Nu kan du betala dig till toppen i Battlefield 3

Inaktiv

Har också spelat BF sedan 2002 och tycker att detta inte är något att gråta för. Är inte särskillt hög lvl i och med att jag spelar rätt casual. Några gånger i veckan. Och jag äger folk som har maxat sina karaktärer till höger och vänster. Oavsett ifall folk är hög lvl så kan de fortfarande vara dåliga med all den utrustningen. Tycker att BF3 är riktigt välbalanserat i och med att man börjar med så lite i början.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jahapp, då har man slitit och gnott för att levla upp gubben samt få lite bättre vapen och utrustning.
Sen kommer kalle 12vårar och köper sig förbi lite galant.
Ta bort levelsystemet direkt då för bövelen.


signatur

Jäh!

Medlem

Gillar hur folk klagar på spel där man kan köpa saker för pengar, men såfort DICE gör det så är det helt okej. Ne fyfan, dice har fan inte gjort ett bra spel sedan BF1942, inga jävla pay2win items där inte.

Medlem

Folk får göra som de vill, jag tycker dock att det är som att spola till slutet i en bra film.

Medlem
Skrivet av IceTeus:

Det är ju alla upplåsningar,perks och statistik som dödar fps genren totalt.När 90% av alla spelare är K/D horor eller bara tänker på uppgraderingar så försvinner ju meningen fullkomligt med lagspel.

Tillbaks till ett vapen per klass utan några djävla uppgraderingar och framför allt ta bort k/d statistiken så kanske fler skulle gå in för att göra sitt bästa för att laget ska vinna.

Mmm håller med...
Spelar man Metro så tar det ena laget 2 st flaggor medan andra laget står nedanför rulltrappor och skjuter/kastar granater uppåt.
Några få försöker springa upp och ställa till oreda men oftast följer ingen med så man blir "killed" rätt snabbt...
Saknar oxå "smoke grenades" som vanliga handgranater vilket skulle kunna göra det lite mer "taktikbetonat" typ som i Medal of Honor....
VOIP vore ju riktigt nice oxå...

Medlem

Bättre att dom betalar för föremålen i spelet en att dom försöker fuska till sig poängen och då samtidigt förstöra för alla andra!!!

Medlem

Bara skönt att alla gnälliga ungar lägger ner spelet på grund utav något så meningslöst som detta, då slipper jag er och förhoppningsvis i framtiden med (om ni nu håller era ord, vilket jag hoppas).

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Jozo:

Tack! De kanske äntligen har insett att unlocks är satans påfund! Inga unlocks i nästa spel DICE!

Och det här är positivt för såna är sugna på att köpa spelet till fler plattformar och slippa nöta 90 + för att låsa upp allting.

Samma typ av folk som pyntar för haxx för att det tar för "lång" tid att bli lika duktig som de som är grymma.

Sjukt fattigt detta, bara för att tjäna pengar på idioter.

Så bara för att jag inte har tid att nöta upp min karaktär till lvl 45 på PC, som jag har gjort på Ps3 så är jag samma typ av folk som fuskar?

Väldigt logiskt...

Medlem

Skönt att dom kryper till korset (om än mot betalning).. unlocks hör inte hemma i denna kategorin. (Tur det är så dåligt i övrigt så man inte bryr sig om spelet).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Pansarknekt

BF3s problem är inte att man inte kan få alla vapen direkt. Men det ska vi inte gå in på nu. Jag kanske kommer kaufa unlocksen till fordonen eftersom jag är en infantryman to da bone "Are those subtitles?"


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Ondska:

Där satt den! Nu kan man ÄNTLIGEN få betala ännu mer pengar för att låsa upp och ta bort den där ettriga belöningsmekaniken som sätter igång endorfinerna i spelet! Nu kan alla ha lika tråkigt tillsammans!

Hehe, exakt

Medlem
Skrivet av Groggy:

Bättre att dom betalar för föremålen i spelet en att dom försöker fuska till sig poängen och då samtidigt förstöra för alla andra!!!

Det ena utesluter ju tyvärr inte det andra.

