EA: framtida Battlefield-spel kan bli prenumerationstjänster

Medlem

Jag vill köpa mitt spel för 400 kronor. Sedan kan jag tänka mig ett expansionspacket för 200 kronor efter ett år som tillför mer än två vapen eller rustning till min häst. Spelet ska så klart också patchas regelbundet och GRATIS. Så har det varit tidigare, så borde det vara. Jag vet inte hur mycket produktionskostnaderna för spel har ökat men det känns som att spelutgivarna bara blir girigare och girigare samtidigt som kvalitén på spelen sjunker. Kul då att det finns ljus i mörkret i form av diverse Kickstarterprojekt och CD Project. Kan polackerna släppa ett riktigt bra och stort spel som The Witcher 2 och sedan släppa patchar och DLC:s gratis som många andra skulle ha tagit betalt för så kan väll EA också?

Medlem

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GZadCj...

Ja det där var fan den bästa videon jag har sett någon gång. Mattematiken som "branchen" använder sig av får varenda människa med en IQ över 25 att tycka det är pinsamt.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Kan inte ens spela spelet p.g.a att bf3 inte gillar överklockade nvidia g-kort ^^

Konstigt att det inte funkar! Jag har ett överklockat 570 nvidia g-kort o det funkar perfekt. Klockat med evga precision.

Började med ett svagare xfx 9800 gtx alfa dog på lägsta upplösning spelade ca 2 mån o bytte till nya 570.
(har ett gigabyte gtx 570, fabfbriks klockat) Klockade i evga precision o sedan startade ja spelet. )
O vips så ställde BF3 in graffen åt mig kör på högsta nu.
Verkar vara något annat probs med din dator..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Herre gud! Var ska det sluta?

Medlem

Klart att alla vill tjäna pengar men det behöver ju inte gå till överdrift.
Förstår inte hur dom ska motivera detta som en prenumeration, tvivlar starkt på att de har samma kostnader på serverunderhåll som t.ex WoW.
Nä, tacka vet jag Enemy Territory, gratis att ta hem, gratis att spela.
Det spelet gillar jag starkt, har spelet sen det kom och spelar fortfarande när tillfälle ges.

Medlem

Jag tror TYVÄRR detta kan vara bra för spelen.
Visst "EA är GIRIGA AS", men de är företag som alla andra och vill gå med vinst.
Dok ger detta ett fortrullande bidrag, vi ser ju på MMO Scenen, detta ger ju utvecklarna de pengar de behöver för att hålla spelet vid liv, uppdateringar, kartor div verktyg som ger spelet ett djup, ex. Elit (har inte prövat).

Många som säger att EA är giriga as, är säker samma killar/tjejer som gnäller över att de inte kommer några uppdateringar.
De här "jag har betalat 450 kr för ett spel OCH JAG SKA HA MMO UPPDATERINGAR", betala 450 kr å sen thats it, det hade ju funkar i längden, kostnaden på spelet är säkert räknat på en + vinst plus en kostnad för att underhålla spelet av 4-5 personer under en begränsad period.

Skulle prenumerations tjänst börja så skulle vi få MMO kvalité på våra uppdateringar och innehåll.
Så personligen ser jag detta som ett lyft.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av sgt_lol:

Kan inte ens spela spelet p.g.a att bf3 inte gillar överklockade nvidia g-kort ^^

Konstigt att det inte funkar! Jag har ett överklockat 570 nvidia g-kort o det funkar perfekt. Klockat med evga precision.

Började med ett svagare xfx 9800 gtx alfa dog på lägsta upplösning spelade ca 2 mån o bytte till nya 570.
(har ett gigabyte gtx 570, fabfbriks klockat) Klockade i evga precision o sedan startade ja spelet. )
O vips så ställde BF3 in graffen åt mig kör på högsta nu.
Verkar vara något annat probs med din dator..

Läste att folk med 560ti-kort behövde uppdatera/göra ngt med sina bios för att få bf3 att funka. Jag har ett fabriksklockat 570 och det har fungerat utmärkt i bf3.

Medlem

Ja det här var ju inte direkt oväntat sen dom släppte origin och dess skit, därmed uteblev mass effect 3 och aldrig mera ett spel som kräver origin-klienten.

Die in peace EA....Aldrig igen

Medlem

generation gratis kommer aldrig att blir nöjda


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag kommer aldrig någonsin att förstå varfår jag ska betala varje månad för ett spel jag redan betalt för att få spela.

Handlar säkert inte om mycket i månaden men av ren princip kommer jag att vägra. Efter ett år har jag säkert betalt spelet två gånger om, för något som ska vara inkluderat när man redan köpt det. Jag köper ett spel och då ska jag ju kunna spela det.. eller har jag missat något?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

EA, ni kan väl börja med att få ut bra produkter INNAN ni börjar ens tänka i andra banor. Eller inser ni inte detta??

Medlem

Det räcker väll med att vi måste betala för att få extra kartor? tycker det är sjukt som det är, de får väll försöka få in reklam eller nått i spelen istället, det skulle jag skita fullständigt i

Inaktiv
Skrivet av Barkbiten:

Alla ni som säger att bf3 är en cod rip off, va fan menar ni med det ärligt talat? det e typ som att säga att cod är en rip off på counter strike bara för att det e first person shooter.

Några spellägen från CoD är rip off på cs såsom plant/defuse aka search & destroy läget och gungame.

