Medlem
Ljudproblem

Tjena! Har ett ganska litet men ändå viktigt problem.

Bytte nyligen från en TV till en vanlig datorskärm till min dator och förr så körde jag även PS3an genom TV:n. Nu har dock inte min nya skärm någon ljudutgång så när jag kopplar in PS3an via HDMI så får jag inget ljud eftersom skärmen inte har några inbyggda högtalare. TV:n har jag inte heller kvar så jag kan inte köra PS3an via den istället.

Tänkte nu kolla om någon vet om det finns några 3,5mm -> USB converters så jag kan använda mitt gamingheadset (Steelseries 7H) och koppla det direkt in i PS3an och få ljudet den vägen? Funkar det? Och var köper man ett sådant tillbehör i så fall?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Du kan ju prova att koppla igenom datorn och ta ut ljudet den vägen, jag gör så med min xbox. Kanske funkar på PS3 också?

Microsoft RCA breakout kabel -----RCA kabel med 3.5mm hane på andra sidan---->Line in på ljudkortet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Steelseries har sin egen adapter för att använda 3.5 mm headset på konsoller/mac. Visserligen är den lite dyr men den ska nog lösa ditt problem.
http://steelseries.com/products/audio/steelseries-cross-platf...

Medlem

Min erfarenhet av diverse externa usb ljudkort ihop med PS3an är att vissa fungerar bra och andra mindre bra. Jag har provat ca 7 olika det som jag upplevde som bäst var ett ifrån Plantronics som jag fick ihop med ett PC headset.
Jag råder dig att skaffa ett BT headset ifrån Teknikmagasinet det kostar har jag för mig 240kr det använder du endast som mikrofon. Har du sedan ett par hörlurar / headset så använder du det för ljudet.
Själv kör jag den setupen och är mycket nöjd. Har som sagt provat många olika setuper och varianter.
Har dock inte provat att använda Logitechs usb bordsmikrofon som jag tror kan vara en hit.
Men ifall du behöver scheman för hur du kopplar in dina saker så har jag det med, så bara skicka ett PM ifall du vill.
MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar