Fråga om iPhone 4S minne

Medlem
Fråga om iPhone 4S minne

Jag har alltså en fråga om minnet på min 4S, 16 GB varianten.

Just nu står det att jag har 8,5 GB kvar, och att 5,1 GB används, men det som listas under Användning väger knappt 1 GB.

Blev lite fundersam eftersom jag tyckte att för bara ett litet tag sedan så hade jag 12 GB kvar.

Vad är det som tar upp över 4GB? iOS?

Tjoflöjt!

Medlem

Om du har jailbreakat den så kan den visa fel för att filstukturen ändras.

Jag tror även att den KAN visa fel om du lägger in saker med itunes file sharing funktion eller för över saker med ftp (Videos till AVPlayer till exempel) eller har massa sparade låtar i Spotify's offline läge.

Annars vettifasen, det fixar sig säkert om du synkar om den eller nått.

Jag tror iOS tar upp ungefär 700 meg, iallafall på min ipod Touch 4, som för visso inte kör allra senaste iOS, men 5.x iallafall


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Om du har jailbreakat den så kan den visa fel för att filstukturen ändras.

Jag tror även att den KAN visa fel om du lägger in saker med itunes file sharing funktion eller för över saker med ftp (Videos till AVPlayer till exempel) eller har massa sparade låtar i Spotify's offline läge.

Annars vettifasen, det fixar sig säkert om du synkar om den eller nått.

Jag tror iOS tar upp ungefär 700 meg, iallafall på min ipod Touch 4, som för visso inte kör allra senaste iOS, men 5.x iallafall

Den är inte jailbreakad, och det enda jag kan komma på att jag har lagt in är en bild.

Synkade spotify låtar står för knappt 800 MB enligt telefonen.

ndr
Medlem

Återställning brukar oftast hjälpa, det kan strula ganska ofta med iTunes har jag märkt..

Om du inte har något viktigt förutom en bild så gör en backup på telefonen och återställ hela skiten..det bör hjälpa.

1
Skriv svar