to tell the clerk what he thought of the hotel.
"

"When Steve had to make cutbacks at Pixar, he fired people and didn't give any severance pay
Pamela Kerwin, an early Pixar employee, pleaded that employees at least be given two weeks notice.
"Okay," he said, "but the notice is retroactive from two weeks ago."
"

"Daniel Kottke was one of Apple's first employees and was even a personal friend of Jobs -- the two traveled around India together in 1974. But for some reason, Jobs never set him up with stock options.
Rod Holt, Apple's Vice President of Engineering, confronted Jobs with this, saying, "Whatever you give him, I will match it."
Steve said, "Okay. I will give him zero."
"

http://www.businessinsider.com/steve-jobs-jerk-2011-10

"Some Apple employee had a call scheduled last week with a reporter to discuss the most recent quarterly numbers. When the call started, Steve Jobs quickly took over the conversation and turned it into a monologue, bitching about Android, RIM and the emergence of 7 inch tablets."

"In 1978, Steve Jobs had a daughter (his first) with girlfriend Chrisann Brennan, a painter. Jobs adamantly refused paternity, though a judge ultimately forced Jobs to pay support.
After that, Jobs reluctantly became a deadbeat dad, while focusing religiously on his other baby, Apple. "Lisa Brennan, however, did not have a great childhood," Isaacson writes. "When she was young, her father almost never came to see her. 'I didn't want to be a father, so I wasn't,' Jobs said, with only a touch of remorse in his voice."
Isaacson writes that later, Steve did drop by sporadically. But it was so infrequent that when Lisa was three she had no idea who the guy was."

http://digitalmusicnews.com/stories/032411jobsa

Bilder som sammanfattar bra:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720...

Ungefär samma, lite skillnad:

http://img4.memecenter.com/uploaded/064cc3f18bf5362773074f3db...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Saxat från GamerGates faq:
http://se.gamersgate.com/info/faq

"Can I download a game on one computer and install it on another one?

Yes, you can.
1) Copy the download file and the temp folder as they are located near each other
2) Paste on another computer that has connection to the internet
3) Run the download file and fill in the login/password if necessary
4) The installation process will start automatically, if the temporary folder is in place, since it will find the install files.
NOTE: Internet connection is required for performing the installation process. Installation cannot be made manually. It is done automatically and it requires internet connection to be performed properly."

Ja, bortsett från GamersGates egna DRM så är spelet fritt från koperingsskydd.

GamersGate != spelet.

Spelen är fria från DRM, vilket möjliggör följande work around för kravet att vara uppkopplad när man installerar...

1. Ladda ner spelet på dator A.
2. Installera spelet till mapp X på dator A.
3. Kopiera mapp X på valfritt sätt till dator B.
4. Spela på dator B.

Jag har inte misslyckats med detta med något Paradox-spel någonsin.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av forsba:
Skrivet av spritarn:

Bra sagt. Paradox är ett jäkligt bra företag, och därför köper jag deras spel

Men man köper väl ändå inte ett spel pg av ett företag, eller? Både bra och dåligt förtag skulle kunna göra bra (och dåliga) spel. Känns lite konstigt att inte köpa ett spel för att min ogillar själva företaget? Rätta mig om jag har fel

Om spelet är bra men företaget som gör det jävla svin (Ubisoft) så köper jag det inte. Är spelet bra och företaget består av vettiga människor så köper jag det.

Av samma anledning har jag inte köpt apple-prylar (och tänker inte göra det heller), Steve Jobs var ett ärkesvin av högsta rang.

Även om produkten må vara bra så är det avsändaren som förstör, jämför med bojkott av ex. Israeliska matvaror

För Bill Gates och Microsoft är ju inte ärkesvin för det xD
Bojkottar du och kör linux då ist ?

Jämfört med Steve Jobs så är Bill Gates en vandrande ängel. Steve Jobs var skvatt galen! En man som på sin dödsbädd önskar krossa ett konkurrerande mobil-operativsystem är inte riktigt frisk.

