Ei
Medlem

Jag tycker spelet är underhållande och värt pengarna, väldigt linjärt men det passar mig bra orkar inte behöva pussla hela tiden.

Och när man fick eldkastaren, då var det flashback till gamla syndicate när man stog och lurade bakom ett hörn med samma strategi.

Inaktiv
Skrivet av Augustus:

Ok istället för att säga vad jag känner till er som gnäller på recensenten och Starbreeze så kan vi göra så här:

1. Beskriv noga varför recensionen är dålig. Noga! Ni målar ju på med så mycket känslor redan.
2. Om ni hade får fria händer att göra ett Syndicate idag, vilka fantastiska innovationer eller bakåtsträvande inslag hade ni lagt in i spelet?
3. Varför är spelet dåligt, om ni nu ens spelat det? Förklara hur detta är en skymf mot några uråldriga spel som ni lika gärna kan fortsätta spela.

Personligen tycker jag spelet är snyggt. Det har många nya och uppfinningsrika inslag. Tyngd i vapen och kontroll. Men framför allt har det en stämning och story som är grym...

1. Tyckte inte recensionen är dålig, har inget emot recensenten. Han får ha sin åsikt, jag delar dock inte den.

2. Bakåtsträvande inslag?? Så menar att om ett spel inte är ett fps och gud förbjude om det har taktik istället för att skjuta på allt du ser så är det bakåt strävande?¨
Man kan ju iallafall börja med att inte byta genre helt och hållet.
Varför måste allt vara fps hela tiden? Vad är det för fel på alla andra sätt att uppleva spel på?
Om man skulle göra en uppföljare på Shenmue idag och göra det till ett fps istället så hade nog folk också blivit lite "eehhh ?????"

3. Fult, enformigt, nästintill en rälsskjutare, kass story, dålig bandesign, vapnen är alldelles för lika varandra...

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Augustus:

Ok istället för att säga vad jag känner till er som gnäller på recensenten och Starbreeze så kan vi göra så här:

1. Beskriv noga varför recensionen är dålig. Noga! Ni målar ju på med så mycket känslor redan.
2. Om ni hade får fria händer att göra ett Syndicate idag, vilka fantastiska innovationer eller bakåtsträvande inslag hade ni lagt in i spelet?
3. Varför är spelet dåligt, om ni nu ens spelat det? Förklara hur detta är en skymf mot några uråldriga spel som ni lika gärna kan fortsätta spela.

Personligen tycker jag spelet är snyggt. Det har många nya och uppfinningsrika inslag. Tyngd i vapen och kontroll. Men framför allt har det en stämning och story som är grym...

1. Tyckte inte recensionen är dålig, har inget emot recensenten. Han får ha sin åsikt, jag delar dock inte den.

2. Bakåtsträvande inslag?? Så menar att om ett spel inte är ett fps och gud förbjude om det har taktik istället för att skjuta på allt du ser så är det bakåt strävande?¨
Man kan ju iallafall börja med att inte byta genre helt och hållet.
Varför måste allt vara fps hela tiden? Vad är det för fel på alla andra sätt att uppleva spel på?
Om man skulle göra en uppföljare på Shenmue idag och göra det till ett fps istället så hade nog folk också blivit lite "eehhh ?????"

3. Fult, enformigt, nästintill en rälsskjutare, kass story, dålig bandesign, vapnen är alldelles för lika varandra...

Vad jag syftar på när jag säger bakåtsträvande inslag är att alla verkar vilja ha ett spel som ser ut som originalet. Det var därför jag bad er komma med lite egna ideer. Du valde att fortsätta gnälla istället för att ta chansen.

Sen är dina svar på punkt tre ytterst subjektiva och jag håller inte alls med dig. Jag håller dock med dig om att allt inte ska eller behöver vara fps men jag tycker det funkade bra i Syndicate eftersom djupet blir större i stämning och story.

Inaktiv

Någon mer som har spelat och kan komma med en åsikt? Är sugen på att köpa men är inte helt övertygad än.

Medlem

Jag har spelet och jag gillar det starkt men det är lite buggar här och där grafiken är nice. Men det är lite lågt upplösa texturer på vissa ställen i spelet. Annas ett bra spel... har ej testat co-op håller på med sp just nu.

Medlem

Här är en riktig recension som tar upp det som borde belysas. http://www.rockpapershotgun.com/2012/02/24/syndicate-review-p...

Medlem

Riktigt skönt lir alltså, satt en timme igår och körde igenom ... lätt att rekommendera!!

Medlem

Är väldigt fundersam över hur det var tänkt att man skulle kommunicera med varandra. Det finns inte ens en vanlig chat när man spelar co-op. Möjligtvis kan man prata via Origin, men då måste man ju lägga till folk först, vilket inte är troligt eftersom man ju vanligen spelar med ad hocgrupper. Min upplevelse har varit blandad (inte spelat något SP alls) och varierat från värdelöst (med idiotiska medspelare, enormt lagg och allmänt misär) till underbart roligt. Om någon spelar aktivt så är jag intresserad av att komma med i ett co-op syndicate med andra svenskar.

Medlem

Riktigt dåligt, 5 timmar kort hjärndöd shooter, det börjar bli tjatigt med sånna.

Medlem
Skrivet av wichax:

Riktigt dåligt, 5 timmar kort hjärndöd shooter, det börjar bli tjatigt med sånna.

Spela Co-op istället. Det är den roliga biten med spelet.

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av wichax:

Riktigt dåligt, 5 timmar kort hjärndöd shooter, det börjar bli tjatigt med sånna.

Spela Co-op istället. Det är den roliga biten med spelet.

Fått nog redan.

Inaktiv

Har nu lirat ett par timmar, dock endast singelplayer och kan kort säga att detta troligen redan nu är årets besvikelse. En shooter med så mycket potential som inte leder någonstans, mest spring rakt fram och skjuta för det är så det känns. Grafiken är medel, mängden bloom är katastrofal (och då har jag, aldrig någonsin, klagat på bloom tidigare i spel), det är alldeles för mycket.

Hoppet står nu till att coop är något utöver det vanliga, men just nu undrar jag om jag ens kommer att orka köra igenom den ca 6timmars långa kampanjen. Får väl göra det jag har ändå köpt spelet.
Jag som väntade mig iaf 50% av känslan från Riddick blir besviken. Kasst jobbat Starbreeze, verkligen.
När det reas ut hos Origin för en hundring är det ok, inte annars.

Ångrar att jag köpte det, då får EA för sig att vi gillar sån här skit och det gör vi inte.

Medlem

Usel FoV, irriterande suddig blur, överdriven glow..

Spelet provocerar en att kisa..

Justja, glömde att nämna: När man rör på musen känns det som om att sensitivityn simmar i kola.

Medlem
Skrivet av hewra:

Går det att köpa utan DRM/aktivering?

Från EA ? Knappast troligt


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

kul trivia och helt sant: för några år sen körde jag schenker-lastbil och det var jag som levererade datorerna till dom.
så på sätt och vis så har jag hjälpt till att göra spelet.hehe.

diggade spelet,det var som ett mer actionfyllt deus ex,så jag spelade det på det sättet.

Medlem

En konstig grej med detta spelet dock, verkar vara att dom försökt komma på så många sätt som möjligt att få spelaren i motljus. Det är faktiskt riktigt drygt :o. Varenda ljuskälla är bländande

123
Skriv svar