Vad skulle du crowdsourca?
Du har säkert läst om Tim Schafers enorma succé med att dra in pengar från spelarna till ett nytt, klassiskt äventyrsspel. De nådde målet på åtta timmar, en miljon dollar på ett dygn och för närvarande är budgeten över 1,3 miljoner dollar.
Vad skulle du crowdsourca, eller har du redan bidragit till utvecklingen av något? Ett annat färskt exempel är ju till exempel Minecraft.
Jag tycker att spelet skulle släppas gratis, eller väldigt rabatterat. Skulle till och med vara en affärsmodell. Spelet finansieras av spelare och släpps gratis eller väldigt billigt. Nu kommer någon flyga på mig om att det inte kan vara gratis för de som gör spelet måste tjäna pengar men de får ju pengar som betalar deras lön medans de gör spelet. Normalt får investerare tillbaks pengar när de investerat i något och i det här fallet så är det alltså vi som är investerarna. Det vi får tillbaka är ett spel som är gratis eller rabatterat.
Burn in the light.
Pledgar du 15 dollar eller mer får du ju spelet?
Ett Fallout i samma anda som Fallout 1 och 2. Man kan ju drömma
Chris Avallone har uttryckt intresse av att göra något liknande på sin Twitter, så puffa kudden extra inatt
Edit: De vill veta vad fansen vill ha i sitt forum.
Jag har varit med och bidragit med en generös summa till det danska spelet Interstellar Marines som började utvecklas och finansieras av FPS-fantaster 2009. Det finns bitar av spelet man kan spela redan nu, och det färdiga spelets release är ännu okänt. Kan bli ett fint stycke sci-fi pangare.
Re-imagine Blood Omen 1-2 och remake/HD-porta Soul Reaver serien, om det fanns tillfälle för det.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch