Total War: Shogun 2 – Fall of the Samurai

Robot
Total War: Shogun 2 – Fall of the Samurai

Creative Assembly skruvar fram klockan 300 år och sparar inte på krutet i den andra expansionen till Shogun 2: Total War.

#total-war-shogun-2, #creative-assembly, #shogun-total-war, #total-war-shogun-2-fall-of-the-samurai, #empire-total-war, #rise-fall-civilizations-at-war


Medlem
Total War: Shogun 2 – Fall of the Samurai

Nice

Medlem

Sista bilden

"När du skjuter med kanoner i siktläget får du följa kulans väg MOY målet."

Ingen stor grej men;)

Medlem

nu blev jag glad

Medlem
Medlem

SHAMEFUR DISPRAY!

Medlem

"Rise of the samurai"?

Medlem

GIVE
ME
ROME II
!!!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv

Om det blir som Shogun 2 så kommer säkert flera "klaner" låsas upp, då 3 är pre-order bonus, samt det kommer komma nån unik som Ikko Ikki senare :).

Medlem
Medlem

Detta ska helt klart införskaffas.

"Agentnamnen är fortfarande konfunderande" hur menar du med detta?


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

Vilken processor har du?

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

Vilken processor har du?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650175 i denna dator, har dock provat lira shogun 2 på flera stycken och haft samma problem varje gång (spelet startar, men kommer aldrig förbi splashscreen logo, det stannar där varje gång, ibland kommer jag in i själva spelet men då krashar det till desktop redan i menyn)

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

http://www.sega.com/support/ - Den sidan kan du besöka. Där får du bland annat hjälp med spelet. Trevlig helg!

Medlem

Fler spelbara fraktioner? Trodde inte detta spelet handlade om matematik.

Medlem

Gillar inte Total War's steg mot modernare konflikter.
De tappar spelare som mig. CA var stora i mina ögon förut.

Medieval II är mitt senaste spel från CA för övrigt.
Skall tilläggas att det spelet var en besvikelse dock.
Rome var deras peak.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Fler spelbara fraktioner? Trodde inte detta spelet handlade om matematik.

Jag hoppas verkligen att du är ironisk.

Medlem

Fler spelbara fraktioner hade varit kul

Well, nu tror jag att du snubblade till det lite där. Fanns inte så många fler fraktioner i det kriget....
Lite dumt att ta in t.ex ryssar eller yankare bara för att och sabba grundidén


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

GE MEG DETTE NU FÖR EHLÖÄÄÄLVLEET GOTY GOGTY


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

jeje .. man tröttnade rätt fort på shogun 2 .. va roligt ett tag .. men ai'n är kass .. fienden har bara 2 alternativ .. stå stilla .. eller spring rakt mot dig med allt inklusive bågskyttar och förlora trots en dubbelt så stor armé.. va så mkt snack innan det kom ut att ai'n skulle kunna utföra avancerade manövrar bl a bl a.. och gå runt dig osv. utvecklingen på den fronten har stått still sen rome..

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

http://www.sega.com/support/ - Den sidan kan du besöka. Där får du bland annat hjälp med spelet. Trevlig helg!

finns ingen support att få där, försökt sedan länge..

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

http://www.sega.com/support/ - Den sidan kan du besöka. Där får du bland annat hjälp med spelet. Trevlig helg!

finns ingen support att få där, försökt sedan länge..

Kolla TW-forumen. Generellt sett borde det finnas någon slags lösning för problemen du har. Väldigt trist


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av neonille:
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

Vilken processor har du?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650175 i denna dator, har dock provat lira shogun 2 på flera stycken och haft samma problem varje gång (spelet startar, men kommer aldrig förbi splashscreen logo, det stannar där varje gång, ibland kommer jag in i själva spelet men då krashar det till desktop redan i menyn)

Jag hade exakt samma problem som du. Det är Bulldozer serien som spökar. Men det finns en lösning.

Uppdatera din bios på moderkortet så kommer det funka kanon sen efter det. Kolla på din moderkort tillverkares hemsida om den senaste biosen.

Medlem

Trevligt. Men hur var AIn? Är det fortfarande samma buggiga idioti som i Empire där de inte kunde anfalla som en sammanhängande arme? Fastnar den förstärkande AIn fortfarande vid gränsen under siege-battles och är det fortfarande så att förstärkande armeer kan ibland komma från helt fel hål på battle-mapen gentemot deras placering på kampanj-kartan?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Trevligt. Men hur var AIn? Är det fortfarande samma buggiga idioti som i Empire där de inte kunde anfalla som en sammanhängande arme? Fastnar den förstärkande AIn fortfarande vid gränsen under siege-battles och är det fortfarande så att förstärkande armeer kan ibland komma från helt fel hål på battle-mapen gentemot deras placering på kampanj-kartan?

AIn har blivit bättre men den är inte perfekt. Siegie-AIn är dock betydligt bättre tycker jag. Den beter sig inte helt efterblivet längre Angående att dom fastnar vid gränsen är inget jag stött på alls i Shogun.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

http://www.sega.com/support/ - Den sidan kan du besöka. Där får du bland annat hjälp med spelet. Trevlig helg!

finns ingen support att få där, försökt sedan länge..

Kolla TW-forumen. Generellt sett borde det finnas någon slags lösning för problemen du har. Väldigt trist

Trist indeed. Kollade runt en hel del förrut på steam forumen iaf, men där kom jag bara fram till att många hade samma problem, den generella uppfattningen var att spelet var broken.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av saru:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:

Fick aldrig Shogun 2 att fungera på min dator, trots att jag översteg systemkraven med stor marginal..

http://www.sega.com/support/ - Den sidan kan du besöka. Där får du bland annat hjälp med spelet. Trevlig helg!

finns ingen support att få där, försökt sedan länge..

Kolla TW-forumen. Generellt sett borde det finnas någon slags lösning för problemen du har. Väldigt trist

Trist indeed. Kollade runt en hel del förrut på steam forumen iaf, men där kom jag bara fram till att många hade samma problem, den generella uppfattningen var att spelet var broken.

Nu ska jag inte vara sån, men på steamforumen hänger bara kidsen som precis köpt spelet och oftast inte är så insatta. Jag föreslår antingen:

http://forums.totalwar.com/forumdisplay.php/96-Total-War-Shog...

eller

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1696


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Är helt galet taggad nu! Men något jag inte hittat information om än är bugg fixar. Spelade nämligen Shogun 2 multiplayer campaign med en kollega och satan.. vad många buggar det fanns. Desyncs och crashes dök upp väldigt ofta vilket gjorde att vi slutade spela. Om dessa problem skulle vara fixade så kommer detta spel spelas om o om igen!
Och, laddningstiderna är lite väl långa, man blir snabbt trött på dom.
Annars är det verkligen ett superbra spel!

Medlem
Skrivet av Apum:

Är helt galet taggad nu! Men något jag inte hittat information om än är bugg fixar. Spelade nämligen Shogun 2 multiplayer campaign med en kollega och satan.. vad många buggar det fanns. Desyncs och crashes dök upp väldigt ofta vilket gjorde att vi slutade spela. Om dessa problem skulle vara fixade så kommer detta spel spelas om o om igen!
Och, laddningstiderna är lite väl långa, man blir snabbt trött på dom.
Annars är det verkligen ett superbra spel!

Dessvärre har de där desyncsen hängt med sen Napoleon Total War. Hoppas också att de inte finns ny i expansionen men antar att skiten finns kvar :/


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

12
Skriv svar