Tomb Raider till Mac – men inte Wii U
Utvecklarna säger att det inte skulle kännas rätt att konvertera spelet till Wii U utan att dra nytta av hårdvarans unika funktioner.
#tomb-raider, #crystal-dynamics
Det är alltså ett "grafikspel", ingen story, bara snyggt yttre.
Vad är det för slutsats? Blir det bättre story om de gör spelet till Wii U? Vad jag tror han säger är: Vårat spel har inte det som förväntas av en Wii U titel dvs funktionalitet för den nya pekplattan och kroppsrörelser därför skiter vi i att ge ut det till Wii.
Perfekt, finns ingen anledning att porta det till den minsta marknaden, och Wii U kommer att ha minst antal spelare vid release såvida den inte säljer sjukt bra. Sen är ju frågan hur många gamers som ens skulle röra den, Wii är ju fast i Fitness-träsket och lär bära stämpeln ett bra tag även nästa generation.
Slutligen så saknas en "normal" kontrollmetod, att de ska tvingas ändra spelet för att passa att spela med "läsplatta", det förstår jag om de undviker. Nintendo får vara först ut och visa hur det är tänk att man ska använda skiten, innan de försöker få andra att hänga på.
Det är alltså ett "grafikspel", ingen story, bara snyggt yttre.
Vad är det för slutsats? Blir det bättre story om de gör spelet till Wii U? Vad jag tror han säger är: Vårat spel har inte det som förväntas av en Wii U titel dvs funktionalitet för den nya pekplattan och kroppsrörelser därför skiter vi i att ge ut det till Wii.
Wii U klarar inte av grafiken från vad en dator kan leverera, så då skippar dom det.
Hade storyn varit bra så hade inte grafiken spelat roll, då hade det kunnat komma till alla plattformar (= mer pengar), t.om Gameboy.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |