Bioware behöver hjälp: "Vad vill du se i Dragon Age III?"

Medlem

mORE DRAGONS, MORE SWORDS, MORE AGEGES, MORE HAWKES, MORE BOWS, MORE DWARFS, MORE BELLS, MORE DALISH, MORE HAMMERTIME.

Medlem
Skrivet av Anciegher:

Vad jag vill se, att Bioware lämnar EA och bygger ett spel från grunden som är inriktad mot spelare istället för att maximera vinst med DLC och annat skit som ingen vill ha.

Någonting som är väldigt svårt..
Finns ju små publishers där ute, men om du ska få ut ett spel så stort som tex ME3 lär du ha giganter som EA och Activision bakom dig..
Spel som SW ToR skulle vara en dröm och inget mer.. om EA inte hade varit med i bilden.

Företag som skapar spel må vara rika, men ibland är de inte så pass rika att de kan båda göra mångmiljonspel samt reklam,skapa pysiska kopior och engagemang..

Säg inte Minecraft eller annat skit, Minecraft hade ren tur att de sålde, konceptet fanns redan i andra spel som kom innan.

Att göra Minecraft krävdes kunskaper i java... Communityn gjorde minecraft stort, inte Majong.

EA och Activision är giriga idioter, precis som alla stora företag, men vissa mer än andra, Valve lyssnar i alla fall stor del på sin community.. Finns stora anledningar varför Team Fortress 2 och Counter Strike är populära fortfarande.

Medlem

Jag får nog hålla med de mer negativa personerna här inne - jag ser absolut inte fram emot ett Dragon Age 3.
Gör er av med EA så kan vi snacka sedan. Jag har gett nog med pengar till mastodontskräp.

Avstängd

För det första. Jag vill att Dragon Age 2 återvänder till Steam! Jag vill köpa spelet och då vill jag göra det på Steam.
För det andra, den väg jag vill att Dragon Age 3 ska gå är papperskorgen.

Medlem

Inget.

serien förstördes helt i och med 2an.

Medlem

Om ni läser här: http://dragonage.wikia.com/wiki/User_blog:King_Cousland/End_o... Så märker ni att de menar allvar med detta.

Medlem

Jo ettan var ju rätt bra, dock var dom flesta karaktärerna riktigt tråkiga. Spelet hade också sjukt mycket långsamma transportsträckor, dvärgområdet var trist och striderna och färdigheterna var ganska ointressanta. Hellre ser jag att dom gör något nytt.

1an var underbart. 2an skräp.
Jag vill inte heller se ett tredje spel.

Medlem

Gör det som gjordes i 1:an. Skippa det som gjordes i 2:an. Can't go wrong there.

CFW
Medlem

Kort beskrivning av Dragon Age efter 2an:
RIP the franchise is dead, buried, waited a week, dug up the corpse, stole all the loot, decorated my mansion in Kirkwall with a stuffed Hawk(e) (in a room that looked so like another room in Kirkwall), waited until it started to smell and then thought "how about a sequel?"

Vi vill INTE se Dragon Age III. Ever.

Inaktiv

Jag vill hellre ha Dragon Age: Origins 2.
Dragon age 3 kommer säkert bli samma skit som 2an var.

Testpilot

Ska de göra ett DA3 så skall följande bort:

* Inga spawnande fiender som poffar fram ur tomma intet mitt bland dina magiker som står med ryggen mot väggen väl täckta av melee' dps.

* Ingen sörja av sustained mode spells/skills .

* Inga återanvända miljöer

* Öppna miljöer

* Se till att skiten inte buggar som fan på PC rent grafikmässigt , släppet var en katastrof grafikmässigt , det enda spelet som varit värre på sistone var Rage

* Inte kunna byta utrustning hur du vill på dina companions är ju kasst.

* AIn på dina companions är fortfarande kass.

* Inte kunna zooma ut till taktisk vy är ju ruttet.

Såja där har vi några av de värsta punkterna att ordna till!

Medlem

Bioware gör om gör rätt nu. mer behöver man inte säga tänk tillbaka till Neverwinter nights 1, gör det även lite mer öppet. och fortsätt med en djup story och GE OSS MORRIGAN!!!!

Medlem

att det inte kommer komma mer dlc till 2:an är ju lite små synd.......... förbättringar till da3: inga companions som kommer och bedrar en i elfte timmen.......


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem
Skrivet av Iska:

mORE DRAGONS, MORE SWORDS, MORE AGEGES, MORE HAWKES, MORE BOWS, MORE DWARFS, MORE BELLS, MORE DALISH, MORE HAMMERTIME.

M0re stupid. MORE Call of Duty. Mor33 FPS. Moore EA. Yes jag längtar.

Antar dom rippar slutet från Deus Ex igen?

Medlem

Jag vill helst inte se det alls. Dom får göra något nytt nu istället för att förstöra sina skapelser :/


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag har inte spelat 2an och kommer nog inte att göra det heller. Förstod aldrig varför dem inte fortsatte i samma stil och saga efter 1an. Jag hoppades länge på att efter 1an så fick man spela Morgans unge,där man fick välja god eller ond. Där man kan välja att starta en ny blight och leda darkspawns till strid eller var god och försöka stoppa dem.

Medlem

Den gubben går vi inte på igen.

Medlem

Nej inte ett till skit 3 vi fick nyss masseffect skit bajs och hor 3an ska vi får dragon skit 3 också Fan är det för fel på alla. Kan man inte få ett nytt spel som kanske är lite genomtänkt och har lite nya iderr orkar inte med detta endless mass of shit and more shit !


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem

Intressant att läsa de många kommentarer som säger saker i stil med "aldrig mer ett Dragon Age-spel". Självklart inser de (Bioware) att tvåan inte var en hit bland fansen, och då kommer de självklart inte att göra samma typ av spel igen.

Jag vet att de allra flesta här verkligen har Origins nära hjärtat, och när då Bioware försöker gå fansen till mötes (som en länk här tidigare, såväl som nyheten i sig visar) och "träffas" angående ett tredje spel, då sätter ni er på kanten och säger "vill inte ha något alls". Hur ska de kunna förbättra sig om ni inte vill ge dem en chans att jobba över huvud taget? Om ni inte har någon tilltro till Bioware alls, då menar ni med andra ord att de inte behöver bry sig om att göra spel längre? Att istället säga "göra något annat" betyder i realiteten ingenting, eftersom det är samma personer, samma studio, som jobbar på dessa spel (sett ur en bred synvinkel). Är det inte vettigare att låta dem ta lärdom av vad som gjordes fel i tvåan, och sedan applicera detta på ett nytt, färskt spel i serien?

Utöver det så finner jag kommentarer som "kommer aldrig att köpa ett Dragon Age igen" som väldigt märkliga. Låt säga att Bioware nu sadlar om och gör ett mer traditionella RPG, med de klassiska mått av spelmekanik som vi är van vid att Bioware levererar (vilket såklart inte är en självklarhet, men vi leker med tanken). Varför skulle man då vägra köpa detta spel? För att tvåan var dåligt? Urlöjligt argument, i mina ögon...

Medlem

Gör det som Demon/Dark souls. De spelen är fan ljusår bättre än Dragon Age!

Medlem
Medlem

Whe112

Handlar nog mer om att "ALDRIG" mer bioware/EA iaf för min del. Även om bioware skulle för en gång skull göra ett bra spel(omöjligt imo) så kommer jag aldrig köpa det, tvivlar jag är ensammen om denna åsikt.

Medlem
Medlem

Nr 1. Copy and paste funkar inte på varje miljö!!!!

Medlem

Gör så att man slår vanligt slag och heavy hit med musknapparna!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av Whe112:

Intressant att läsa de många kommentarer som säger saker i stil med "aldrig mer ett Dragon Age-spel". Självklart inser de (Bioware) att tvåan inte var en hit bland fansen, och då kommer de självklart inte att göra samma typ av spel igen.