Medlem
Skrivet av Chrester:

Jahapp, då har man slitit och gnott för att levla upp gubben samt få lite bättre vapen och utrustning.
Sen kommer kalle 12vårar och köper sig förbi lite galant.
Ta bort levelsystemet direkt då för bövelen.

Och du har säkert haft jättetråkigt under hela tiden. Levelsystemet är ju halva nöjet, och jag tycker synd om dom som väljer att köpa sig förbi. Fortfarande ett dåligt och sniket drag från DICE's sida imo, gillar inte alls principen.

Medlem

Perfekt oss som har mycket pengar men lite tid. Mer sånt här, tack!!

Medlem

Haha, precis detta jag menat på, jävla levelsystem.
Varit skeptisk redan från början, men får ju nu mer och mer rätt.

Levels och unlocks har ingenting att göra i ett multiplayer-FPS, man vill ju bara kunna glida in 30 min här och där och spela det fulla spelet, inte behöva nöta timtals för att låsa upp.

Detta verkar ju dock även EA/Dice vara medvetna om, men väljer istället att profitera på det.

Medlem

Detta sabbar ju faktiskt bara för dom som köper skiten. dom förstör ju sin egen upplevelse. För oss andra kanske det bara e skönt för vi slipper ju folk som grindar för unlocks snarare än att gå för objectives.

Medlem

Tycker det låter som en fin idé.
BF handlar om så otroligt mycket mer om vilket vapen man håller i handen. Allt i från hur spawn points är placerade till hur banan ser ut och hur man i den aktuella banan tar sig snabbast/lättast/mest effektivast från punkt A till punkt B till hur man agerar i sin squad väger tyngre i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Bara jag som faktiskt tycker detta är en okej ide?
Perfekt för alla som vill spela i claner, sätta upp premium turneringar etc.

Så länge dom inte får något extra vapen, även om det bara är skinnat så kan DICE dra åt helvete.

Edit: Och som Grön sa, amatörerna kommer suga oavsett vapen

orankade servrar turneringar går på är allt upplåst på vad jag vet.

Skrivet av Keno:

Jag säger det igen, M16A3 som är ditt första vapen är det bästa vapnet i spelet. Allt annat är bara dåligt ögongodis.

word

Medlem

det roligaste i hela bf3 det är att man kan unlocka grejer och få nya och coolare grejer att använda, om vi tar bort unlocksen blir det som cod för i cod finns det inga unlocks det finns skräp man får

Medlem
Skrivet av davvearak:

det roligaste i hela bf3 det är att man kan unlocka grejer och få nya och coolare grejer att använda, om vi tar bort unlocksen blir det som cod för i cod finns det inga unlocks det finns skräp man får

Medlem

ni som inte har tid att spela ett tidskrävande spel som bf3 gå och spela 2 minuters matcher med cod barnen som är p12er

Medlem

Alla har inte lika mycket tid att lägga på spel och tid är pengar. Alltså kan det vara mer ekonomiskt att köpa upplåsningarna.
Vad spelar det för roll för just DIG att någon annan kan göra det? Dom blir inte bättre spelare för det, tror inte det kommer sälja lika mycket på PC som på konsoll men vem bryr sig egentligen?
Själv tycker jag att det är roligt att låsa upp saker, men jag vet många andra som klagar på "MMO-grind i FPS" så dom får ju precis det dom vill nu

Sluta vara så butthurt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Chrester:

Jahapp, då har man slitit och gnott för att levla upp gubben samt få lite bättre vapen och utrustning.
Sen kommer kalle 12vårar och köper sig förbi lite galant.
Ta bort levelsystemet direkt då för bövelen.

Nu är du dock ute och cyklar... Kalle på 12 vårar har hur mycket fritid som helst och låser upp alla unlocks precis som du. De flesta som "köper sig förbi lite galant" är dem som har heltidsjobb, aka brist på tid men inte pengar.

Men jag håller med dig om levelsystemet, det borde inte finnas i ett FPS. Om man gillar att få ett övertag genom levels och unlocks, då borde man t.ex spela MMO's.

