Mass Effect-serien kan bli onlinerollspel

Medlem
Medlem

Påbörja operation mjölkning? Nej då, har inte märkts alls att EA äger Bioware numera... *suck*


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Haha, milk the CoW ^^
Klart de gärna försöker, de kan återanvända mycket material från swtor och mass effect, ändra lite skins och skills men det mesta samma, och släppa sen. Säljer ett par miljoner ex på release bara på namnet och har nog med fanboys för att leva med ett par hundra tusen spelare, innan det slutar som f2p eller läggs ner något år senare.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Haha, milk the CoW ^^
Klart de gärna försöker, de kan återanvända mycket material från swtor och mass effect, ändra lite skins och skills men det mesta samma, och släppa sen. Säljer ett par miljoner ex på release bara på namnet och har nog med fanboys för att leva med ett par hundra tusen spelare, innan det slutar som f2p eller läggs ner något år senare.

Jo, så länge dom tjänar pengar på det lär dom ju göra det, så fungerar det ju i spelbranchen nuförtiden. Man säljer skit med bra reklam...

( Dock är ju både SWTOR och ME-serien bra spel, så man skall kanske inte klaga för mycket på förhand )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

sjukt stor o häftig värld att göra ett MMo.
tusen världar att utforska ha ett eget skepp. kanske lite coolt med MMORPGFPS med enorm värld drömmer lite men skulle funka kanske så det blir lite skill att man har bra aim lol


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Inaktiv

Snälla nej, kan dom inte ens fixa klart animationerna pga 2mb minnesbrist så kan dom skita i ett mmo.

Medlem

Herregud, satsa på SWTOR istället för att släppa ett till MMO och låta båda lida pga det blir delad fokus från utvecklarna.

Medlem

Mass Effect-serien för mig handlar om storyn, berättelsen som för en framåt och får en att känna sig involverad. Det är där jag tycker Mass Effect skiner. Ett Mass Effect-onlinespel känns tveksamt eftersom jag tror att mycket av upplägget kommer försvinna. Då är jag nyfiken på vilken lösning de tänker jobba med.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Loxus:

1,6 miljoner spelare kallar inte jag flopp iaf...

Hahaha, SWTOR hade de siffrorna under gratismånaden, nu kan de inte få mer än 4 servar till heavy under en lördag. Spelarmängen har sjunkit något enormt, och detta har de spenderat 200+ miljoner på, exklusive reklam.

Roliga är att folk faktiskt tror att SWTOR har de siffrorna.

Det riktigt roliga är att du verkar tro att du är bra på trolling fast du egentligen är rätt kass på det.

Samtidigt ganska sorgligt och tragiskt, då det även verkar vara det enda du tror dig vara bra på, i alla fall att döma av dina inlägg här på FZ.

Ett tips: Din trolling blir både bättre, mer effektiv och mer underhållande om du i alla fall lite då och då försöker få vissa fakta rätt ibland, eller i alla fall hamna någorlunda i närheten. Det ger i alla fall ett visst sken av trovärdighet och ökar dina chanser till en mer lyckad trolling.

Jag förstår att det måste vara en OTROLIG utmaning för dig, men du kan väl i alla fall försöka?

Skulle bli så glad för din skull om du skulle kunna vända din nuvarande tsunami av fail till att åtminstone bli ett bättre troll.

Kom igen nu, gör oss stolta, ge oss bättre trolling!

SE

Medlem
Skrivet av red_laces:

Herregud, satsa på SWTOR istället för att släppa ett till MMO och låta båda lida pga det blir delad fokus från utvecklarna.

Om jag inte missminner mig, så är det BioWare Edmonton som är den huvudsakliga utvecklingsstudion bakom ME medan BioWare Austin är den som utvecklar SWTOR.

Den ena behöver alltså inte nödvändigtvis dra så mycket resurser från den andra. Man kan ju iofs tänka sig att några från Austin-teamet hoppar in för att hjälpa till med mer MMO-specifika delar, p.g.a. av de erfarenheter man fått genom SWTOR.

Själv är jag försiktigt skeptisk till en ME-MMO. Jag undrar framför allt vilken grundmotor dom tänkt sig använda, då BioWare's reviderade version av Hero Engine inte verkar vara helt problemfri vad gäller performance (det är en rätt gammal motor i grunden och alla som lirat SWTOR känner till problemen) och ME liren har ju såvitt jag vet Unreal-motorn som bas, så.

Samtidigt så skulle dom förmodligen spara en massa tid och resurser om om använde SWTOR motorn til en ME-MMO. Frågan är väl också hur spelet skulle då se ut , då det är rätt stor skillnad på grafikstilen i SWTOR och ME rent visuellt.

