Valves grundare – en av världens rikaste

Medlem

Usch vilka pengar... fan galet. Hoppas han gör något bra med dom ist för att bränna allt på sin 103:e egendesignade Ferrari eller vad dagens miljardärer lägger pengar på. Bygg miljövänliga fabriker runt om i afrika och gå igång ett samhälle där ist för att behöva punga in miljarder på näringssputor osv. Sen vore det gött att slippa se Kina ta över all produktion nu när Usa tynar bort, Mid-Evils all over again INC

Medlem

På ett sätt är det bra att han inte blir slim. Folk som bantar och slimmar sig brukar ofta ändra karaktär och personlighet för dom känner sig som någon annan. Och det brukar oftast vara falskt. Så fungerar ungdomar iaf. Peter Jackson kanske inte riktigt blev sån. Gabe Newell kanske inte blir sådan heller. Så länge han är frisk så är det bara en skön karaktär han har. Valve är ju iaf den som har koll på saker och ting, som inte låter sig justeras och ledas av marknadsföring. Det kan bero på att de hållr sig till PC världen.

Medlem
Skrivet av Hulle:

Han var ju inte direkt fattig redan innan han grundade Valve... han tjänade miljoner dollar på Microsoft.

Samtidigt hade han kunnat förlora allt med satsningen på första Half Life.

Ish
Medlem

Pris är vad man betalar, värde är vad man får. Måste vara svårt att värdera något som egentligen inte har några fysiska tillgångar..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Duke Nukem:

Snälla gå till http://www.reddit.com/r/gabenewell och posta den! Annars gör fan jag det

För reposts är ju alltid kul.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Lite gammal hederlig svensk avundsjuka. Ett medelsvenssonliv och fysik är tydligen värt över en miljard dollar enligt somliga.

Sälj medan ni kan!

Medlem

Värd vartenda öre till skillnad från världens alla korrupta bankirer.
Halflife/portal storyn och spelen i sig är fan det bästa hittills i spelväg, hoppas han delar med sig broderligt till dem som bidragit till hans framgång.

Medlem

Jag hoppas att han går ner lite i vikt så att han hänger med längre

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Duke Nukem:

Snälla gå till http://www.reddit.com/r/gabenewell och posta den! Annars gör fan jag det

För reposts är ju alltid kul.

När man inte sett den tidigare, ja.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Alla människor är olika. Vissa har det i generna osv. Tror bara att folk är lite avundsjuka.. ut och gör någon nytta själva istället.

Naw you mad bro? Bara att ta tag i sig själv och träna/motionera. Och bara för att vi har andra åsikter så behöver vi inte göra någon nytta..

Medlem
Skrivet av daver:

Lite gammal hederlig svensk avundsjuka. Ett medelsvenssonliv och fysik är tydligen värt över en miljard dollar enligt somliga.

Sälj medan ni kan!

Å andra sidan är det svenskt att tro att endast svenssons är avundsjuka på rika människor.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av daver:

Lite gammal hederlig svensk avundsjuka. Ett medelsvenssonliv och fysik är tydligen värt över en miljard dollar enligt somliga.

Sälj medan ni kan!

Å andra sidan är det svenskt att tro att endast svenssons är avundsjuka på rika människor.

Vem är det som tror det?

Medlem

son of RAMBO

Du med.

Medlem
Skrivet av Malicone:

son of RAMBO

Du med.

Vad menar du?

edit; Menar du på att jag borde ha råd med ett gymkort? Nästan, får lägga mina sista slantar varje månad på det.

eller syftar du på att jag är tjock och borde gymma? Well, gymmar ju 5 dagar i veckan så..

Medlem
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Hulle:

Han var ju inte direkt fattig redan innan han grundade Valve... han tjänade miljoner dollar på Microsoft.

Samtidigt hade han kunnat förlora allt med satsningen på första Half Life.

Han satsade också allt på att utveckla STEAM. Han frågade till och med Microsoft om dom var intresserade av att utveckla en plattform där man kunde köpa spel osv. Dom sade nej, (tack och lov). Resten är historia.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Inaktiv
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av showerguy:

Alla människor är olika. Vissa har det i generna osv. Tror bara att folk är lite avundsjuka.. ut och gör någon nytta själva istället.

Naw you mad bro? Bara att ta tag i sig själv och träna/motionera. Och bara för att vi har andra åsikter så behöver vi inte göra någon nytta..

Verkligen inte. Dumma åsikter ja visst. Låt han käka planka och pizza om det får han att må bra.

Medlem

"Privately-held Valve Corporation is tight-lipped about revenues, and Newell doesn't comment on his personal finances. So in order to estimate his net worth, Forbes consulted with video game industry insiders, equity analysts, investment bankers, and technology analysts to figure out what the company is worth"

Visst är han välbärgad, men inget vet gabens exakta förmögenhet, detta är endast och enbart spekulationer. Tramsig aftonbladet artikel med andra ord.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av showerguy:

Alla människor är olika. Vissa har det i generna osv. Tror bara att folk är lite avundsjuka.. ut och gör någon nytta själva istället.

Naw you mad bro? Bara att ta tag i sig själv och träna/motionera. Och bara för att vi har andra åsikter så behöver vi inte göra någon nytta..

Verkligen inte. Dumma åsikter ja visst. Låt han käka planka och pizza om det får han att må bra.

Nice try fatty

Inaktiv
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av showerguy:

Alla människor är olika. Vissa har det i generna osv. Tror bara att folk är lite avundsjuka.. ut och gör någon nytta själva istället.

Naw you mad bro? Bara att ta tag i sig själv och träna/motionera. Och bara för att vi har andra åsikter så behöver vi inte göra någon nytta..

Verkligen inte. Dumma åsikter ja visst. Låt han käka planka och pizza om det får han att må bra.

Nice try fatty

Trevlig helg på dig!

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Malicone:

son of RAMBO

Du med.

Vad menar du?

edit; Menar du på att jag borde ha råd med ett gymkort? Nästan, får lägga mina sista slantar varje månad på det.

eller syftar du på att jag är tjock och borde gymma? Well, gymmar ju 5 dagar i veckan så..

Han har ett jobb att sköta så han lär ha träningen långt ner på sin priolista, bara för du tränar fem gånger i veckan och verkar uppskatta det varför ska då han göra det? Alla har olika intressen och med tanke på hur Valve Master är byggd så är inte träningen en av hans favorit sysslor.

Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Malicone:

son of RAMBO

Du med.

Vad menar du?

edit; Menar du på att jag borde ha råd med ett gymkort? Nästan, får lägga mina sista slantar varje månad på det.

eller syftar du på att jag är tjock och borde gymma? Well, gymmar ju 5 dagar i veckan så..

Han har ett jobb att sköta så han lär ha träningen långt ner på sin priolista, bara för du tränar fem gånger i veckan och verkar uppskatta det varför ska då han göra det? Alla har olika intressen och med tanke på hur Valve Master är byggd så är inte träningen en av hans favorit sysslor.

Sure, det är la hans val om han vill dö tidigt. Men jag vill se fler grymma valve spel.
Man måste ju inte börja gymma för att få en bra hälsa. Att gå eller ta cykeln till jobbet hade nästan räckt, fast i hans skala får han nog sänka på pizzan lite med..

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Malicone:

son of RAMBO

Du med.

Vad menar du?

edit; Menar du på att jag borde ha råd med ett gymkort? Nästan, får lägga mina sista slantar varje månad på det.

eller syftar du på att jag är tjock och borde gymma? Well, gymmar ju 5 dagar i veckan så..

Han har ett jobb att sköta så han lär ha träningen långt ner på sin priolista, bara för du tränar fem gånger i veckan och verkar uppskatta det varför ska då han göra det? Alla har olika intressen och med tanke på hur Valve Master är byggd så är inte träningen en av hans favorit sysslor.

Sure, det är la hans val om han vill dö tidigt. Men jag vill se fler grymma valve spel.
Man måste ju inte börja gymma för att få en bra hälsa. Att gå eller ta cykeln till jobbet hade nästan räckt, fast i hans skala får han nog sänka på pizzan lite med..

hehehe

12
Skriv svar