Nya Alan Wake: "Mer Tarantino än Stephen King"

Robot
Nya Alan Wake: "Mer Tarantino än Stephen King"

Med Alan Wake's American Nightmare vill Remedy sätta en ny standard för Xbox Live Arcade-titlar. Hör de själva snacka om spelet och influenserna i dess första utvecklardagbok.

#alan-wake, #alan-wakes-american-nightmare, #remedy-entertainment


Medlem
Nya Alan Wake: "Mer Tarantino än Stephen King"

Fint att Max Payne sitter i soffan och pratar

Medlem

Tyckte första Alan Wake var en perfekt blandning av action och skräck. Lagom creepy stämning. Men är det tänkt att det här ska fortsätta där första slutar eller är det bara en spin off?

Medlem

Är det någon som vet när man kan förhandsboka Alan wake till pc o när i februari släpps det?

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Är det någon som vet när man kan förhandsboka Alan wake till pc o när i februari släpps det?

http://www.amazon.co.uk/Alan-Wake-Limited-PC-DVD/dp/B00741NAB...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

xbox och inte pc? kommer väll till pc lagom till 2015 kanske,

Medlem
Skrivet av Spectral:

Tyckte första Alan Wake var en perfekt blandning av action och skräck. Lagom creepy stämning. Men är det tänkt att det här ska fortsätta där första slutar eller är det bara en spin off?

Det är definitivt en spin-off, spelet ska föreställa ett avsnitt ur Night Springs.

Medlem

Har de bytt miljö eller? Det står "Desert Hotel" på en av bilderna. Jag vill att det ska vara "Great Northern Hotel" ala Twin Peaks. Gillar första spelet... ändra inte för mycket!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

xbox och inte pc? kommer väll till pc lagom till 2015 kanske,

Ja, Alan Wake är väl ägt av Microsoft, vilket betyder enbart XBox numera. Microsoft är inte intresserade av PC längre, sen 360 släpptes. Microsofts halvhjärtade försök med t.ex. AoE Online och flera år gamla konsolportar betyder inget utan är spel för galleriet.

Medlem
Skrivet av Loading:

Fint att Max Payne sitter i soffan och pratar

Max har börjat få läderansikte och dialekt, baserat på intervjun.

Mer lök på burgaren med andra ord. Betyder Xbox Live Arcade att det bara är en nedladdningsbar titel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gnäll tajm! Hm tror jag sett det här spelet förut.... oh yeah it's called EVERY OTHER GENERIC ZOMBIE ACTION GAME EVER MADE. Wow snacka om att lämna typ allt som var unikt med den här serien, okej fatta mig inte fel spelet ser ut att kunna vara underhållande... i ett par timmar... och jag förstår att det bara är en spinoff och inte uppföljare men kom igen.

Alan Wake var från början tänkt att bli ett hyfsat unikt open world survivor horror game, tio år senare sitter vi här nu och ser hur Remedy presenterar ett spel vars koncept var uttjatat redan då... kanske pga att filmer som Dusk Till Dawn (1996) också var rätt uttjatade när dem kom. He he och en del tyckte Max Paynes bullet time var uttjatad x).

Kan ge mig fan på att det här spelet kommer sälja mer än originalet också, dels pga att det är en uppföljare och dels för att det är en hjärndöd shooter. Så risken är ganska stor att vi sen inte kommer få se Remedy försöka göra något unikt igen på ett tag utan bara fortsätta skapa sådana här spel, åh andra sidan blev det väl så redan när Microsoft bestämde sig för att dem ville ha en exklusiv titel till sin skitbox.

Man kan ju undra hur någon genre någonsin ska utvecklas framåt eller hur något nytt någonsin ska skapas igen om alla utvecklare bara gör om samma slags spel om och om igen, speciellt när folk fortsätter köpa skiten. Rätt patetiskt att det bästa man oftast kan hoppas på idag från dem större utvecklarna är att dem gör om ett gammalt spel med ny make over så att man åtminstone får något som är relativt unikt, risken dessvärre är ju då även att dem tar bort det mesta av djupet i det som till exempel System Shock 2 vs Bioshock :/.

Medlem

King är dock inte i närheten lika skrämmande som Koontz, ge mig ett spel som lyckas få mig att få "kalla kårar" som denne författare gör och jag köper det utan tvekan=).

Medlem

åt helvete med remedy. Hatar er.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Gnäll tajm! Hm tror jag sett det här spelet förut.... oh yeah it's called EVERY OTHER GENERIC ZOMBIE ACTION GAME EVER MADE. Wow snacka om att lämna typ allt som var unikt med den här serien, okej fatta mig inte fel spelet ser ut att kunna vara underhållande... i ett par timmar... och jag förstår att det bara är en spinoff och inte uppföljare men kom igen.

Alan Wake var från början tänkt att bli ett hyfsat unikt open world survivor horror game, tio år senare sitter vi här nu och ser hur Remedy presenterar ett spel vars koncept var uttjatat redan då... kanske pga att filmer som Dusk Till Dawn (1996) också var rätt uttjatade när dem kom. He he och en del tyckte Max Paynes bullet time var uttjatad x).

Kan ge mig fan på att det här spelet kommer sälja mer än originalet också, dels pga att det är en uppföljare och dels för att det är en hjärndöd shooter. Så risken är ganska stor att vi sen inte kommer få se Remedy försöka göra något unikt igen på ett tag utan bara fortsätta skapa sådana här spel, åh andra sidan blev det väl så redan när Microsoft bestämde sig för att dem ville ha en exklusiv titel till sin skitbox.

Man kan ju undra hur någon genre någonsin ska utvecklas framåt eller hur något nytt någonsin ska skapas igen om alla utvecklare bara gör om samma slags spel om och om igen, speciellt när folk fortsätter köpa skiten. Rätt patetiskt att det bästa man oftast kan hoppas på idag från dem större utvecklarna är att dem gör om ett gammalt spel med ny make over så att man åtminstone får något som är relativt unikt, risken dessvärre är ju då även att dem tar bort det mesta av djupet i det som till exempel System Shock 2 vs Bioshock :/.

låter inte helt otroligt, de gör en uppföljare/spinoff som är sämre än originalet men säljer bättre, således byter de bana och satsar på de sämre.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av GurkaN021:

Är det någon som vet när man kan förhandsboka Alan wake till pc o när i februari släpps det?

http://www.amazon.co.uk/Alan-Wake-Limited-PC-DVD/dp/B00741NAB...

Hade inte spelet release i Februari där står det Release 2 mars.

Medlem

Ja suomalaiset


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Jahapp, ytterligare en "läskig" spelserie faller till föga och blir (hjärndöd?) action istället, Resident Evil, Dead Space, Bioshock, Halo m.fl.
Får hoppas att Alan Wake 2 fortfarande är läskigt och innehåller äkta survival/horror element, inte bara automatvapen (spikpistol) och "spray 'n' pray" med killstreaks och liknande. Blir att testa detta då det får gratis trial, men köp är nog först när det är billigt.

1
Skriv svar