120hz skärm som vägrar köra över 60hz

Medlem
120hz skärm som vägrar köra över 60hz

Så, var nere på stan idag och hämtade min nya skärm (BenQ 23,6" LED XL2420T) och märkte nu när jag skulle börja testa olika spel att den inte vill ställa sig på högre än 60hz, trots att skärmen klarar 120hz.

Länk till skärmen:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648274

Har googlat en del den senaste timmen men inte lyckats lista ut vad problemet skulle vara, jag har testat både HDMI och DVI-I-kabel men problemet kvarstår.

Så nu vänder jag mig till er på forumen, kom igen och peka ut vilket korkat misstag jag gjort så det kan åtgärdas

Grafikkortet är ett Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB, vet inte exakt om det påverkar.

Länk till grafikkortet:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622733

Tack på förhand.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

har du 120hz i windows till och börja med? Antar du kör med kabeln som du fick med, måste ju ha dual link dvi kabel för 120hz.

Medlem

Det är samma kabel som kom med skärmen ja, ska se ifall det går att ställa till 120hz i windows. Återkommer strax med svar.

EDIT: Problemet löst, tackar highspeed för ett snabbt svar


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Som sagt skickar dom väll med en snålkabel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Som sagt skickar dom väll med en snålkabel

Tvärtom, de skickar med en Dual Channel DVI, vilket inte följer med vanliga skärmar.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Det är samma kabel som kom med skärmen ja, ska se ifall det går att ställa till 120hz i windows. Återkommer strax med svar.

EDIT: Problemet löst, tackar highspeed för ett snabbt svar

nice det löste sig... så hur är skillnaden mellan 60hz och 120hz tycker du? stor?

Medlem

Efter att ha kört en hel del olika spel (WoW, MW3. Metro 2033, Far Cry 2, Singularity och Bastion) på den måste jag säga att skillnaden känns, kan inte exakt beskriva hur men det är en ren fröjd att spela på den nya skärmen jämfört med den gamla (Standard 24" LCD), även om en del av det säkerligen är skillnaden mellan LED och LCD

Det är märkbart bättre flyt i många spel och allt från färger till skärpa och djup är helt grymt mycket bättre.

Funderar någon på en 120hz skärm kan jag iaf starkt rekommendera den jag köpte, finns på en länk i första posten


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar