Co-op och hardcore-läge i nya Medal of Honor

Robot
Co-op och hardcore-läge i nya Medal of Honor

Följer även denna gång till viss del verkliga händelser, skrivna tillsammans med riktiga Tier 1-soldater och fokuserar på autenticitet mer än realism.

#medal-of-honor-warfighter, #medal-of-honor, #danger-close-games


Medlem
Co-op och hardcore-läge i nya Medal of Honor

NO ett till spel med amerikansk propaganda. Såklart är talibaner som vanligt the bad guys och västvärlden good guys.
Usa rättfärdigar massmord på grund att det kan finnas "massförstörelsevapen,terrorister"

Kommer bli ett nytt kasst fps spel som moht1,bf3,mw3 där skill och teamwork har tagits bort så casual folket ska köpa det. http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

WHAT THE HELL HAPPENED?????


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Kan nog bli bra, fast jag börjar sakna WW2 FPS:en :'(

Medlem

Väntar med ett döma eller ge någon åsikt tills jag vet mer om spelet och sett ett par stycken in-game gameplay trailers.

MP-delen i förra spelet var underhållande. Tack DICE.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av swordfish:

NO ett till spel med amerikansk propaganda. Såklart är talibaner som vanligt the bad guys och västvärlden good guys.
Usa rättfärdigar massmord på grund att det kan finnas "massförstörelsevapen,terrorister"

Kommer bli ett nytt kasst fps spel som moht1,bf3,mw3 där skill och teamwork har tagits bort så casual folket ska köpa det. http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

WHAT THE HELL HAPPENED?????

kan hålla med om att MoH1 var sådär inte jätte bra. Men BF3 är definitivt ett väldigt bra spel visst det har sian buggar men vilket spel har inte det! BF3 är sjukt bra uppbyggt älskar hur jag kan sittapå nätet dra fram en ny flik och i speed dial i opra bara trycka på battlelog och poff är jag i menyn sedan medans jag väntar på att joina en server kan jag antingen gå in direkt när bf3.exe kommer igång så går det mycket snabbare eller bara byta flik läsa fz och facebook sedan när den har laddat klart kommer jag automatiskt in i fullscreen. MW3 å andra sidan har också sina buggar men är på sina sätt ett mycket bra spel även om det känns som en copy paste av MW2. Det är ett jättebra spel men jag har spelat det innan, funderar ibland på att byta tillbaka till black ops (RÄKNAS INTE PÅ PC HEHE) då det var det bästa COD spelen någonsin gjorts hittills.

PS: Sett den videon innan, den r sjukt bra. Funderar nästan på att skaffa typ nån Quake complete pack på steam eller nåt och se vad all nostalgi var om.

Medlem
Skrivet av TheGhozt:

Kan nog bli bra, fast jag börjar sakna WW2 FPS:en :'(

Du är inte den enda kan jag lova dig det är många fler än du och jag som saknar det. Det ryktas om att WW2 FPS:en kommer göra comeback snart ju. Rätta mig om jag ahr fel men utspelade inte sig black ops en del under WW2? hoppas på att det kommande cod spelet black ops 2 eller när du BO2 kommer att det utspelar sig under WW2. Jag hoppas lite granna på att det inte blir något COD sepl från treyarch i år utan att dem släpper Black ops 2 till next-gen consoles.

Medlem

Battlefield 3 kopia rakt av, jag gillar det starkt, jag ser det som mer content av BF3.. vem säger nej till det? Givet köp kan jag lungt säga redan nu

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Battlefield 3 kopia rakt av, jag gillar det starkt, jag ser det som mer content av BF3.. vem säger nej till det? Givet köp kan jag lungt säga redan nu

Hur vet du det? Har du sett en trailer ännu eller något annat material av spelet? Du läste väl hela nyheten och såg att det var bara danger close som utvecklar spelet nu. Det ända du baserar det på är att spelen använder samma motor. Så då kan vi ju börja kalla NFS: The Run för en BF3 kopia eller att Bioshock spelen är kopior av unreal tournament spelen. You see my point. Visst det är samma genre men det behöver absolut inte betyda att det är samma spel. Ta exempelvis Quake och COD, är COD en kopia av Quake bara för att de använder samma motor och är i samma genre? Jag bara frågar.

Medlem
Skrivet av swordfish:

http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

WHAT THE HELL HAPPENED?????

Haha klockrent, dagens spel måste hela tiden förklara vad man ska göra, annat var det på den "gamla goda tiden" då fanns inte ens några tutorials och att läsa en manual på ett par hundra sidor var något man nästan var tvungen till att göra (detta gällde i ännu högre grad en flygsimulator). Det är synd att se att spelen blivit så fördummade att de snart spelar sig själva, vad är då vitsen med att ens köpa det? Kan ju lika gärna se någon spela det på Youtube och spara en slant istället. Spel ska vara utmanande, om man inte ställs inför prövningar kommer man inte heller bli bättre på vad det nu är man vill bli bättre på. Personligen tröttnar jag väldigt fort på spel som inte erbjuder en utmaning, vet ens EA vad ordet Hardcore är idag? Ja "What the hell happened?"

Medlem
Skrivet av swordfish:

NO ett till spel med amerikansk propaganda. Såklart är talibaner som vanligt the bad guys och västvärlden good guys.
Usa rättfärdigar massmord på grund att det kan finnas "massförstörelsevapen,terrorister"

Kommer bli ett nytt kasst fps spel som moht1,bf3,mw3 där skill och teamwork har tagits bort så casual folket ska köpa det. http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

WHAT THE HELL HAPPENED?????

Lol. Ja för BF3 kräver inget skill eller teamwork. Btw både talibaner och amerikaner är bad guys i verkligheten så du får väl nöja dig med att skjuta på en sida.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=C4yIxUOWrtw&feature=watch_resp..., en annan video som visar vad hur Doom hade sett ut om det hade gjorts idag. Denna video visar ännu bättre bristerna med dagens spel. Ett nytt MoH i WW2 miljö i samma anda som gamla CoD eller MoH hade jag utan tvekan varit beredd att betala för men det lär väl bli ännu en uppföljare i samma anda som MW.

Medlem
Skrivet av Juel91:
Skrivet av swordfish:

NO ett till spel med amerikansk propaganda. Såklart är talibaner som vanligt the bad guys och västvärlden good guys.
Usa rättfärdigar massmord på grund att det kan finnas "massförstörelsevapen,terrorister"

Kommer bli ett nytt kasst fps spel som moht1,bf3,mw3 där skill och teamwork har tagits bort så casual folket ska köpa det. http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

WHAT THE HELL HAPPENED?????

Lol. Ja för BF3 kräver inget skill eller teamwork. Btw både talibaner och amerikaner är bad guys i verkligheten så du får väl nöja dig med att skjuta på en sida.

BF3 kräver inte det vilket jag tycker är bra då man kanske inte alltid hamnar i ett bra lag eller ett lag som samarbetar men kan ändå göra skillnad i matchen. Men om alla samarbetar i ett lag och använder sig av olika taktiker, så vinner ju det laget också nästan garnaterat var enda gång.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

http://www.youtube.com/watch?v=C4yIxUOWrtw&feature=watch_resp..., en annan video som visar vad hur Doom hade sett ut om det hade gjorts idag. Denna video visar ännu bättre bristerna med dagens spel. Ett nytt MoH i WW2 miljö i samma anda som gamla CoD eller MoH hade jag utan tvekan varit beredd att betala för men det lär väl bli ännu en uppföljare i samma anda som MW.

Haha as bra ju. Då får väl jag komma med en grej som jag tyckte var askul men som förmdoligen väldigt många av er redan sett/spelat hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=eE_msAKWdOs

Medlem

Japp redan sett den (inte spelat den dock) tack vare Total Halibuts kanal på Youtube, skrattade en del när jag såg den=)

Medlem

Som sagt, ytterligare ett försök att skapa en CoD dödare (aka klon) medan EA försöker täcka upp kostnaden för Frostbyte 2 och få andra intresserade för motorn. Tror det kommer bli ett CoD som grafiskt ser ut som Bf3, dvs väldigt likt förra spelet men förhoppningsvis har det denna gång egna ben att stå på, ett eget värde, men jag tvivlar :/

Vad hände egentligen med den tiden då ett FPS inte behövde vara en CoD-klon eller förändras så det vart mer CoD likt?
Den tiden då olika produkter kunde samexistera då de tilltalar olika kunder?
Alla vill inte spela hjärndöda CoD kloner, alla vill inte a iPhone. Marknaden kanske är mindre, men den är å andra sidan väldigt fri från konkurrens. Folk kommer ändå inte överge CoD för en CoD klon, eller WoW för en WoW-klon, de är tillbaka inom några månader.
Bättre att utveckla spelen och konceptet, våga vara annorlunda, det är endast så du kan skapa nästa stora grej inom valfri genre. Varför kan inte Bf vara stora strider med fokus på teamplay, där ingen kan leka Rambo, där inte snipers är allas förstahandsval, där banorna är välgjorda och designade för intensivt gameplay, med chokepoints för tyngre fordon, inte öppna tomma fält för sniper-fighter utan substans eller innehåll. Usch för dessa spel...

Medlem

Jag tycker tvärt om walter_iego hehe, singleplayer kampanjen var mer än vad jag hade förväntat mig!

Inaktiv
Skrivet av swordfish:

http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

WHAT THE HELL HAPPENED?????

Den gjorde mig ledsen på riktigt, det blev så klart och tydligt om vad som faktiskt har hänt.
Själv önskar jag att framtidens spel blir en kompromiss, och låt oss stänga av hjälpmedel om man så önskar.

Medlem

Uagh, ett till spel där man ingår in en elitstyrka....booooooring.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väntar fortfarande på en WW1-pangare! Ge mig!

Medlem

Fan vad värt!

Medlem

WW1, WW2, medeltiden, renässansen... Finns så mycket annat.

Eller som jag sa i en annan tråd, gör det annorlunda.

Mer teamwork och kanske till och med rts

Medlem

Macho soldater, fubar, hoorah, fuck me, geez inte mera sånt.

inK
Medlem

Efter förra floppen så är det iaf klart att spelet inte förbokas. Den här gången inväntar jag recensioner och andra åsikter.


signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar