Heavy Rain-skaparnas nya teknikdemo – Kara

Robot
Heavy Rain-skaparnas nya teknikdemo – Kara

Missa inte Quantic Dreams fantastiska nya teknikdemo med robottjejen Kara, en robot som bryter mot konventionerna och börjar tänka själv.

#quantic-dream, #heavy-rain


Medlem
Heavy Rain-skaparnas nya teknikdemo – Kara

Vilken tur hon höll för det heliga, kunde de inte hittat på ett snyggare face xD


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Nu börjar det bli Uncanny Valley på riktigt här tänker jag. Framtiden är spännande.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ansiktet var ju vackert. Jag tycker det var sjukt häftigt! Quantic Dreams kan det där med känslor och konst..


signatur

Have a good time!

Medlem

Den dagen vi skapar liv - eller ska jag kanske säga självmedvetet intelligent liv, är den dag jag kommer fullständigt ifrågasätta min egen och alla andras existens.

Skulle nog inte ens ha mage att stänga av en sådan här demo då bara det känns som mord. Antar att det betyder att dom gjort ett bra jobb.

Medlem

vackert, bara vackert

Må Cthulhu se till att det blir ett spel och att det inte blir PS3 exklusivt.

Inaktiv

Jag har sett snyggare -.-" Men det var välgjort Bra skådespeleri

Medlem

Ja det vart ju vackert

Medlem

Otäckt

Det där väckte så mycket känslor... kusligt vart det! Vet inte vad jag skall tycka. Galet vad mycket man kan göra idag. Jag hoppas dock innerligt att vi aldrig kommer dit där vi kan skapa självmedvetet intelligent liv, för jag tror inte att mänskligheten skulle klara av ett sådant ansvar.

Inaktiv
Skrivet av anon_276063:

Jag har sett snyggare -.-"

...är du säker? Detta är alltså real-time. En spelmotor. Inget förrenderat skit, som självklart ser långt bättre ut. Och vad menar du ens med tillägget av en -.-" smiley?

Inaktiv

Det var riktigt häftigt, det enda som störde mig var att hon skyler sitt könshår och blir påklädd bh och trosor. Hon är ju för höge farao en robot!

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det var riktigt häftigt, det enda som störde mig var att hon skyler sitt könshår och blir påklädd bh och trosor. Hon är ju för höge farao en robot!

... or is she?
Man kan tänka sig att de vill skapa en så människolik robot som möjligt (vilket mig veterligen är själva definitionen av android). Det enda som verkar skilja henne från en riktig människa är att hon inte verkar vara kolbaserad, samt att hon har ett annat sätt att förse sin kropp med energi. Det gör att det låter för mig som att hon skulle skyla sina könsdelar. Beteendet vore endast onaturligt om hon skulle vara helt kulturellt neutral, vilket jag finner osannolikt, beroende till exempel på att hon verkar vara en amerikansk skapelse plus att annars hade hon förmodligen inte varit rädd för döden. Vissa kulturer firar när deras anhöriga dör, exempelvis. Vill man vara lite extra filosofisk så kan man fråga sig vart gränsen för vad en riktig människa går. Det bör vara någonstans mellan detta och någon med pacemaker, titanhöft och/eller handprotes ... eller så är hon en riktig människa – allt naturligtvis förutsatt att hon inte inte helt och hållet vore fiktion.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

zsm
Medlem

Som harpa säger, uncanny valley. Skrämmande bra det här.

Medlem

Det där var riktigt snyggt!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Det var en intressant video.
Och det märks att Quantic Dream kan sin sak, men det visste man ju redan om man spelat Heavy Rain, som lyckades väcka en jävla massa känslor även fast röstskådespelet var väldigt dåligt.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Det är ju en Hubot!


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem

Väldigt imponerande för att vara på en 6 år gammal hårdvara, har alltid sett teknikdemos som en chans att visa var vi ligger just nu, detta känns ganska ointressant ur det perspektivet.

KoP
Medlem

I, Robot någon? Väldigt snyggt, det kan man inte förneka.

Medlem

Jag är nog, av föregående kommentarer att döma, rejält avtrubbad...
Är inte särskilt imponerad.
Synkningen var dålig, munnens rörelser var taffliga, at best..

Ögonen är det enda kan jag hålla med om, det var riktigt bra gjort..

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Medlem
Skrivet av Manley:

Jag är nog, av föregående kommentarer att döma, rejält avtrubbad...
Är inte särskilt imponerad.
Synkningen var dålig, munnens rörelser var taffliga, at best..

Ögonen är det enda kan jag hålla med om, det var riktigt bra gjort..

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Synkningen var i klass med de där tyska tvättmedelsreklamerna dubbade till svenska, väldigt störande för helheten. Ganska intetsägande, välgjorda levande ögon som sagt, men annars så... nja, man får väl se vad resten av spelet har att bjuda på.

Medlem

Riktigt bra! Hade detta varit ett äkta släpp så hade det nog vart ett köp tror jag, bara ett tech demo på "ingenting" fick mig att tänka på hur sjukt långt människor är villiga att gå

Medlem

Är det bara jag eller påminner det här om Äkta Människor på SVT!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Inaktiv
Skrivet av Gautr:
Skrivet av Mjauv:

Det var riktigt häftigt, det enda som störde mig var att hon skyler sitt könshår och blir påklädd bh och trosor. Hon är ju för höge farao en robot!

... or is she?
Man kan tänka sig att de vill skapa en så människolik robot som möjligt (vilket mig veterligen är själva definitionen av android). Det enda som verkar skilja henne från en riktig människa är att hon inte verkar vara kolbaserad, samt att hon har ett annat sätt att förse sin kropp med energi. Det gör att det låter för mig som att hon skulle skyla sina könsdelar. Beteendet vore endast onaturligt om hon skulle vara helt kulturellt neutral, vilket jag finner osannolikt, beroende till exempel på att hon verkar vara en amerikansk skapelse plus att annars hade hon förmodligen inte varit rädd för döden. Vissa kulturer firar när deras anhöriga dör, exempelvis. Vill man vara lite extra filosofisk så kan man fråga sig vart gränsen för vad en riktig människa går. Det bör vara någonstans mellan detta och någon med pacemaker, titanhöft och/eller handprotes ... eller så är hon en riktig människa – allt naturligtvis förutsatt att hon inte inte helt och hållet vore fiktion.

Okej okej fancy pants du har en poäng men medge att det är väldigt bekvämt för spelskaparna att inte behöva ta kontroversen med att visa en kvinnas könshår.

Medlem

Läskigt välgjort Dessutom realtid :<

Medlem

Detta betyder alltså att det ine blir några fler DLC till heavy rain... pity...

Snyggt animerad i alla fall (som alltid), QD är en av få som kan verkligen maxa en PS3:a.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Äkta människor som spel! Låter lovande, såg riktigt snyggt ut. Synd bara man inte har en ps3...

Medlem

Hörde jag rätt?!?!?! sjöng hon på en låt från shogun 2?!?!?!?


signatur

cags

Medlem

Detdär såg ju riktigt bra ut.. Vore väldigt intressant om de gjorde detta till ett spel.

Medlem
Skrivet av cags91:

Hörde jag rätt?!?!?! sjöng hon på en låt från shogun 2?!?!?!?

Har inte spelat det, men det är en "klassisk" Japansk folksång, så det är inte omöjligt att den är med i Shogun 2.

Medlem
Skrivet av KoP:

I, Robot någon? Väldigt snyggt, det kan man inte förneka.

Tänkte exakt på samma sak, då jag tittade klippet.

12
Skriv svar