Medlem

Så länge de lägger in ett nytt val i multiplayer, DONT ALLOW: payed unlocks in this gamesession, då blir det inga problem i multiplayer. ;P ;P ;P ;P


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv

Seriöst, varför gnäller folk egentligen? Stör det er så jävla mycket att folk vill spela på samma villkor utan att behöva dedikera hela sin lediga tid på att sitta och nörda BF3 lika mycket som er? Ja, unlocksen har en viss betydelse men dom är inte direkt avgörande.

Dåliga spelare kommer att fortsätta vara dåliga spelare oavsett hur mycket dom än har låst upp. Men bara för att du har låst upp allt och har +100 timmar in game så är du per automatik ingen bra spelare utan det enda det är ett bevis på är att du har haft mer tid att spela än majoriteten. Respekt!

Levelsystemet är för mig totalt meningslöst och är bara ett irritationsmoment. Kan jag betala en obetydlig summa för att få låsa upp allting så är det en no brainer för min del.

Medlem

Oj vad folk glömmer fort, var ju samma sak i BC2 och jag hörde inte ett ord om det.

Inaktiv
Skrivet av davvearak:

det roligaste i hela bf3 det är att man kan unlocka grejer och få nya och coolare grejer att använda, om vi tar bort unlocksen blir det som cod för i cod finns det inga unlocks det finns skräp man får

Eh va? Så du menar att det finns inga unlocks i call of duty? Vilken värld lever du i?

Medlem

Fordons-kitet var väl lite väl overkill kan jag tycka, ALLA unlocks till alla fordon :/
Känns lite väl mycket, men men.

Det första "kitet" , alla unika föremål till klasserna, det kan jag väl tycka är "okej", det innebär , att en ny spelare kan köpa det och få tillgång till , Defibs/medkit/mav/soflam etc.

Men somsagt, alla unlocks till fordon , ger mig ltie bitter eftersmak i munnen.

Medlem
Skrivet av coolhwip:

Förstår mig inte på allt gnäll i den här tråden... För oss som jobbar heltid och bara spelar någon timme om dagen så är ju det här perfekt. För er som har tid att spela 8 timmar om dagen och redan har allt, varför bryr ni er så mycket om detta? Det är ju inte "Pay 2 Win" eftersom att man kan låsa upp allt utan att betala något.

Personligen så gillar jag inte systemet med unlocks till fordon. Utan de vitala uppgraderingarna är fordonen mycket sämre vilket gör att man tappar suget att använda dem. För min del slutar det med att jag håller mig mer till infanteri de korta stunder jag spelar för att det blir roligare.

PS. Den här rubriken får ju gnällspikarna att se rött innan de ens har läst nyheten. Man kommer inte "till toppen" med unlocks, man måste kunna spela också. "Tidsbrist? Betala för unlocks i BF3!" eller liknande hade varit en mer passande rubrik. Lyft fram det positiva istället, så måste de i alla fall läsa igenom artikeln innan dem ser rött.

De flesta P2W modellerna utgår från att man ska kunna låsa upp allt med tillräcklig grind. Problemete ligger i att lägre rankade spelare blir spöade av samma rank som har skaffat sig dem bästa vapnena i spelet. Visst det spelar inte mycket roll BF3 men det är ändå principen som räknas.

Dom flesta här bryr sig inte om att folk köper alla unlocks. Dom bryr sig om att skydda sin favorit sysselsättning. Så som det är nu så får vi knappt något för våra pengar och får betala ännu mer för massa skit som är implementerat för suga pengar ur någons nästintill torra plånbok.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

det finns unlocks i cod fan får typ 20 grejer på en lvl och man lvlar med hyper speed jag spelade cod 2 timmar gick från lvl 10 till lvl 42 på bf tar 2 lvl typ en timme prospå om man fokuserar på infantri eller bilar. unlocksen i cod räknas ej det räknas ej. för man får så mkt det är skräp man får grattis lvl 2 du får 3 grejer lvl 10 200 grejer ungefär cod för mkt unlocks på lite tid och lvlar för snabbt bf3 har en bra balans mellan allt och förstöra det är puckat

Skriv svar