Tex Murphy kan komma tillbaka

Robot
Tex Murphy kan komma tillbaka

14 år efter sitt senaste äventyr kan spelvärldens kanske mest saknade privatdetektiv vara på väg mot en comeback. Och metoden? Den stavas "kickstarter".

#big-finish-games, #tex-murphy-overseer, #under-a-killing-moon, #the-pandora-directive


Medlem
Tex Murphy kan komma tillbaka

Vore underbart! Jag var en stor fan av Under a Killing Moon och Pandora Directive när det begav sig. Har kvar båda spelen och deras stora mängd CD-skivor.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Coolt. Spelade Under a killing moon när jag var mindre, och gillade det... fastän jag inte fatta mycket på den tiden :p. Alla Tex Murphy spelen finns på gog.com förresten!


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Redaktör
Ponny

Jag kommer chippa in i en slant eller två. Pandora Directive är ett av mina favoritspel genom alla tider och att få good ol' Tex tillbaka vore, som DonGrif säger, underbart.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

TIm Schafers framgångar smittar av sig. Länge leve konsumentmakten!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Blev aldrig av att jag spelade den här serien men jag har läste en hel del om den. Var länge sedan jag spenderade så mycket på spel som jag redan gjort och då är det bara än så länge två stycken. Kickstarter kommer ruinera mig, men tusan vad jag gillar det=).

Tyvärr är det inte alla som lyckas, det har inte gått så bra för Christian Allen http://www.kickstarter.com/projects/355932838/crowdsourced-ha...
medan The Banner Saga (som kom efteråt och även Wasteland 2) redan fått den begärda summan.

Medlem

Två tummar upp!

ÅH JA! Jag fick Under a killing moon i julklapp och tänkte att "nu KAN inte spelen bli snyggare" - jag hade fel Det var en oförglömlig upplevelse, det vore fantastiskt om Tex återuppstod!

Medlem

Mean Streets på Amiga 500 är det enda spel jag lirat med Tex Murphy, och i mitt tycker var det ett helt awesome spel på sin tid
Jag hoppas de lyckas återuppliva serien

Medlem

Aldrig hört talas om killen. Och fan vad trött jag börjar bli på "Kickstarter".

Medlem
Skrivet av White:

Aldrig hört talas om killen. Och fan vad trött jag börjar bli på "Kickstarter".

Varför? Folk betalar för sådant de tror på, ser inget fel i det här även om jag inte blivit ett fan av det. Ett spel som Wasteland 2 hade aldrig blivit av om det inte varit för Kickstarter och en uppföljare till Tex Murphy (som på sin tid var en av de bästa i genren) hade knappast blivit av. Det du borde bli trött på däremot är alla uppföljare som är mer av samma sak eller bara samma spel i ny förpackning. Det är iaf jag himla trött på.

Medlem
Skrivet av White:

Aldrig hört talas om killen. Och fan vad trött jag börjar bli på "Kickstarter".

Det är ingen som tvingar dig att betala på kickstarter, på samma sätt som ingen tvingar dig till att köpa alla spel som släpps.

Kickstarter är ju en perfekt lösning för att kunna återuppliva gamla spelserier som inte lyckas få stöd av en utgivare.

Mer kickstarter!

Redaktör
Ponny

Hear, hear!

Plötsligt får man nytt hopp för de dödsdömda spelen.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

KULT! Satan vad bra Under a Killing Moon var. Alla Tex Murphy-spelen finns ju på www.gog.com om man inte orkar vänta på någon enhanced ed etc.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Har inte blivit av att jag köpt något på GoG men om jag skulle köpa ett spel så hade det väl slutat med att jag senare varit helt utan pengar. Visst dagens spel utklassar de gamla spelen grafiskt men när det kommer till mest valuta för pengarna är det få av dagens spel som erbjuder mer än vad dessa gjorde. Denna serie kommer nog bli en av de första jag köper. Har för mig Mean Streets var en bladning av olika genrer och att det var först med Under a Killing Moon som utvecklaren satsade helt på en genrer. Var väl även med Under a Killing Moon de använde sig av FMV på samma sätt som Gabriel Knight 2, The Beast Within (även detta en serie som jag inte spelat).

Medlem

Det här är faan större än ett eventuellt nytt XWing-spel. Älskade Pandora och Overseer. Kom ihåg att precis när jag hade köpt Pandora gick och såg ID4 på bio. Det passade ganska bra med tanke på Roswell etc. Var som skön och mystisk stämning i spelet och humorn var jäkligt bra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av White:

Aldrig hört talas om killen. Och fan vad trött jag börjar bli på "Kickstarter".

Du var väl inte ens född på den tiden då antar jag. Kickstarter är för övrigt det bästa som har hänt spelbranschen på mycket länge.

Medlem

Jag kommer lugnt sponsra.


signatur

//Schmoo

Medlem

Tex Murphy är ju något av det bästa som gjorts. Här kommer det läggas en peng.

Åh, det här minns man från... länge sedan! Kan man köpa de här spelen någonstans idag, via någon digital nedladdningstjänst eller så?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Åh, det här minns man från... länge sedan! Kan man köpa de här spelen någonstans idag, via någon digital nedladdningstjänst eller så?

GoG.com

Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Sebastian Lind:

Åh, det här minns man från... länge sedan! Kan man köpa de här spelen någonstans idag, via någon digital nedladdningstjänst eller så?

GoG.com

Får bli en titt där framöver för att återuppliva lite gamla minnen!

Medlem

Jag vill hellre se ett nytt Zork spel

Medlem

Jag måste spela om Pandora Directive och ev. Under a Killing Moon, dom var riktigt riktigt bra. Tyckte alltid när jag var yngre att Tex Murphy påminnder om Al Bundy

1
Skriv svar