Playstation 3 fyller fem år i Europa

Robot
Playstation 3 fyller fem år i Europa

FZ utbringar ett fyrfaldigt leve för den japanskutvecklade konsolen.

#sony


Medlem
Playstation 3 fyller fem år i Europa

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Medlem
Skrivet av Kingrags:

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Jo, faktiskt. Flera miljoner exemplar per år.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/index.html

Medlem

Inte? Jag har vänner som köpt ps2 dom senaste åren. Alla är inte så fixerade i att ha det senaste tydligen.

Medlem

Grattis på födelsedagen!


signatur

Meep!

Medlem

Det mest sålda exklusiva spelet är ju Gran Turismo 5.

Medlem
Medlem
Skrivet av kivi:

Det mest sålda exklusiva spelet är ju Gran Turismo 5.

Artikeln nämner två av de mest uppskattade och inte mest sålda!

Medlem

Ps2 är en bra konsoll :).

Medlem

congrats baby=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Bara 5 år kvar då.


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

Det är alltså nu 5 år sedan Playstation 3 började vara sämre än PC..
Kan inte mer än skratta åt de som köpt PS3 för grafik och prestanda.. Sorgliga jäklar, lurats på sånt skit som Playstation, som är en dator med gammal teknologi i ett plastskal bara, och ett idiot-OS, designat för att idioter och barn ska kunna spela utan att behöva gå igenom problematiken som datorer orsakar, som att behöva starta datorn, logga in och starta spelet, med konsoler så sätter man bara i skivan, och allt kör igång.. idiotenkelt..


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av john2376:

Det är alltså nu 5 år sedan Playstation 3 började vara sämre än PC..
Kan inte mer än skratta åt de som köpt PS3 för grafik och prestanda.. Sorgliga jäklar, lurats på sånt skit som Playstation, som är en dator med gammal teknologi i ett plastskal bara, och ett idiot-OS, designat för att idioter och barn ska kunna spela utan att behöva gå igenom problematiken som datorer orsakar, som att behöva starta datorn, logga in och starta spelet, med konsoler så sätter man bara i skivan, och allt kör igång.. idiotenkelt..

"Det är såna som du som skapar hat på internet!"


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Usch vad fort tiden går...Minns det nästan som igår.

Får rätta skribenten lite halvt (typ) också. Xboxen (Xbox 360 antarjag att du menar) har inte HD-DVD, den har vanligDVD.däremot kom en tillsats som kunde spela HD-DVDfilmer. Men spelen har alltid legat på vanliga DVD-skivor. 360-spel har alltså ungefär 9 GB utrymme att röra sig med, PS3-spel ungefär 50 GB.

Trots det så behöver man installera många PS3-spel på hårddisken, men knappt ett enda 360-spel (något Championship Manager och Final Fantasy XI har jag för mig behövde installeras faktiskt!). Vilket nog beror en del på ren lathet från utvecklarnas sida.

Bayonetta har jag hört ska vara ett riktigt skräckexempel på en dålig PS3-version av ett spel som är betydligt bättre på 360. 360 har väl fått mångalead versions genom åren...

Medlem

"john23762012-03-23 19:37:27#11

Det är alltså nu 5 år sedan Playstation 3 började vara sämre än PC..
Kan inte mer än skratta åt de som köpt PS3 för grafik och prestanda.. Sorgliga jäklar, lurats på sånt skit som Playstation, som är en dator med gammal teknologi i ett plastskal bara, och ett idiot-OS, designat för att idioter och barn ska kunna spela utan att behöva gå igenom problematiken som datorer orsakar, som att behöva starta datorn, logga in och starta spelet, med konsoler så sätter man bara i skivan, och allt kör igång.. idiotenkelt.. "

Klart du har rätt i att PC har bättre prestanda, men på konsol vet man att alla spel fungerar, man slipper uppgradera och konsolerna är billigare och smidigare. Förr i tiden var de även enklare att ansluta till TV:n. Numera är det hur enkelt som helst att koppla in en PC till TV:n med HDMI-sladd. Sen så har ju konsoler ett gäng exklusiva spel som PC-spelare aldrig får ta del av, oc det är i slutändan spelen som är viktigast.

Tycker det är idiotiskt att inte ge konsoler en chans. Finns massor av bra spel på både PC och konsol.

Medlem
Skrivet av john2376:

Det är alltså nu 5 år sedan Playstation 3 började vara sämre än PC..
Kan inte mer än skratta åt de som köpt PS3 för grafik och prestanda.. Sorgliga jäklar, lurats på sånt skit som Playstation, som är en dator med gammal teknologi i ett plastskal bara, och ett idiot-OS, designat för att idioter och barn ska kunna spela utan att behöva gå igenom problematiken som datorer orsakar, som att behöva starta datorn, logga in och starta spelet, med konsoler så sätter man bara i skivan, och allt kör igång.. idiotenkelt..

u mad?

Medlem

Tiden går fort som ngn längre upp i tråden sa. Känns verkligen inte som att det var 5 år sedan ps3an kom ut.

Medlem

Jag föll för marknadsföringen och alla som sa att ps3 var kraftfull. Nu inser jag att det var ps3-fan's som pratade fantasi och inte verklighet. Redan första dagen var jag besviken på min ps3's prestanda. Upplösning, framerate, FOV, blur-filter istället för bra view distance och bra texturer, spelen bojkottar stöd för mus... ja, hade det inte varit för blu-rayspelaren hade jag sålt burken.

I dagsläget kan man väl jämföra ps3-prestandan med mobila plattformar.

Nu så här åratal efteråt så får jag väl säga att jag ändå är nöjd då jag haft burken som musik och filmspelare. Har även spelat några enklare spel på burken, men att ha det som primär spelmaskin, nej, jag hade vant mig vid PC-standard långt tidigare.

Jag kan lugnt säga att jag inte kommer att tro på reklam och vad ps3-fans säger vid nästa generation från playstation.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag känner mig ensam och utanför...

Jag köpte min Ps3 för spelen...

Medlem

föll för uncharted hypen tillslut och köpte en ps3 förra året. Aldrig haft en spelkonsol som samlat så mycket damm

Medlem

TrOdde ps3 var äldre. I alla fall om man spelar Homefront eller GTA 4 och gämfört med PC.


signatur

Det var detta...

Medlem

Känns nästan värt det att han en ps3a enbart för att få uppleva Journey. Ngn som vill donera sin dammsamlare till mig?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kingrags:

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Jo, faktiskt. Flera miljoner exemplar per år.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/index.html

Herre hjärtanes! Man lär så länge man lever, trodde det var ett typo

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kingrags:

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Jo, faktiskt. Flera miljoner exemplar per år.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/index.html

Herre hjärtanes! Man lär så länge man lever, trodde det var ett typo

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kingrags:

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Jo, faktiskt. Flera miljoner exemplar per år.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/index.html

Herre hjärtanes! Man lär så länge man lever, trodde det var ett typo

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kingrags:

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Jo, faktiskt. Flera miljoner exemplar per år.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/index.html

Herre hjärtanes! Man lär så länge man lever, trodde det var ett typo

Medlem
Skrivet av Kingrags:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kingrags:

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Jo, faktiskt. Flera miljoner exemplar per år.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/index.html

Herre hjärtanes! Man lär så länge man lever, trodde det var ett typo

Då kan du lära dig att inte spamma snabbsvarsknappen.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Kingrags:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Kingrags:

tror inte playstation 2 säljer så bra idag eller?

Jo, faktiskt. Flera miljoner exemplar per år.

http://www.sony.net/SonyInfo/IR/info/presen/index.html

Ouch... Jo... blev lite fel, gick bara att ta bort 1...

Herre hjärtanes! Man lär så länge man lever, trodde det var ett typo

Då kan du lära dig att inte spamma snabbsvarsknappen.

Ouch.... Jo, blev lite fel...

Medlem

Själv köpte jag min PS3 för att sälja den vidare och tjäna en slant. Men det gick inte något vidare, behöll den istället.

1
Skriv svar