Medlem

med nytt dlc varje månad i storlek med karkand dlc så kan jag tänka mig betala en månads avgift på 19kr men då ska det vara nytt nytt nytt hela tiden inte som nu samma gammla banor om om om igen, till ett spel som Dice beskrev som ett spel som de skulle underhålla med expansioner/DLC och ett spel som skulle ha en längre livslängd än sin föregångare. 4 dlc packet är fattigt och om detta är Dice vision om en massiv support till sitt community så har de redan losat mig

Medlem

Jag har en delvis skämtsam teori. När ett spel tilltalar en tillräckligt stor publik (tillräckligt casual, unlocks, achievements, perks etc.) så ändrar utgivarna betalsystem till prenumeration. Att spamma DLC räcker inte längre.

När spelet följer denna väg i jakt på maximal avkastning så kommer det till slut att bli ett MMO, den ultimata kassakon.

Alternativt landar spelet i kategorin "interaktiv film". Något som i princip alla kan delta i, bemästra, och viktigast av allt, betala för.

Naturligtvis använder de samma namn på en mängd andra spel som inte har något med grundspelet att göra och släpper dessa på mobila plattformar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Betala i månaden för ett vanligt multiplayer spel skulle inte tro det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det känns inte som att en shooter skulle kunna släppa content och expansioner på samma sätt som ett mmo. Jag förstår varför det kostar med wow. Det släpps patchar, expansioner, de håller stabila servrar till skillnad från gratis-mmon där det går mycket långsammare. Men en shooter? Låt bara folk starta sina egna servrar så är det ingen kostnad i det och vill ni släppa ny content så gör som bf3 och släpp lite nya kartor mot en liten summa pengar. Sådant har jag inga problem med att betala. Problemet är att mmos som man prenumererar på håller mycket högre kvalite än gratismmos men jag tror inte att det kommer bli någon större skillnad för shooters.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har en delvis skämtsam teori. När ett spel tilltalar en tillräckligt stor publik (tillräckligt casual, unlocks, achievements, perks etc.) så ändrar utgivarna betalsystem till prenumeration. Att spamma DLC räcker inte längre.

När spelet följer denna väg i jakt på maximal avkastning så kommer det till slut att bli ett MMO, den ultimata kassakon.

Alternativt landar spelet i kategorin "interaktiv film". Något som i princip alla kan delta i, bemästra, och viktigast av allt, betala för.

Naturligtvis använder de samma namn på en mängd andra spel som inte har något med grundspelet att göra och släpper dessa på mobila plattformar.

Skämtsam teori? Jag tycker du beskriver exakt vad som händer i spelvärlden.Tack gode gud att det börjar dyka upp alternativ som Kickstarter så att en gnutta av hopp fortfarande existerar.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Igårkväll whinade jag om att Blizzard har förstört Diablo 3 med sitt fantastiskt värdelösa online-drm upplägg. Nästa dag vaknar man och får läsa det här.

På mindra än 24 timmar har jag tappat allt intresse i vad som tidigare var bland de mest intressanta spel för mig.

Återigen... och företagen undrar varför folk piratar deras spel.... idioter..

Medlem

EA...pengakåta muppar i kostymer..seriöst dom gör INGENTING bättre...

Medlem
Medlem

Jag hoppas EA går till botten, har bestämt mig redan för länge sedan att inte köpa spel som har kopplingar till EA. EA tänker endast på pengar och struntar i vad konsumenterna tycker, därför bör folk göra desamma mot dem. Så de fan börjar tänka över saker de gör. Deras policy är den värsta.

Medlem

Är det 1a april redan?!??


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

generation gratis kommer aldrig att blir nöjda

Suck, du är bara för mycket...ingen vill ha spelet gratis, vi vill inte betala en jävla månadskostnad för det bara.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=gDW_Hj2K0wo

Bill "the Dark Poet" said it all..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Och där blev jag cod spelare......


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Inaktiv

HAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHHA! förstod detta skulle komma! först hatar alla EA men så fort bf3 kommer så älskar ni dom och dice. Men nu när denna nyhet kom så blev ni små gråtande barn.
Älskar verkligen detta, nu kanske ni inte är lika kaxig när det gäller andra spel. Haha, detta gjorde min dag!

Medlem

Om månadskostnad läggs till, så kommer jag helt klart skippa det...

Medlem

Jag vet att vi alla älskar EA:s sätt att se på saken "fler människor att spela den här produkten" ha ha

Sätt vilket pris ni vill, jag kommer inte varken spela eller betala igen för erat inputlagg.

Skrivet av Tybalt:

Jag har en delvis skämtsam teori. När ett spel tilltalar en tillräckligt stor publik (tillräckligt casual, unlocks, achievements, perks etc.) så ändrar utgivarna betalsystem till prenumeration. Att spamma DLC räcker inte längre.

När spelet följer denna väg i jakt på maximal avkastning så kommer det till slut att bli ett MMO, den ultimata kassakon.

Alternativt landar spelet i kategorin "interaktiv film". Något som i princip alla kan delta i, bemästra, och viktigast av allt, betala för.

Naturligtvis använder de samma namn på en mängd andra spel som inte har något med grundspelet att göra och släpper dessa på mobila plattformar.

På senare tid har jag kommit på mig själv med att liksom stå utanför och som någon slags publik kolla på spelindustrins cirkushjul som snurrar snabbare och snabbare. Och man tänker "Ha ha kolla nu fick två spel till 10/10 och jag orkar inte ens läsa om dom"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar