Valve: Om vi behöver göra hårdvara så gör vi det

Inaktiv
Skrivet av asdfg:

Vilken hunk Gabe blir när han odlar lite skägg!

chubby bear

Medlem

Jävlar här inne stinker det ju av steamfanboys. Så fort nån kritiserar valve då jävlar Ett tips till alla fanboys, ta livet av er och gör världen en tjänst, tack!

Medlem
Skrivet av Friberg:

Du är en mästare på att motsäga dig själv, när det passar sig. Fail troll.

du är en mästare på att misslyckas konstant, big time fail. Sen är väl ändå du som trollar, har varken argument eller poäng, men det är väl att begära för mycket...

Skrivet av vampyrer_suger:

Grumbledock, sluta basha steam.
Pc-spelen gick ju inte att sälja innan, men nu är det inte ovanligt att man säljer steamkonton, så om något, har valve fixat så att man kan sälja sina "cd-nycklar"

Jag vet ju inte hur du misslyckas, men själv kan jag gå in i offline läget när som helst

Så, på samma sätt ska vi sluta basha Kina och deras diktatur, eller Syrien för den delen?
Vi ska hylla och älska Ubisoft och deras DMR?
Eller är det bara skillnad när det gäller Steam och Valve, fanboy much?
PC-spel gick utmärkt att sälja, ge bort etc innan steam, men nu låser du det så du måste sälja ditt konto och alla spel, viss skillnad. Det enda Steam medfört är mindre rättigheter för användare, och är folk för fumma för att inse det får man väl påpeka det för dem tills de vaknar...

Skrivet av Ztreek:

Stolle.
Ett DRM behövs till PC-spelarna. du kan inte motargumentera detta.
Mikrotransaktioner är framtiden.. istället för att punga ut 300-600 kr för ett spel kan du köpa det eller spela det gratis för ett lågt pris och välja själv vad du vill ha med, se det som en Spelbuffé

Hårdvaran jobba? jag har aldrig riktigt haft en höjdardator men mina spel har varit jättebra på högsta inställningarna, Source motorn är inte så krävande.

Stolle kan du vara själv, skåda aldrig givet DMR i munnen...
PC spelare är alltså enligt dig oförmögna att inte pirata, de saknar helt den moral och etik som övriga gamers har?
Spel som säljs via ex. goG, eller de som släpps utan DMr som The Witcher 2 är alltså en befängd absurditet?
Mycket intressant åsikt om du frågar mig, men då är ju PC-spelarna så piskade att de accepterar vad som helst för att få leka med ytterligare en konsolport med hd-texturer, minns den tiden då Pc spelarna var främst, inte motsatsen.
Mikrotransaktioner funkar väl i f2p, men mig veterligt har de flesta spel haft mikrotransaktoner långt innan de blev f2p, och många betalspel på PC har fortfarande skiten. För att inte tala om att du fortfarande måste köpa de flesta. Du betalar alltså fullpris för spelet + DLC/mikrotransaktioner, hur är det en förbättring?
Sen när det gäller din hårdvara är det precis vad jag menar, att Source.motorn är lassgammal och tveklöst den som skapar sämst grafik, alltså skulle en konsol från Valve, anpassad för deras krav, knappast vara bättre än Wii U om ens det.

Medlem

Äsch, detta tjafset om Steam igen? ( Med Grumbledock i spetsen som vanligt )

DRM hade nog dom flesta klarat sig utan egentligen, men det är ju knappast konsumenterna som vill ha det. Steam är som sagt ett DRM med visst mervärde ( Håller spelen patchade, cloudsparor, friendslist, chatt, röstchatt, reor osv ) och det fungerar nuförtiden problemfritt för dom flesta i motsats till mer drakoniska DRM från Ubisoft osv.

PC spels andrahandmarknad hade börjat försvinna innan Steam, i alla fall i titlar med MP där man oftast behövde en key.

När det gäller source-motorn, så visst är den gammal idag, dock tyckte tag Portal 2 såg helt OK ut med den typen av grafik ändå och även Dear Esther som precis släpptes ser ganska tjusigt ut. Sen skulle jag gissa att Valve jobbar på en ny engine och inte kommer uppdatera gamla Source i all framtid iaf, men dom släpper som sagt inte mycket information vad dom pysslar med.

Microtransaktioner och DLC är inget som Valve kommit på, det kommer väl snarare från Microsoft och Sony? Dock är ju team fortress hattarna lite tramsigt, men det är ju inget måste och i ett F2P-spel.
Att Valve tillhandahåller DLC till dom spelen som släpps via steam är väl ändå inget negativt i sig, det är inte Valve som bestämmer att DLC skall göras.

Steam är inte "guds gåva till gamers", men det är det minst "onda" och det som fungerar bäst just nu.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Vet ej vad det finns flest av på FZ, Blizz lovers/ haters , Valve Lover/haters , COD//BF3 lover/haters ,

Men tror att haters ligger högst , Alla verkar hata allt inom spel ., Så till den stora frågan . Varför håller ni på med sånt ni hatar ? .

OT. Hm , skulle inte bli förvånad om de skulle göra egen hårdvara .


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Kan tänka mig att det handlar mer om att Valve vill ha mer skydd för sina spel, och kunna tvinga fler att använda Steam. Valve gör sina pengar på Steam likt en blodsugare, suger pengar ifrån EA och alla som publicerar via Steam..
Deras egna spel har inte nått upp till någon gräns de senaste 5 åren gällande prestandan,
inte om ens så de skulle släppt Half Life 3 på Unreal Engine 4, dagens datorer har bra mycket mer styrka än så..
När Valves spel når upp till Battlefield 3, Crysis och Deus Ex så kan de börja kritisera datorindustrin, men just nu så har de inget att klaga på, de vill väl inte göra spel helt enkelt, kostar ju pengar, billigare att bara håva in via Steam.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av Frisell:

asså. hl1 var guld hl2 var sisådär. Portal 1 + 2 var tokkul. men folk verkar ha glömt den s.k uppföljaren L4D2. vad erbjöd den som man inte kan få i en uppdatering? har svårt att va på valves sida här när man vet att de kommer hausa hl3/ep3 som fan och knappt göra något nytt. Detta har gått överstyr och jag lovar att det kommer bli ett mediokert FPS i mängden. Enligt mig borde valve fokusera på source 2.0 och ny(a) IP. Gärna MP inriktade.

Peace
/Calle

Och vem har sagt att Valve inte har hemligt jobbat på source 2.0 i x antal år?

Medlem
Skrivet av john2376:

När Valves spel når upp till Battlefield 3, Crysis och Deus Ex så kan de börja kritisera datorindustrin

Mig veterligen så är valve ett av företagen som skapade den moderna spelindustrin, och är fortfarande ett av de ledande företagen inom branschen, så de kritiserar med all rättighet.
Sen antar jag att du menar att valves spel inte når upp till dina exempel rent grafiskt, och det håller jag med om, men när det gäller spelmekanik så har valve alltid presterat och varit innovativa (även om man inte behöver hålla med om detta påstående så är det bara att kolla på hela industrin, Half-Life är säkert en inspirationskälla till alla exempel du gav).

Medlem

Gaben haz beard , tungt som fan! Tror jag skulle köpa den , men föredrar nog om de endå skulle hålla sig till PC.

Medlem

Jag förstår Gabe. Dom konsoller som är ute nu är ju rena rama stenåldern. Folk som köper dom bidrar till att utvecklingen står still.

Köp PC!

12
Skriv svar