Total kostnad för Mass Effect 3: 6000 spänn

Medlem

Eller så piratar man hela skiten!
PIRATE ALL THE GAME! \o/

Medlem

"#30" Det är väl en del tack vare "pirater " som dig som gör att vi måste betala extra för sådant som vanligtvis ingick i spelen förr. Antar att dlc priserna ska kompensera ful laddningarna av spelen.
Har köpt mina spel sedan 80 talet o det är fortfarande lika irriterande o läsa p12 kommentarer.

Enfaldiga snåljopar är nog det värsta som finns efter fuskare!

Vänligen svara inte på kommentaren jag lägger ingen tid på omogna fjortis svar!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Lite dyrt... för ett spel.. : ) men men, wow/ swtor kostar 125 i månaden så man slänger en del pengar i sjön där också.. utan att liksom tänka på det...
+ artikeln handlar inte om att man inte kan spela spelet utan OM man nu vill ha minsta lilla (eller alla ) del/ar som går att använda sig i spelet, då får man slänga ut närmare 6k , vilket iofs inte behövs, men OM man skulle...
Så för de som har åsikter om hårdvara, varför o.s.v.... inse vad artikeln hänvisar till innan ni dissar skiten...
och DLC är saker du ej kan få tillgång i spelet OM du inte köper rättigheten till att använda det in-game.. så JO du måste ! ! ! och jag hoppas att killen som faktiskt gjorde uträkningen kollat med speltillverkaren o.s.v. om de olika faktorerna o.s.v. så att uträkning samt artikeln då stämmer... så vad ni tror och därefter snackar skit om, är ganska ointressant faktiskt, det enda som räknas är vad som framgår i artikeln.
( - en av de som läser och förstår innehållet.) T.

Inaktiv

"Unannounced price for the iOS game Mass Effect Infiltrators, which CAN affect the main game."

KAN påverka?
KAN?

Kan vi föresten förvänta oss en full recenssion av ME3 med all DLC ect?

Medlem

Missvisande artikel. Ni skriver om "in game material". När det till största delen handlar om hårdvara.

Medlem

Men om vi ignorerar prislappen och lutar oss tillbaks för att titta på detta - är det såhär vi vill ha det i framtiden rent logistiskt?

Medlem

Sinnessjukt... stackars kids och föräldrar som ska mjölkas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

EA kan sina saker i alla fall, att bara få betalt för spelet + DLC är ju så 90-tal
Det absolut värsta är väl att det finsn folk som verkligen kommer att köpa allt också...

Inaktiv

Trodde först att det var utvecklingskostnader.
Insåg sen hur löjligt att var att ens tänka sig det, men fortfarande ganska knasig rubriksättning.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

60kr kan jag ge för spelet.

Medlem

Hade jag haft intresse för spelet skulle jag köpa själva spelet och större DLC's, piratat extra materialet

Medlem
Skrivet av xChocolate:

Hade jag haft intresse för spelet skulle jag köpa själva spelet och större DLC's, piratat extra materialet

Varför pirata? Det håller bara de höga priserna uppe. Media maffian sänker aldrig spel priser så länge blomkåls huvuden piratar! Man måste ge något i ena änden för o få i andra. Är det verkligen så svårt o förstå?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Vet inte riktigt hur denna kille har tänkt.
Som flera redan har uppfattat så galler ju razor hårdvaran samma DLC material, så att köpa allt och sedan sitta med 8 koder som ger exakt samma grej låter ju lite dumt. Så där faller ju "måste" summan bort rejält. Sen så får man väl även nämna att Collectors bössan som man då får låses då BARA upp i MP delen av spelet.
Singelplayer möjligheterna för denna bössa har inte annonserats, dock tror jag att den följer med automatiskt om man hade den i ME2. Då det tidigare har annonserats att alla vapen man hade i tvåan inklusive DLC vapen skall följa med till trean.

Så helt enkelt:
"$80 - N7 Collector's Edition"
-- Den biten stämmer, bra jobbat till killen på destructoid.com.

"Unannounced price for the iOS game Mass Effect Infiltrator, which can affect the main game."
-- Visst det kommer nog påverka spelet, dock förmodligen bara till samma utsträckning som MP delen. Dvs då helt frivilligt och kommer inte att vara ett krav för att få full upplevelse i Singelplayer delen av ME3.

$10 day one "From Dust" DLC
-- Följer med i N7 Collectors Edition versionen, så vad den gör här för sig själv är en bra fråga. Vill han ha två exemplar eller?

"$44.99 for the Liara figurine - which oddly enough now comes with multiplayer unlock DLC"
-- Står inget på Biowarestore om DLC (Razor nämns det dock på) om det är denna som menas: http://biowarestore.com/mass-effect/mass-effect-accessories/l...

"$80 for four Mass Effect 3 toys - "Slightly randomized" multiplayer unlock DLC"
-- Stämmer också bra, dock står det att det är MP grejer, samt att Biowarestore säljer de för $75, finns även i Sverige för 199kr styck. Dock hur viktigt är det med detta?

"$24.99 for The Art of Mass Effect Universe - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
"$59.99 for the Mass Effect 3 controller - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
"$209.99 for the Chimera 5.1 Headset - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
"$34.99 for the Mousepad - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
"$79.99 for the Messenger Bag - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
"$24.99 for the iPhone case - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
"$79.99 for the Mouse - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
"$139.99 for the Keyboard - Collector Assault Rifle unlock DLC/Powerup"
+
"$89.99 Mass Effect 3 Vault - DLC (förmodligen Collectors Assault Rifle)"
-- Samma grej, så hur många koder med exakt samma grej vill man ha egentligen?


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Ja, varför köpa en helt ny dator när man kan få allt det här för 6 000, Assault Rifle replikan ser väldigt inbjudande dock måste jag säga.

12
Skriv svar