"VLSI Technology, a chip company, was having trouble delivering enough chips on time. Jobs stormed into a meeting and started shouting that they were “fucking dickless assholes.
"

"Jony Ive went to the trouble of finding a boutique, 5-star hotel room for Jobs to stay at in London. As soon as Jobs got to his room he called up Ive and said, "I hate my room. It's a piece of shit, let's go." Jobs grabbed his things to leave, stopping at the desk to tell the clerk what he thought of the hotel.
"

"When Steve had to make cutbacks at Pixar, he fired people and didn't give any severance pay
Pamela Kerwin, an early Pixar employee, pleaded that employees at least be given two weeks notice.
"Okay," he said, "but the notice is retroactive from two weeks ago."
"

"Daniel Kottke was one of Apple's first employees and was even a personal friend of Jobs -- the two traveled around India together in 1974. But for some reason, Jobs never set him up with stock options.
Rod Holt, Apple's Vice President of Engineering, confronted Jobs with this, saying, "Whatever you give him, I will match it."
Steve said, "Okay. I will give him zero."
"

http://www.businessinsider.com/steve-jobs-jerk-2011-10

"Some Apple employee had a call scheduled last week with a reporter to discuss the most recent quarterly numbers. When the call started, Steve Jobs quickly took over the conversation and turned it into a monologue, bitching about Android, RIM and the emergence of 7 inch tablets."

"In 1978, Steve Jobs had a daughter (his first) with girlfriend Chrisann Brennan, a painter. Jobs adamantly refused paternity, though a judge ultimately forced Jobs to pay support.
After that, Jobs reluctantly became a deadbeat dad, while focusing religiously on his other baby, Apple. "Lisa Brennan, however, did not have a great childhood," Isaacson writes. "When she was young, her father almost never came to see her. 'I didn't want to be a father, so I wasn't,' Jobs said, with only a touch of remorse in his voice."
Isaacson writes that later, Steve did drop by sporadically. But it was so infrequent that when Lisa was three she had no idea who the guy was."

http://digitalmusicnews.com/stories/032411jobsa

Bilder som sammanfattar bra:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720...

Ungefär samma, lite skillnad:

http://img4.memecenter.com/uploaded/064cc3f18bf5362773074f3db...

haha vet ju egentligen inte om bill gates är den som är svinet, men hans företag är.

hur dom försenade och höll på ställde till det för OLPC (one laptop per child) bara för att datorerna skulle köra linux. intel var oxå med och ställde till det där med skit saker.
http://techrights.org/wiki/index.php/OLPC

hur dom ljuger om openoffice:
http://www.youtube.com/watch?v=u0lX0kShyL0

hur dom fick folk att använda directx ist för opengl, vilket dom gjorde för att försöka skaffa monopol över spel industrin. (bara john carmack som har lite IQ)
http://www.youtube.com/watch?v=Ny2291cRdOs

hur dom ljuger om linux:
http://www.junauza.com/2011/07/microsoft-fud-campaigns-agains...

Inaktiv
Skrivet av Boerje:
Skrivet av Mjauv:

Saxat från GamerGates faq:
http://se.gamersgate.com/info/faq

"Can I download a game on one computer and install it on another one?

Yes, you can.
1) Copy the download file and the temp folder as they are located near each other
2) Paste on another computer that has connection to the internet
3) Run the download file and fill in the login/password if necessary
4) The installation process will start automatically, if the temporary folder is in place, since it will find the install files.
NOTE: Internet connection is required for performing the installation process. Installation cannot be made manually. It is done automatically and it requires internet connection to be performed properly."

Ja, bortsett från GamersGates egna DRM så är spelet fritt från koperingsskydd.

GamersGate != spelet.

Spelen är fria från DRM, vilket möjliggör följande work around för kravet att vara uppkopplad när man installerar...

1. Ladda ner spelet på dator A.
2. Installera spelet till mapp X på dator A.
3. Kopiera mapp X på valfritt sätt till dator B.
4. Spela på dator B.

Jag har inte misslyckats med detta med något Paradox-spel någonsin.

Jag betvivlar inte att din metod fungerar men faktum kvarstår att Paradox som utgivare inte erbjuder konsumenterna någon metod för att köpa deras spel DRM-fria via t ex GOG eller egen webshop vilket andra företag som menar allvar med att de kör DRM-fritt gör.

Som exempel så köpte jag Oil Rush för ett par timmar sedan vilket är ett spel som säljs HELT fritt från DRM.

Testpilot
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Friberg:

Helt rätt. CD Projekt tog bort DRM från The Witcher 2 eftersom det förminskade prestandan med runt 20%.

Källa på det tack! Då Withcer 2 aldrig haft DRM

Witcher såldes både med DRM och utan då de släpptes(GOG utan , Steam = med , fysiska ex = med) , vi som stöttade tillverkaren genom att köpa collectors editions blev dragna vid näsan då dessa hade securom som åt upp prestanda.

