Medlem

Varför kan inte företagen göra gamla spel för? Varför måste allt vara så nutid och framtid?

Det är så ruggigt tråkigt att spela med nutida vapen med upplåsbara saker eller framtids vapen som bara är påhittade för att se snygga ut.. Ge oss gamla vapen och en gammal miljö med snygg grafik.
Spel som man kan bry sig om och leva sig in i den försvunna tiden.. Nu är som flesta spel skapade av stora företag till små barn som tycker bling bling vapen är häftigt..

Tänk er klassiska *Return to castle Wolfenstein* Med Frostbite 2 med world destruction motor och rätt skapare som kan återskapa känslan utav spelet och inte någon jävla EA som bara vill ha pengar

Medlem

Får en känsla va Crysis-ripoff

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Varför kan inte företagen göra gamla spel för? Varför måste allt vara så nutid och framtid?

Det är så ruggigt tråkigt att spela med nutida vapen med upplåsbara saker eller framtids vapen som bara är påhittade för att se snygga ut.. Ge oss gamla vapen och en gammal miljö med snygg grafik.
Spel som man kan bry sig om och leva sig in i den försvunna tiden.. Nu är som flesta spel skapade av stora företag till små barn som tycker bling bling vapen är häftigt..

Tänk er klassiska *Return to castle Wolfenstein* Med Frostbite 2 med world destruction motor och rätt skapare som kan återskapa känslan utav spelet och inte någon jävla EA som bara vill ha pengar

Att borsta av gamla idéer är en smart metod att tjäna pengar på kundernas nostalgi så chansen är nog stor att du snart får se ett nytt Wolfenstein.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ish
Medlem

Bra recension Fredrik!

Jag har egentligen aldrig hakat upp mig på att det hetat just Syndicate, men om det skulle bli ett bra spel öht. Det SER ju onekligen intressant ut.. Som så mycket annat. Fin touch att de verkligen försökt gjort banorna efter dess isometriska föregångare dock <3


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Spel till multi plattform säljer alltid bäst till 360 först och sen ps3, darför ingen demo till pc, och kommer den så blir det efter release.

BF3 sålde bäst på PC..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av SWEBarb:

Spel till multi plattform säljer alltid bäst till 360 först och sen ps3, darför ingen demo till pc, och kommer den så blir det efter release.

BF3 sålde bäst på PC..?

Den nyheten har jag missat helt, har du någon källa?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av SWEBarb:

Spel till multi plattform säljer alltid bäst till 360 först och sen ps3, darför ingen demo till pc, och kommer den så blir det efter release.

BF3 sålde bäst på PC..?

Misstror dig inte men vill gärna se en källa på det. VGchartz kanske suger men de påstår motsatsen :/

OnT:
Tycker faktiskt att demot var riktigt kul, Halo/Crysis/Brink i en härlig blandning, lagd i en miljö som man känner igen från den gamla goda tiden. Inte revolutionerande i sig, men riktigt, riktigt kul att spela i alla fall och extra kul blir det när mister p12 "sniperPro" ligger och gråter i ett hörn för att hans vanliga campande och/eller run and gun inte fungerar.
Ruskigt kul demo, men frågan är om man blir less alldeles för dort eller om spelet kan vara intressant även över ett längre perspektiv. Ska hålla ögonen på det iaf och alla som har en konsol bör iaf tanka demot och testa, de med PC får hoppas på ett demo vid senare datum. Nå, det brukar ju å andra sidan aldrig vara ett problem för PC spelare att "hitta demon"

Medlem

Tråkigt att så många verkar av en eller annan orsak ogilla spelet. Jag kände verkligen att det här är något jag kommer sänka många timmar i. Testa att köra demot i svårighetsläge Hard så kanske ni känner av kravet på samarbete mer, då det är där det är som roligast.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

Spel till multi plattform säljer alltid bäst till 360 först och sen ps3, darför ingen demo till pc, och kommer den så blir det efter release.

BF3 sålde bäst på PC..?

Den nyheten har jag missat helt, har du någon källa?

Han syftar nog på Sverige, ett av få länder där PC spel fortfarande kan matcha konsolspel

Medlem

Vilka modedockor till agenter! det skall vara kalla och opersonliga verktyg som går att byta ut om dom dör som i orginalet.

Sedan så tror jag inte att man kommer kunna "övertala" poliser och kriminella att följa med och göra grovjobbet åt en, detta var bland det roligaste med orginalet.

Pratet om bossar gör mig sömnig. Bossar känns så... Mega Man.

Nej avstår detta, Orginalet håller fortfarande.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Vilka modedockor till agenter! det skall vara kalla och opersonliga verktyg som går att byta ut om dom dör som i orginalet.

Sedan så tror jag inte att man kommer kunna "övertala" poliser och kriminella att följa med och göra grovjobbet åt en, detta var bland det roligaste med orginalet.

Pratet om bossar gör mig sömnig. Bossar känns så... Mega Man.

Nej avstår detta, Orginalet håller fortfarande.

Ja de verkar helt ha missat varför iaf jag gillade Syndicate, att man kunde övertala i stort sett vem som helst att bli ens "leksak". En del av strategin låg ju faktiskt i att man ibland var tvungen att övertala en fiende agent för att på så vis få tillgång till ett mål, för att kunna göra detta var man i sin tur tvungen att övertala en del civila. Har än så länge inte sett speciellt mycket som får mig att tänka på Syndicate, ja de har lyckats fånga miljön och tiden men helt missat att Syndicate inte bara var ett action spel, det krävdes en del planering med förutom att utrusta sina agenter med rätt vapen och utrustning.

Medlem

detta spel har inget med syndicate att göra.. förutom namnet.

Gör om gör rätt.

TJ
Medlem

Har spelat Syndicate på Amigan och har spelat demot. Det har Syndicatekänsla över sig bara att det inte är isometrisk vy. Demot var jävligt coolt och kul för den delen. Köpvärt bara för co-op. Är singleplayer lika bra så blir det Guld!!

Medlem

usch, ser för jävligt ut... samma skit som BF och COD. Kommer definitivt inte ge det här en chans ens, de förstörde allt som var lysande med det när man var 10 o spelade det första gången.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av SWEBarb:

Spel till multi plattform säljer alltid bäst till 360 först och sen ps3, darför ingen demo till pc, och kommer den så blir det efter release.

BF3 sålde bäst på PC..?

Den nyheten har jag missat helt, har du någon källa?

Han syftar nog på Sverige, ett av få länder där PC spel fortfarande kan matcha konsolspel

Om så är fallet är det inte mycket till argument.

Medlem

??? Ser det inte fördjävligt ut? Utseendemässigt känns det gammalt...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

12
Skriv svar