Schafer gör klassiskt äventyr för dina pengar
Double Fines nästa projekt finansieras av spelarna och utvecklas utan att externa krafter kan lägga sig i.
#nyhetstips, #double-fine-productions, #adventure, #lucasarts, #full-throttle, #grim-fandango, #psychonauts, #brutal-legend, #minecraft
Helt ofattbart hur snabbt vi kom upp i $400.000, gick på sju timmar! Det här kommer bli mäktigt att vara en del av. Notch donerade för övrigt $10.000.
Kan det varit han som fick luncha med Ron och Tim då kanske=)
Han twittrade att han troligtvis kommer göra det i alla fall iom hans investeringsplaner angående Psychonauts 2 så någon annan lycklig själ kommer nog få dinera med dem.
Jag tar på mig foliehatten och undrar om Perssons tweets om fonansiering snarare var smart buildup inför detta. Väldigt läglig tajming att få igång snacket kring ett crowdsourcat projekt och sen dra igång det medan momentum är kvar.
Snart 700.000 dollar och siffran slutar inte stiga, bästa 30 dollar spenderat någonsin för att få vara delaktig i detta.
Nästan så att man funderar på att skruva upp till 250 dollar för postern med allas signaturer.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Snart 1,2 miljoner USD och det ökar fortfarande stadigt
/ LordDaimos
Jäpp, verkar som att vi får en Macversion också.
Kanske även ett litet slag i magen för antipiratlobbyisterna, nu när spelarna själva skrapar ihop 1,2 mille på lite mer än ett dygn för att betala självaste utveckligen av ett spel...
Hade ju inte varit fy och skam att få sitt namn med i Credit listan, 100$ är allt som krävs=).
Hade hellre sett att Double Fine ägde Maniac Mansion IP´n än LucasArts. Få kunde göra så roliga adventure spel som LucasArts (inte ens Sierra kunde utveckla lika grymma spel) och det var väldigt, väldigt tråkigt när LucasArts bestämde sig för att sluta satsa på den genrer som fick företaget att växa. Kul att se att det inte bara är jag som vill ha tillbaks den här typen av spel=).
Över en miljon dollar nu. Detta om något visar väl vad PC-gamers står för...
Ja, för det är ju verkligen så att inga konsol-gamers har donerat, speciellt inte för att de ska få råd att porta till fler plattformer.
Kan lika gärna vara så att 99% av pengarna kommer från konsolspelare, så jag skulle ta det lugnt med liknande uttalanden. Speciellt då det återstår att se hur bra spelet säljer och på vilken plattform
Över en miljon dollar nu. Detta om något visar väl vad PC-gamers står för...
Ja, för det är ju verkligen så att inga konsol-gamers har donerat, speciellt inte för att de ska få råd att porta till fler plattformer.
Kan lika gärna vara så att 99% av pengarna kommer från konsolspelare, så jag skulle ta det lugnt med liknande uttalanden. Speciellt då det återstår att se hur bra spelet säljer och på vilken plattform
Spelet kommer släppas på PC och kanske Mac.
Ja, för det är ju verkligen så att inga konsol-gamers har donerat, speciellt inte för att de ska få råd att porta till fler plattformer.
Kan lika gärna vara så att 99% av pengarna kommer från konsolspelare, så jag skulle ta det lugnt med liknande uttalanden. Speciellt då det återstår att se hur bra spelet säljer och på vilken plattform
För det är ju absolut inte så att det är konsolspelare med smak för snygga och lättsmälta skitspel med autopilot som ändrat på spelardemografin till den grad att inget storbolag vågar satsa på långsamma peka-och-klicka-äventyrsspel som förr i tiden? Fin historierevisionism där.
Över en miljon dollar nu. Detta om något visar väl vad PC-gamers står för...
Ja, för det är ju verkligen så att inga konsol-gamers har donerat, speciellt inte för att de ska få råd att porta till fler plattformer.
Kan lika gärna vara så att 99% av pengarna kommer från konsolspelare, så jag skulle ta det lugnt med liknande uttalanden. Speciellt då det återstår att se hur bra spelet säljer och på vilken plattform
Grundpremissen var ett äventyrsspel på PC som skulle släppas på Steam så en majoritet som donerat är nog pc-spelare. Nu när de börjat prata om flera plattformar iom hur mycket pengar de fått in kanske konsol-spelare börjat donera mer. Saken är den att Schafer främst nämnt Mac efter pc. Sen prioriteras nog fler språk, mer dialog etc innan det här kommer till 360 och ps3.