Blizzard: Diablo III-datum kommer snart!

Robot
Blizzard: Diablo III-datum kommer snart!

Diablo III-teamet försäkrar att spelet går från klarhet till klarhet, och säger att ett släppdatum är att vänta inom den närmsta framtiden.

#diablo-iii


Medlem
Blizzard: Diablo III-datum kommer snart!

För er som vet lite om spelmakeri. När spelet väl är bestämt att det är klart och redo att börja tryckas, hur lång tid brukar det då dröja till släpp när detta startat? & vad mer finns att göra förutom detta?

Medlem

Först skickas en "gold copy" till tryckerier runt om i världen. Sedan ska det som sagt tryckas, och med tanke på att det är ett spel från Blizzard lär det behövas tryckas upp en hel del exemplar. Sedan ska det skeppas ut till leverantörer som i sin tur distribuerar ut till butik.

Under denna tid lär Blizzard också sjösätta en lanseringskampanj med tidnings-, internet- och TV-reklam.

Hur långt detta tar varierar ganska kraftigt, men minst en månad kan man nog räkna med.

Medlem

man kommer kunna köpa det via battle.net också om man vill ha digital utgåva

Medlem

Ja det börjar äntligen närma sig, glad ialla fall att 2012 är rätt förra året när dom gick ut med att betan var på G så tänkte jag att dom måste juh släppa spelet 2011,.. men icke sa nicke.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

För er som vet lite om spelmakeri. När spelet väl är bestämt att det är klart och redo att börja tryckas, hur lång tid brukar det då dröja till släpp när detta startat? & vad mer finns att göra förutom detta?

Vanligtvis brukar Blizzard delge ett släppdatum två månader från och med att spelet är "klart". Så minst två månader kvar.

Medlem

spelet kommer releasas i höst, de ska bara fixa lite till

Medlem

Såfort ett datum är uppe så förhandsbokar jag min Collector's Edition.

Medlem
Medlem

Bokade collectors för läääänge sen. Är det inte fullbokat på alla sajter än? Vet att Webhallens tog slut för ett bra tag sen iaf, men har ingen koll på andra sidor faktiskt.

Medlem

Skulle gissa på att Blizzard kan släppa det inom en månad från att de kläcker ett releasedatum, baserat på att dom inte brukar släppa sådana innan dom är säkra på att kunna hålla det. Hoppas stenhårt på början av april (hoppas, hoppas, hoppas!)

Medlem

Vore kul med en Beta recension annars, vad är skilnaden med senaste betan å full version egentligen? Går väll å uppskatta.... är spelet en höjdare enligt betan eller kommer de va tråkigt?

Medlem
Medlem

fan va gött måste ju ha releasedatum så man vet när man ska lägga in föräldraledigt ;E

(obs, skämt)


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

fan va gött måste ju ha releasedatum så man vet när man ska lägga in föräldraledigt ;E

(obs, skämt)

Eller?

Medlem

är det ens något att ha ?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Såfort ett datum är uppe så förhandsbokar jag min Collector's Edition.

Hoppas inte du resonerar såhär i ditt vardagliga liv...


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Rent buggmässigt så har spelet varit riktigt bra. Jag har kanske 8~h speltid i betan och har inte upptäckt någon bug alls. Gameplaymässigt så lämnar det nuvarande skill/rune-systemet dock en del att önska hos mig.

Medlem
Skrivet av Ophe:

Rent buggmässigt så har spelet varit riktigt bra. Jag har kanske 8~h speltid i betan och har inte upptäckt någon bug alls. Gameplaymässigt så lämnar det nuvarande skill/rune-systemet dock en del att önska hos mig.

Hur är känslan då? Känns det som gamla goda Diablo?

Skribent
Skrivet av zoid:

Bokade collectors för läääänge sen. Är det inte fullbokat på alla sajter än? Vet att Webhallens tog slut för ett bra tag sen iaf, men har ingen koll på andra sidor faktiskt.

Hur kan du veta att det är slut? Enligt den här länken finns det kvar och boka på många sidor, även webhallen för den som vill.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376197

Medlem
Skrivet av Redaktionen:

"inom den närmsta framtiden" – och då hoppas vi att det inte är Valve-tid han går efter.

Nej men det lär ju vara Blizzard-tid han går efter och deras historia visar att de skjuter på nästan alla sina tidslinjer.
Så det jag vill säga är nog att det är ännu värre.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Ophe:

Rent buggmässigt så har spelet varit riktigt bra. Jag har kanske 8~h speltid i betan och har inte upptäckt någon bug alls. Gameplaymässigt så lämnar det nuvarande skill/rune-systemet dock en del att önska hos mig.

Hur är känslan då? Känns det som gamla goda Diablo?

Nej... det känns inte som gamla goda diablo tyvärr. Kan inte riktiga säga varför. Men det är inte det, känslan är borta.

Med detta säger jag inte att spelet är totalt värdelöst. Spelkänslan är fortfarande rätt bra, men mycket mer Torchlight än Diablo.

Medlem

Nice! Vi kan alltså förvänta oss ett datum innan 2013. ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Ophe:

Rent buggmässigt så har spelet varit riktigt bra. Jag har kanske 8~h speltid i betan och har inte upptäckt någon bug alls. Gameplaymässigt så lämnar det nuvarande skill/rune-systemet dock en del att önska hos mig.

Hur är känslan då? Känns det som gamla goda Diablo?

Det här är Diablo 3 och inte Diablo 2.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av zoid:

Bokade collectors för läääänge sen. Är det inte fullbokat på alla sajter än? Vet att Webhallens tog slut för ett bra tag sen iaf, men har ingen koll på andra sidor faktiskt.

Hur kan du veta att det är slut? Enligt den här länken finns det kvar och boka på många sidor, även webhallen för den som vill.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376197

Vad konstigt! Det stod på webhallen för typ 3 månader sen att det var fullbokat Verkar som att bokningen öppnat igen Aja bra att det finns att boka, se till att göra det alla, man får så mycket fina saker med

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Ophe:

Rent buggmässigt så har spelet varit riktigt bra. Jag har kanske 8~h speltid i betan och har inte upptäckt någon bug alls. Gameplaymässigt så lämnar det nuvarande skill/rune-systemet dock en del att önska hos mig.

Hur är känslan då? Känns det som gamla goda Diablo?

Det här är Diablo 3 och inte Diablo 2.

Hoho, syftade på Diablo generellt, alltså både 1an och 2an.

Medlem

när ska dom påpeka att det enbart blir Konsol och att dom förstört allt i serien?

Skribent
Skrivet av zoid:
Skrivet av Shadee:
Skrivet av zoid:

Bokade collectors för läääänge sen. Är det inte fullbokat på alla sajter än? Vet att Webhallens tog slut för ett bra tag sen iaf, men har ingen koll på andra sidor faktiskt.

Hur kan du veta att det är slut? Enligt den här länken finns det kvar och boka på många sidor, även webhallen för den som vill.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376197

Vad konstigt! Det stod på webhallen för typ 3 månader sen att det var fullbokat Verkar som att bokningen öppnat igen Aja bra att det finns att boka, se till att göra det alla, man får så mycket fina saker med

Ok, hade ingen koll på att de hade markerat den som fullbokad förut. Fast det kan ju vara en dålig sak, om de nu hade fullbokat men sen fått garanti på massvis av nya ex. Tappar lite exklusivitet om det släpps för många så kallade collectors edition.

Jag tycker en collectors edition ska släppas i begränsad upplaga och i princip vara slut när spelet släpps, känns inte så exklusivt om de släpper collectors edition i massupplaga bara för att kunna ta ut ännu mer pengar för sitt spel.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

när ska dom påpeka att det enbart blir Konsol och att dom förstört allt i serien?

När du slutar skriva fåniga inlägg.

Medlem

Bättre om dom släppt spelet för 3 år sedan och gjort några expantioner fram till nu.

12
Skriv svar