Jag vet att de allra flesta här verkligen har Origins nära hjärtat, och när då Bioware försöker gå fansen till mötes (som en länk här tidigare, såväl som nyheten i sig visar) och "träffas" angående ett tredje spel, då sätter ni er på kanten och säger "vill inte ha något alls". Hur ska de kunna förbättra sig om ni inte vill ge dem en chans att jobba över huvud taget? Om ni inte har någon tilltro till Bioware alls, då menar ni med andra ord att de inte behöver bry sig om att göra spel längre? Att istället säga "göra något annat" betyder i realiteten ingenting, eftersom det är samma personer, samma studio, som jobbar på dessa spel (sett ur en bred synvinkel). Är det inte vettigare att låta dem ta lärdom av vad som gjordes fel i tvåan, och sedan applicera detta på ett nytt, färskt spel i serien?

Utöver det så finner jag kommentarer som "kommer aldrig att köpa ett Dragon Age igen" som väldigt märkliga. Låt säga att Bioware nu sadlar om och gör ett mer traditionella RPG, med de klassiska mått av spelmekanik som vi är van vid att Bioware levererar (vilket såklart inte är en självklarhet, men vi leker med tanken). Varför skulle man då vägra köpa detta spel? För att tvåan var dåligt? Urlöjligt argument, i mina ögon...

Stämmer. Om man ska komma med en jämförelse så tyckte jag inte att "Tillbaka till framtiden: part 2" var någon höjdarfilm om man jämför med första filmen. Men det hindrade ju en inte från att titta på trean, som jag tyckte var lika bra som första filmen. Det ska krävas MYCKET för att man helt ska ge upp på någonting. Iallafall för mig.

Medlem
Skrivet av kulaN:

Nej inte ett till skit 3 vi fick nyss masseffect skit bajs och hor 3an ska vi får dragon skit 3 också Fan är det för fel på alla. Kan man inte få ett nytt spel som kanske är lite genomtänkt och har lite nya iderr orkar inte med detta endless mass of shit and more shit !

Kan du....förtydliga? Helst på svenska?

Medlem
Skrivet av Whe112:

Intressant att läsa de många kommentarer som säger saker i stil med "aldrig mer ett Dragon Age-spel". Självklart inser de (Bioware) att tvåan inte var en hit bland fansen, och då kommer de självklart inte att göra samma typ av spel igen.

Jag vet att de allra flesta här verkligen har Origins nära hjärtat, och när då Bioware försöker gå fansen till mötes (som en länk här tidigare, såväl som nyheten i sig visar) och "träffas" angående ett tredje spel, då sätter ni er på kanten och säger "vill inte ha något alls". Hur ska de kunna förbättra sig om ni inte vill ge dem en chans att jobba över huvud taget? Om ni inte har någon tilltro till Bioware alls, då menar ni med andra ord att de inte behöver bry sig om att göra spel längre? Att istället säga "göra något annat" betyder i realiteten ingenting, eftersom det är samma personer, samma studio, som jobbar på dessa spel (sett ur en bred synvinkel). Är det inte vettigare att låta dem ta lärdom av vad som gjordes fel i tvåan, och sedan applicera detta på ett nytt, färskt spel i serien?

Utöver det så finner jag kommentarer som "kommer aldrig att köpa ett Dragon Age igen" som väldigt märkliga. Låt säga att Bioware nu sadlar om och gör ett mer traditionella RPG, med de klassiska mått av spelmekanik som vi är van vid att Bioware levererar (vilket såklart inte är en självklarhet, men vi leker med tanken). Varför skulle man då vägra köpa detta spel? För att tvåan var dåligt? Urlöjligt argument, i mina ögon...

Tja det är detta som är konsekvensen när man sviker sina fans, det tar lång tid att bygga upp ett förtroende men detta förtroende kan raseras på bara bråkdelen av den tiden. Mitt förtroende för Bioware är helt borta, litar inte ett skvatt på något de säger, tidigare hade jag inte tvekat att köpa ett Bioware spel, jag köpte Old Republic trots att EA var utgivare. EA gräver själva sin grav, det står tydligt för var dag som går, de håller helt på att tappa sina core gamers och det är dessa de kan tacka för att de är där de är idag.

Medlem

Kommer aldrig mera att förköpa ett spel ifrån Bioware. Har faktiskt slutat helt att förköpa spel då man blir så besviken hela tiden. Framförallt för oss PC spelare...Undantaget är väll Blizzard då som fortfarande inte har tappat bollen ( om vi bortser ifrån Pandorna).

123
Skriv svar