Definitivt släppdatum för Alan Wake till pc

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av Grumbledock:

Lågt pris och inte ens en portning, hindrar dock inte vissa från att gnälla i vanlig god ordning men det är väl skit som följer med plattformen. Får hoppas det säljer hyfsat iaf, 200kr borde ju valfri liken pirat kunna tigga från sin pappa om det kniper...

Att folk "gnäller" är ju för att det är oerhört försenat! Ditt "pirat-tjat" och ditt eget outtröttliga gnällande på PC-plattformen och dess spelare, börjar bli lite gammalt... ( om du måste be din pappa om pengar till dina dyra TV-spel, projicera inte det på andra tack! Vissa på FZ är faktiskt vuxna - tro det eller ej )

Folk gnäller för att de är bortskämda och löjliga, spelet är inte "försenat" annat n om man lever i en imaginär fantasivärld skapad av ens egna vanföreställningar som är en produkt av att man inte orkar hantera verkligheten. En gång i tiden skulle det komma till PC, men den planen ströks för många år sedan. När det trots allt släpps ska man inte ens vara tacksam, nej man ska se släppet i sig som en anledning att gnälla?
Du vet att vara vuxen handlar om mognad, inte bara ålder. den Dagen man slipper onödigt gnäll från gnälliga PC spelare ska jag sluta visa dem verkligheten också då de i så fall redan accepterat den. Tills dess så har i alla fall mina inlägg än poäng och en påminnande om den bristande moral som orsakat problemen och en uppmuntran att göra rätt istället, konstruktiv kritik är också kritik men klart bättre än alternativet.

Trevligt att du törs stå för att du är "vuxen" och ändå kan be pappa om pengar, inte många som vågar erkänna det nu för tiden då det skulle vara genant. Själv har jag skött min egen ekonomi sedan flera år tillbaka när jag började läsa på universitet och har också jobbat länge nog för att ha råd med både TV-spel och hårdvara, jag behöver inte pirata då jag har råd att betala till och med för mjukvara. Jag väljer att köpa min mjukvara då jag kan, och då jag höjer mig från dem som inte gör det oavsett skäl.
Kom igen när du är vuxen på riktigt, har eget boende, familj och heltidsjobb (dvs inte anställd av föräldrarna att klippa gräset etc)

Man är knappast vuxen heller om man säger åt andra att skaffa eget boende, familj och heltidsjobb. Familj väljer vi alla om vi vill ha eller inte.
Knappast särskilt vuxet heller att sitta på en gamingsite och klaga på PC i vartenda PC-nyhet som du själv gör. Väx upp.

Medlem

Var rädd att det skulle säljas till fullpris men 200kr låter rimligt om portningen håller måttet.

Medlem
Skrivet av N4kame0:
Skrivet av WarpGuN:

pckidsen ska enbart vara glada att dom få chansen att lira Alanwake som var ett av 2010 bästa lir.

Troll is trolling.
På riktigt "ett av 2010 bästa lir" Du skojjar satan.
Nej just de du spelade konsoll 2010 då vet jag xD

va babbla du om?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:

pckidsen ska enbart vara glada att dom få chansen att lira Alanwake som var ett av 2010 bästa lir.

Varenda gång. Din riktiga personlighet måste vara redigt ryggradslös för att känna någon form av makt när du, här av alla ställen, för en gångs skull är den som även levererar slag. Frågan är bara hur du kan stå för dig själv när du sjunkt så lågt, jag menar kom igen. Valet av plattform. Är det verkligen så långt som gränsen till osäker vildmark går i ditt trollande? Uppskatta att alla här delar ditt intresse av spel & bit i soffkudden istället. Vi är alla vänner här.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av WarpGuN:

pckidsen ska enbart vara glada att dom få chansen att lira Alanwake som var ett av 2010 bästa lir.

Varenda gång. Din riktiga personlighet måste vara redigt ryggradslös för att känna någon form av makt när du, här av alla ställen, för en gångs skull är den som även levererar slag. Frågan är bara hur du kan stå för dig själv när du sjunkt så lågt, jag menar kom igen. Valet av plattform. Är det verkligen så långt som gränsen till osäker vildmark går i ditt trollande? Uppskatta att alla här delar ditt intresse av spel & bit i soffkudden istället. Vi är alla vänner här.

så... jag är ett troll eftersom jag tycker Alanwake var ett av dom bättre spelen 2010?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Man kan inte spela spel på konsol. Kontrollerna tvingar utvecklarna att göra snävt och begränsat innehåll. Det blir som att titta på en film men tvingas hålla in X eller vad det är för knapp som finns för att den ska rulla på.

Dvs, spelet gjordes för konsol! Det kan inte bli bra till PC heller trots att vi har ganska många knappar fler.

Bojkott! Konsol och konsolspel i soptunnan!


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Grön:
Skrivet av WarpGuN:

pckidsen ska enbart vara glada att dom få chansen att lira Alanwake som var ett av 2010 bästa lir.

Varenda gång. Din riktiga personlighet måste vara redigt ryggradslös för att känna någon form av makt när du, här av alla ställen, för en gångs skull är den som även levererar slag. Frågan är bara hur du kan stå för dig själv när du sjunkt så lågt, jag menar kom igen. Valet av plattform. Är det verkligen så långt som gränsen till osäker vildmark går i ditt trollande? Uppskatta att alla här delar ditt intresse av spel & bit i soffkudden istället. Vi är alla vänner här.

så... jag är ett troll eftersom jag tycker Alanwake var ett av dom bättre spelen 2010?

Kom igen, har sett dig basha PC användare så fort du får chansen. Du är född 78, kanske hög tid att växa upp?

Ontopic: 200 kr bara! Bra Remedy!

Skrivet av WarpGuN:

så... jag är ett troll eftersom jag tycker Alanwake var ett av dom bättre spelen 2010?

Ja, du vet lika väl som jag att inga spel släpptes under det året.

Inaktiv

Jag var jädrigt skeptisk när jag hörde att Alan Wake skulle komma till PC.
Mest då jag vart så besviken på hur det gick från PC till 360 excklusiv titel och sen var de jädrigt kasst tyckte jag.

Men nu när man ser detta och bara 200kr?
Kanske blir ett köp, kanske :).

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av Grumbledock:

Lågt pris och inte ens en portning, hindrar dock inte vissa från att gnälla i vanlig god ordning men det är väl skit som följer med plattformen. Får hoppas det säljer hyfsat iaf, 200kr borde ju valfri liken pirat kunna tigga från sin pappa om det kniper...

Att folk "gnäller" är ju för att det är oerhört försenat! Ditt "pirat-tjat" och ditt eget outtröttliga gnällande på PC-plattformen och dess spelare, börjar bli lite gammalt... ( om du måste be din pappa om pengar till dina dyra TV-spel, projicera inte det på andra tack! Vissa på FZ är faktiskt vuxna - tro det eller ej )

Folk gnäller för att de är bortskämda och löjliga, spelet är inte "försenat" annat n om man lever i en imaginär fantasivärld skapad av ens egna vanföreställningar som är en produkt av att man inte orkar hantera verkligheten. En gång i tiden skulle det komma till PC, men den planen ströks för många år sedan. När det trots allt släpps ska man inte ens vara tacksam, nej man ska se släppet i sig som en anledning att gnälla?
Du vet att vara vuxen handlar om mognad, inte bara ålder. den Dagen man slipper onödigt gnäll från gnälliga PC spelare ska jag sluta visa dem verkligheten också då de i så fall redan accepterat den. Tills dess så har i alla fall mina inlägg än poäng och en påminnande om den bristande moral som orsakat problemen och en uppmuntran att göra rätt istället, konstruktiv kritik är också kritik men klart bättre än alternativet.

Trevligt att du törs stå för att du är "vuxen" och ändå kan be pappa om pengar, inte många som vågar erkänna det nu för tiden då det skulle vara genant. Själv har jag skött min egen ekonomi sedan flera år tillbaka när jag började läsa på universitet och har också jobbat länge nog för att ha råd med både TV-spel och hårdvara, jag behöver inte pirata då jag har råd att betala till och med för mjukvara. Jag väljer att köpa min mjukvara då jag kan, och då jag höjer mig från dem som inte gör det oavsett skäl.
Kom igen när du är vuxen på riktigt, har eget boende, familj och heltidsjobb (dvs inte anställd av föräldrarna att klippa gräset etc)

Det var värst vad ni lägger ord i munnen på folk ( Tycker ni det är "moget" att försöka prata negativt om folk på det viset? ).

Jag köper alla mina spel själv och har gjort så sedan commodore-tiden. ( jag har haft egen ekonomi och boende i snart 20 år ) Ni kanske skall läsa vad jag skriver och inte frisera inläggen ni quotar!

Jag tycker mest det är tragikomiskt när den gnälligaste av dom alla klagar på gnäll Och samma trista generalisering dyker upp återigen.

Har ni vaknat på fel sida idag igen? Med eran "track record" kanske ni skulle prova att sova med fötterna på huvudkudden

Jag personligen är glad för att spelet dyker upp till slut, men förstår att folk är skeptiska, eftersom det var en hypad titel till PC som blev köpt av MS. Det är ju inte en ynnest att få betala för spel typ...( objektivt måste man ju se det från köparens synvinkel, inte något format-favoriserande perspektiv )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pckidsen ska enbart vara glada att dom få chansen att lira Alanwake som var ett av 2010 bästa lir.

Verkligen inte. Remedy ska vara glada om någon överhuvudtaget köper den här skiten, med tanke på hur de blåste pc spelarna där deras riktiga fans en gång fanns.

Men du vet förmodligen inte ens vad jag pratar om.

Inaktiv

Håller mig skeptisk, remedy ljög för oss förut, finns säkert någon hake med detta.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Grön:
Skrivet av WarpGuN:

pckidsen ska enbart vara glada att dom få chansen att lira Alanwake som var ett av 2010 bästa lir.

Varenda gång. Din riktiga personlighet måste vara redigt ryggradslös för att känna någon form av makt när du, här av alla ställen, för en gångs skull är den som även levererar slag. Frågan är bara hur du kan stå för dig själv när du sjunkt så lågt, jag menar kom igen. Valet av plattform. Är det verkligen så långt som gränsen till osäker vildmark går i ditt trollande? Uppskatta att alla här delar ditt intresse av spel & bit i soffkudden istället. Vi är alla vänner här.

så... jag är ett troll eftersom jag tycker Alanwake var ett av dom bättre spelen 2010?

Du är ett troll ja, i varenda tråd så ser vi liknande kommentarer från dig där du skriver något bs i syfte att hetsa folk i kommentarerna. Hade jag varit admin hade du varit bannad för länge sedan.

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Håller mig skeptisk, remedy ljög för oss förut, finns säkert någon hake med detta.

Precis så här tänker jag också. Även om detta låter jätte bra, välpolerad pc release med extra saker som inte 360 versionen hade, så kan man uppenbarligen inte lita på Remedy.

jag är tveksam, å ena sidan vill jag köpa Alan Wake till pc för att det kanske är ett bra spel, men samtidigt står jag vid mina principer och vill således aldrig mera supporta Remedy eller dess produkter.

Kort & gott så är det bra med ursäkter men när de läggs fram utan orsak så vet vi att det kommer hända igen. Så tack Remedy för ert 3D stöd på tre skärmar. Säkert någon där ute som kommer ha roligt med det, resten hade jag förväntat mig i ett spel som är gjort för att spelas på PC. Eller som Remedy själva menar, var, ÄR menat att spelas på PC. Trots fördröjningen, aja det kostar bara dubbelt så mycket som 360 versionen & då behöver man inte använda sin kontroll ifrån Microsoft ®, även om det går jätte-jättebra att spela med den också.

Vet inte om jag är så sugen på detta längre...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pckidsen ska enbart vara glada att dom få chansen att lira Alanwake som var ett av 2010 bästa lir.

Gaaah det heter Alan Wake! 2 ord, det borde du veta om det är ett av dina favoritspel från det året.

12
Skriv svar