Mitt förbannade blogginlägg om detta här:
http://www.fz.se/bloggar/klenovek/20110524/witcher-2-drm-skit...
+20fps i spelet och att starta spelet kortades med 10-15 sekunder (på en SSD disk)

De patchade bort securom skräpet efter några patcher.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag betvivlar inte att din metod fungerar men faktum kvarstår att Paradox som utgivare inte erbjuder konsumenterna någon metod för att köpa deras spel DRM-fria via t ex GOG eller egen webshop vilket andra företag som menar allvar med att de kör DRM-fritt gör.

Som exempel så köpte jag Oil Rush för ett par timmar sedan vilket är ett spel som säljs HELT fritt från DRM.

Jag tycker nog att du hårdrar det hela en smula när du buntar samma spelen (som är DRM-fria, vilket är poängen) och nedladdaren/installerar-startaren (som dumt nog kräver internetåtkomst) som fungerar som den fungerar snarare pga dålig design med ett par år på nacken än pga någon hemlig komplott...

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av forsba:
Skrivet av spritarn:

Bra sagt. Paradox är ett jäkligt bra företag, och därför köper jag deras spel

Men man köper väl ändå inte ett spel pg av ett företag, eller? Både bra och dåligt förtag skulle kunna göra bra (och dåliga) spel. Känns lite konstigt att inte köpa ett spel för att min ogillar själva företaget? Rätta mig om jag har fel

Om spelet är bra men företaget som gör det jävla svin (Ubisoft) så köper jag det inte. Är spelet bra och företaget består av vettiga människor så köper jag det.

Av samma anledning har jag inte köpt apple-prylar (och tänker inte göra det heller), Steve Jobs var ett ärkesvin av högsta rang.

Även om produkten må vara bra så är det avsändaren som förstör, jämför med bojkott av ex. Israeliska matvaror

För Bill Gates och Microsoft är ju inte ärkesvin för det xD
Bojkottar du och kör linux då ist ?

Jämfört med Steve Jobs så är Bill Gates en vandrande ängel. Steve Jobs var skvatt galen! En man som på sin dödsbädd önskar krossa ett konkurrerande mobil-operativsystem är inte riktigt frisk.

"VLSI Technology, a chip company, was having trouble delivering enough chips on time. Jobs stormed into a meeting and started shouting that they were “fucking dickless assholes.
"

"Jony Ive went to the trouble of finding a boutique, 5-star hotel room for Jobs to stay at in London. As soon as Jobs got to his room he called up Ive and said, "I hate my room. It's a piece of shit, let's go." Jobs grabbed his things to leave, stopping at the desk to tell the clerk what he thought of the hotel.
"

"When Steve had to make cutbacks at Pixar, he fired people and didn't give any severance pay
Pamela Kerwin, an early Pixar employee, pleaded that employees at least be given two weeks notice.
"Okay," he said, "but the notice is retroactive from two weeks ago."
"

"Daniel Kottke was one of Apple's first employees and was even a personal friend of Jobs -- the two traveled around India together in 1974. But for some reason, Jobs never set him up with stock options.
Rod Holt, Apple's Vice President of Engineering, confronted Jobs with this, saying, "Whatever you give him, I will match it."
Steve said, "Okay. I will give him zero."
"

http://www.businessinsider.com/steve-jobs-jerk-2011-10

"Some Apple employee had a call scheduled last week with a reporter to discuss the most recent quarterly numbers. When the call started, Steve Jobs quickly took over the conversation and turned it into a monologue, bitching about Android, RIM and the emergence of 7 inch tablets."

"In 1978, Steve Jobs had a daughter (his first) with girlfriend Chrisann Brennan, a painter. Jobs adamantly refused paternity, though a judge ultimately forced Jobs to pay support.
After that, Jobs reluctantly became a deadbeat dad, while focusing religiously on his other baby, Apple. "Lisa Brennan, however, did not have a great childhood," Isaacson writes. "When she was young, her father almost never came to see her. 'I didn't want to be a father, so I wasn't,' Jobs said, with only a touch of remorse in his voice."
Isaacson writes that later, Steve did drop by sporadically. But it was so infrequent that when Lisa was three she had no idea who the guy was."

http://digitalmusicnews.com/stories/032411jobsa

Bilder som sammanfattar bra:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720...