Gameplaymässigt så skulle dom ju även kunna använda dialogsystemet från SWTOR, men å andra sidan så skulle det nog bli lite trist om en ME-MMO skulle bli för lik SWTOR...det skulle IMO vara trevligt med en del nya grepp och andra upplägg än i SWTOR. Men, om dom ser Star Wars som en mer säker inkomstkälla och kanske vågar ta ut svängarna mer i ett ME-MMO så kanske det kan bli intressant.

Själv gillar jag fortfarande SWTOR och tänker nog fortsätta lira det framöver, dock så betyder det inte att jag är ointresserad av annat, som t.ex. GW2 som jag personligen er fram emot, trots att det är inom Fantasy-genren som jag ärligt talat är fruktansvärt less på just nu...speciellt med en karaktärsdesign där "männen" har ansikten som 10-åriga småflickor.

Hur som helst, skulle förmodligen testa ett ME-MMO, men om det bara skulle bli ett "SWTOR med ME skin" (vilket jag ärligt talat skulle vara lite orolig för), så känns det inte riktigt motiverat att lira bägge, särskilt då man vid den tiden förmodligen redan hunnit investerat en hel del i SWTOR.

Som sagt, är kluven. Låter intressant, skulle kunna bli bra och jag vet att det finns många ME fans som skulle gilla ett MMO. Är bara lite orolig för att det skulle blir för likt SWTOR.

SE

Inaktiv

Nej tack.. SWTOR kan vara det sämsta köpet jag har gjort. Lvl 50 2 timmar och sedan tog jag bort skiten.

Jei. nu kan jag springa igenom hundratals timmar av seg stridsmekanik bara för att aktivera nästa diskussionsmöjlighet med Miranda... och ändå misslyckas så att jag nöjer mig med att se videon på Youtube
(Inge ont mot ME2. Högkvalitativt spel men det klickade inte för mig.)

Skrivet av WulffX03:

http://techland.time.com/2012/02/02/star-wars-the-old-republi...

Vill du ha fler källor?

Veckorna efter releasen hade dem sålt 1 miljon ex, nu i början av Februari hade dem sålt 2 miljoner och med 1.7 miljoner aktiva subscribers. Kallar du inte det en uppgång?

Kan du ens uppfatta ett inlägg?. Att du hoppar på ett uttalande utan fakta är ren idioti.

Fina "källor" du har, kan one-upa dom ganska enkelt, http://www.marketwatch.com/story/electronic-arts-reports-q3-f...

Rapport för tredje finanskvartalet, samma sak som dina "källor" hänvisar till. Lägg märke till att det tredje finanskvartalet slutar i december månad, dina "siffror" inkluderar gratismånaden, vi kan till och med påpeka hur de säger sig a "genererat 1.7 miljoner subs" vilket på inget vis säger att dessa siffror är under samma period, tvärtom så hade de nog varit väldigt noga med att säga det om de kunnat skryta med det.

Så ja, att du har mage att prata om idioti.

Skrivet av ShavedEwok:

Det riktigt roliga är att du verkar tro att du är bra på trolling fast du egentligen är rätt kass på det.

Någon verkar vara investerad i spelet och gillar inte när det sjunker kring honom. Undrar var dessa subscribers håller till, jag menar titta bara på deras fina server status.

http://www.mmo-junkies.net/statistics/
http://www.torstatus.net/shards/us/trends
Bägge sidorna använder sig utav SWTORs egna information, de kan inte ens få mer än 4 av 91 servrar till high på en lördagkväll vilket är spelets primetime.

Jag behöver då verkligen inte trolla för att få SWTOR att se ut som ett sjunkande skepp.

Medlem

Skulle hellre se ett spel med Grissom, Anderson eller varför inte Grayson i huvudrollen. Ett spel som utspelar sig under the first contact war vore inte så dumt.

Medlem

dom har redan gjort ett mass effect "MMO" , det heter swtor och gick käpprätt åt helvete. Är som att spela mass på en server med light sabers.

spelbranschen numera e bara en stor jävla mjölkfabrik, e bara glad att man e så pass gammal så man har fått spela alla titlar med själ i.

Medlem

Ser hellre att de släpper några storybaserade spin-offs där man får spela som karaktärer från andra grupper istället, kanske som en Salarian i STG eller Krogan-mercenary o.s.v. Skulle varit underhållande och intressant med djupare inblickar i den fantastiska Lore de skapat.

12
Skriv svar