Notch vill betala nästan 100 miljoner för Psychonauts 2

Robot

Uppföljaren skulle behöva matcha originalspelets budget, säger Tim Schafer. Notchs svar? "Jag fixar det!"

#minecraft

Medlem

Den här notch lär ju ha rätt bra med deg. . .

Medlem

Notch, jag hoppas att antingen du läser det här eller att någon vidarebefordrar det till dig.
SLUTA ERBJUD 100 miljoner till en spelutveckling. Skänk istället någon miljon till oss gamers var så att vi sen har råd att bo i ett hem, slippa jobba och sen spela tills vi dör!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Jag räknade lite på det och det bör ligga i trakterna runt 80-100 miljoner dollar.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Notch, jag hoppas att antingen du läser det här eller att någon vidarebefordrar det till dig.
SLUTA ERBJUD 100 miljoner till en spelutveckling. Skänk istället någon miljon till oss gamers var så att vi sen har råd att bo i ett hem, slippa jobba och sen spela tills vi dör!

mm, notch kan ju skapa " hemlösa nolifers fond"

Medlem

Varför inte skapa en spelutvecklarfond istället då? ^^

signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Ruskigt mycket pengar, men jag gillade ju första spelet så han får gärna betala för en uppföljare (så länge jag slipper...).

signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av raefzm88:

Jag räknade lite på det och det bör ligga i trakterna runt 80-100 miljoner dollar.

inte illa. . .

Medlem

Om inte notch ser upp så kommer han att dö utfattig och bitter i en soc.betald etta en dag.

Han må ha gjort en del pengar på Minecraft men de sötebrödsdagarna är snart slut om han kastar ut pengar som om han hade obegränsat med resurser (väldigt vanligt "noob" beteende bland nyrika ).

Är han smart så behöver han aldrig jobba igen, är han dum så står han där utfattig inom några år. Att lägga ut pengar så att andra kan utveckla spel är ingen direkt smart investering.

Hur har det gått med "Scrolls" förresten? Har Mojang/Notch nergång redan börjat?

Medlem
Skrivet av henkka:

Om inte notch ser upp så kommer han att dö utfattig och bitter i en soc.betald etta en dag.

Han må ha gjort en del pengar på Minecraft men de sötebrödsdagarna är snart slut om han kastar ut pengar som om han hade obegränsat med resurser (väldigt vanligt "noob" beteende bland nyrika ).

Är han smart så behöver han aldrig jobba igen, är han dum så står han där utfattig inom några år. Att lägga ut pengar så att andra kan utveckla spel är ingen direkt smart investering.

Hur har det gått med "Scrolls" förresten? Har Mojang/Notch nergång redan börjat?

Tror nog inte notch behöver oroa sig. Skulle han blåsa sina pengar på psychonauts eller w/e så behöver han bara göra ett avtal med valve, slänga upp Minecraft på steam och så säljer det 3-4 miljoner exemplar första veckan..

Medlem
Skrivet av Harpa:

Varför inte skapa en spelutvecklarfond istället då? ^^

Grabbarna på Extra Creditz har gjort det, tipsade Notch om det vet inte om han spanade in eller ej. Men det blir nog något att hålla ögonen på.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av henkka:

Tror nog inte notch behöver oroa sig. Skulle han blåsa sina pengar på psychonauts eller w/e så behöver han bara göra ett avtal med valve, slänga upp Minecraft på steam och så säljer det 3-4 miljoner exemplar första veckan..

De som tänkt sig köpa Minecraft har redan gjort det, det blir inga 3-4 miljoner ens om han säljer sin själ till steam. Nåt 10-tusental sålda ex. till kanske, max.

Medlem
Skrivet av henkka:

Att lägga ut pengar så att andra kan utveckla spel är ingen direkt smart investering.

Nej precis, titta bara på utgivare som EA och Activision. Det går ju så dåligt för dem.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av raefzm88:

Tänk dock på att karln har slösat en hel del pengar. Minecon eventet lär har kostat en hel del, och sen har ju Notch verkligen slängt pengarna runt omkring sig, som att t.ex. köpa Humble Bundle för $2000. Om han kan spendera $2000 på indiespel, vad spenderar han då på annat, t.ex. teknikprylar, hattar m.m.? För att inte tänka på att en del av pengarna måste gå till löner och hyra av kontor osv. Snubben lär vara tät, men fortsätter han så här så måste han skapa en ny storsäljare, och jag tvivlar på att Scrolls kommer bli en lika stor succé som Minecraft. Jag tror Notch glömmer att han är en liten man i spelvärlden, och en lite fis i rymden bland världens rika eliter. Hans ambitioner är goda, men snubben måste lära sig att tänka ekonomiskt.

Medlem
Skrivet av Sadako:
Skrivet av henkka:

Att lägga ut pengar så att andra kan utveckla spel är ingen direkt smart investering.

Nej precis, titta bara på utgivare som EA och Activision. Det går ju så dåligt för dem.

Det är rätt stor skillnad på att vara utgivare och att leka mecenat.

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av henkka:

De som tänkt sig köpa Minecraft har redan gjort det, det blir inga 3-4 miljoner ens om han säljer sin själ till steam. Nåt 10-tusental sålda ex. till kanske, max.

3-4 miljoner var en överdrift, men du har samtidigt helt fel i din post. Om du kollar runt på forumen (steam) så ser du att varje dag dyker det upp X antal trådar från folk som frågar "när släpps minecraft på steam" samt i trådar som "games you want to see on steam" är minecraft ett mycket populärt svar..

Visst har många köpt Minecraft redan, men lååååångt ifrån alla. Väldigt många har piratkopierat spelet också.

För att inte tala om alla som köper spel de redan äger en gång, en gång till bara för smidigheten att ha dem på steam..

Medlem

Förstår inte hur Psychonauts kunde kosta runt 100 mille att göra, visst det var bra men sett hobby indie devs göra liknande saker på ett team på 10 pers med vanliga jobb på sidan... Ska vara voice overs då isf, och isf är det inte värt det för ettan var inte orgasm bra, men bra

Inaktiv

[quote=Bojkott]

Skrivet av Preed:
Skrivet av raefzm88:

Hans ambitioner är goda, men snubben måste lära sig att tänka ekonomiskt.

Vi har ju ingen aning om Notch ekonomiska situation så vi ska ju egentligen inte yttra oss. Men om man tjäna 50kr per såld enhet så är han uppe vid ca.35 miljoner dollar på minecraft. 10m investerad i ett spel som är populärt och kommer få bra med PR känns ändå inte helt fel.

Själv tycker jag affären har Notch written over it så jag säger, go for it! Tycker det är skit kul att en kille some Notch tar sig så lång för att resurrecta en av sina favorit spel.

signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Du lever i en bra värld om du tror 1 mille kan göra att du slipper jobba och sitta på arslet till du dör lol.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Nightswipe:

Du lever i en bra värld om du tror 1 mille kan göra att du slipper jobba och sitta på arslet till du dör lol.

någon miljon kan vara över 1 lol.

Medlem

Kan bli en sorglig historia om Notch och hans Mojang.

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Nightswipe:

någon miljon kan vara över 1 lol.

True men tänkte på antalet fans att det skulle bli 1 mille vardera till lyckliga fans, så hade det bara blivit 1 XD

Medlem
Skrivet av raefzm88:

3-4 miljoner var en överdrift

3-4 miljoner är en underdrift, nästan 5 miljoner har köpt minecraft, [http://www.minecraft.net/stats]

signatur

HELL, IT'S ABOUT TIME.

Medlem
Skrivet av A_nders515:
Skrivet av raefzm88:

3-4 miljoner var en överdrift

3-4 miljoner är en underdrift, nästan 5 miljoner har köpt minecraft, [http://www.minecraft.net/stats]

Läs vad jag skrev? Talade inte om hur många som köpt Minecraft i dagsläget, utan hur många som skulle köpa det om det släpptes på Steam. Då var 3-4 miljoner en överdrift, men det skulle garanterat vara mer än 10k som grabben innan dig skrev.

Inaktiv

Det spelar ju ingen roll om Notch blåser alla pengar eller inte, han måste ändå trolla fram nya spel som säljer bra om han vill att sitt företag skall frodas.

Annars har han ju bara minecraft och 100 miljoner. Visst det räcker ju säkert till att hålla igång företaget i 50 år till, men till vilken nytta?

Inaktiv

Som många nämnt så är Notch lite väl villiga att "kasta" pengar omkring sig, men att hävda att det kommer köra han i botten har det fel.
Skulle Mojang gå under KOMMER utvecklarna slåss om att anställa Notch (han är ju programmerare i grunden) och han är en bra sådan.
Liksom att ha ett spel som Minecraft på sin Meritlista det är inte dåligt.

Mojang däremot kan nog gå i botten om Notch inte är försiktigt om hans skatter.
Tror dock ändå att Notch är att lite på.
Han har det i hatten så att säga

signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

a de här var ju inte precis nyheter...

Medlem
Skrivet av mangethegamer:

Som många nämnt så är Notch lite väl villiga att "kasta" pengar omkring sig, men att hävda att det kommer köra han i botten har det fel.
Skulle Mojang gå under KOMMER utvecklarna slåss om att anställa Notch (han är ju programmerare i grunden) och han är en bra sådan.
Liksom att ha ett spel som Minecraft på sin Meritlista det är inte dåligt.

Mojang däremot kan nog gå i botten om Notch inte är försiktigt om hans skatter.
Tror dock ändå att Notch är att lite på.
Han har det i hatten så att säga

This.

Markus Persson är och förblir en legend. Och ingen säger nej till en extremt smart programmerare. Även om han skulle bli av med Mojang och ALLA pengar han har tjänat, så tror jag inte att han behöver söka A-kassa.

MFZ
Medlem

om notch ror i land detta så har han min eviga respekt!

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Gissar på att han räknar med att få tillbaka i alla fall en del av pengarna när spelet är klart. Glad att det finns personer som honom, utgivare som helt enkelt älskar spel och inte bara ser till hur stor vinstmarginal som är möjlig för varje spel.

12
Skriv svar