Ungefär samma, lite skillnad:

http://img4.memecenter.com/uploaded/064cc3f18bf5362773074f3db...

haha vet ju egentligen inte om bill gates är den som är svinet, men hans företag är.

hur dom försenade och höll på ställde till det för OLPC (one laptop per child) bara för att datorerna skulle köra linux. intel var oxå med och ställde till det där med skit saker.
http://techrights.org/wiki/index.php/OLPC

hur dom ljuger om openoffice:
http://www.youtube.com/watch?v=u0lX0kShyL0

hur dom fick folk att använda directx ist för opengl, vilket dom gjorde för att försöka skaffa monopol över spel industrin. (bara john carmack som har lite IQ)
http://www.youtube.com/watch?v=Ny2291cRdOs

hur dom ljuger om linux:
http://www.junauza.com/2011/07/microsoft-fud-campaigns-agains...

Jo Microsoft är inte världens "snällaste" företag när dom ljuger om konkurrenter. Men Steve Jobs var som person riktigt jävla vidrig. Skaffar barn han vägrar ta hand om, vägrar donera till välgörenhet (helt annat i USA än i Sverige), blåser sina bästa vänner, sparkar anställda utan uppsägningstid, kör över sina underordnade, är en total "douchebag" under hela sin livstid för att på sin egen dödsbädd sitta och gorma om att krossa Android.

Rakt igenom vidrig människa, och för att knyta an till varför det överhuvudtaget dök upp så är det min anledning att aldrig köpa apple-prylar, liksom jag inte köper Ubisoftspel och varför jag är mycket mer trolig att köpa ett Paradox-spel

Medlem

Paradox har sunda värderingar och en realistisk syn på hur spelindustrin fungerar. De kommer därför aldrig behöva göra massa idiotiska utspel som t.ex. Ubisoft av en väldigt enkel anledning: Paradox har rätt i DRM-frågan och Ubisoft har fel!

Inaktiv
Skrivet av Boerje:
Skrivet av Mjauv:

Jag betvivlar inte att din metod fungerar men faktum kvarstår att Paradox som utgivare inte erbjuder konsumenterna någon metod för att köpa deras spel DRM-fria via t ex GOG eller egen webshop vilket andra företag som menar allvar med att de kör DRM-fritt gör.

Som exempel så köpte jag Oil Rush för ett par timmar sedan vilket är ett spel som säljs HELT fritt från DRM.

Jag tycker nog att du hårdrar det hela en smula när du buntar samma spelen (som är DRM-fria, vilket är poängen) och nedladdaren/installerar-startaren (som dumt nog kräver internetåtkomst) som fungerar som den fungerar snarare pga dålig design med ett par år på nacken än pga någon hemlig komplott...

Jag förstår din poäng och jag håller med om att det inte är någon komplott. Det som får mig så topp tunnor rasande är när företagsledare cyniskt lierar sig med drm-motståndare utan att faktiskt omsätta ord till handling.
Även Hard Reset lanserades som DRM-fritt av utvecklarna i intervjuer, detta trots att spelet är Steam-exklusivt.
"Drm-fritt" innebär åtminstone i min värld att ett spel inte ska innefatta krav på uppkoppling såvida det inte är nödvändigt för spelets funktioner och det ska ej heller begränsa konsumentens möjligheter att bruka produkten i övrigt.

Medlem

Läser vettiga åsikter angående DRM: Yay !
Läser att företaget som samma person är involverad med ska börja släppa spel på en DRM-plattform. Wut ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Läser vettiga åsikter angående DRM: Yay !
Läser att företaget som samma person är involverad med ska börja släppa spel på en DRM-plattform. Wut ?

Tja, vad ska vi kalla det?
Marknadsföring? Försök att blåsa spelarna och lura alla godtrogna att de är "snälla" och därför ska man stödköpa deras spel?
Precis som många andra "älskade" utvecklare så snackar de mycket skit, säger en sak men gör en helt annan. CD Project Red är en av de få som står för sitt ord, och släppte The Witcher 2 helt DRM-fritt för nerladdning på Gog, och sen patchade bort DRM på den fysiska utgåvan. Detta är bara ytterligare en "sol och vårare" i spelbranschen :/

Medlem

Först så tänkte jag att det är trevligt o se en spelutvecklare som har förstått att DRM/kopieringsskydd gör absolut NOLL mot piratkopierarna. Men så kom jag ju på att det väl i första hand är utgivarna som bestämmer över detta?

Medlem

Personligen laddar jag ner eller bojkottar en massa spel i dag p.g.a. DRMet. Jag vägrar "köpa" ett spel som endast är till låns. Jag köpte BG&E när det kom ut och gissa vad? Jo, p.g.a. DRMet så kan jag inte installera det nu Så ner med Ubiskit samt värdelöst DRM.

12
Skriv svar