Ubisoft: "Assassin's Creed 3 bör spelas med handkontroll"

Medlem

Det är mycket wajn om att spelltilverkarna är: lata, idiotiska, dålig stil, etc etc.

Men jag säger som jag alltid gör, det är väldigt enkelt. Allt handlar om pengar. Utvecklarna gör inte spel för att dom så gärna vill att ni ska ha ett nöje, dom gör det för att tjäna pengar och sig själva och sina investerare/ägare.

Konsoller har i mångt och mycket tagit över försäljningen. Jag hittar inga vettiga siffror, men kollar man AC2 på vgchartz (som många säger inte är en bra mätning) så ser man att det är nästan 10 mill sålda till ps3+x360 och 0,1 mill till pc.
Nu låter detta heelt skevt, men vad jag förstått är det inte ovanligt i dagsläget att 90%+ av <valfritt spel> säljs till konsoll.

Vart hamnar vi då? Jo, det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att lägga all den utvecklingstiden på PC-versionen när den säljer så dåligt...
Vi bör nog vara glada att det öht portas till PC.
Samtidigt är det festligt (pekar väl inte finger just på folk här då) men att det gnälls så mycket från just pc-spelare, för att om det fanns lika många köpare som gnällare, så hade vi inte suttit i denna sitsen eftersom siffrorna hade sett såpass mycket bättre ut.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av DeryckW:

Om Ubisoft undrar varför folk laddar ner spelen till datorn så är detta ett praktexempel.

Laddar du ner flygsimulatorer också för att det råkar vara optimalt för joystick?

Nu är väl dock den typen av joysticks mer förekommande till datorer, så det där blev ett riktigt dåligt exempel.

Du missar poängen. Flygsimulatorer är inte optimerade för mus och tangentbord trots att de är PC-spel. Detta är allmänt accepterat, men att AC3 är optimerat för gamepad verkar dock vara värsta kontroversen =/

Nej det är inte värsta kontroversen. Det är värsta FZversen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av DrBagguette:

Det är mycket wajn om att spelltilverkarna är: lata, idiotiska, dålig stil, etc etc.

Men jag säger som jag alltid gör, det är väldigt enkelt. Allt handlar om pengar. Utvecklarna gör inte spel för att dom så gärna vill att ni ska ha ett nöje, dom gör det för att tjäna pengar och sig själva och sina investerare/ägare.

Konsoller har i mångt och mycket tagit över försäljningen. Jag hittar inga vettiga siffror, men kollar man AC2 på vgchartz (som många säger inte är en bra mätning) så ser man att det är nästan 10 mill sålda till ps3+x360 och 0,1 mill till pc.
Nu låter detta heelt skevt, men vad jag förstått är det inte ovanligt i dagsläget att 90%+ av <valfritt spel> säljs till konsoll.

Vart hamnar vi då? Jo, det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att lägga all den utvecklingstiden på PC-versionen när den säljer så dåligt...
Vi bör nog vara glada att det öht portas till PC.
Samtidigt är det festligt (pekar väl inte finger just på folk här då) men att det gnälls så mycket från just pc-spelare, för att om det fanns lika många köpare som gnällare, så hade vi inte suttit i denna sitsen eftersom siffrorna hade sett såpass mycket bättre ut.

bra sagt!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ztreek:

En analog stick har alltid varit bäst när du rör dig i spel, men att sikta är det ett helvete

Mus och en analog stick vore det perfekta egentligen.
Se vilket spel som helst, vill du röra dig långsammare än vanligt är det bara att dra analoga spaken endast lite, medan på PC så trycker du på knappen många gånger, och gubben ser oftast handikappad ut.

LOL

Man kan ju typ kolla inställningar för kontrollerna nån gång. Att hitta en smyga funktion, som tillåter att man går sakta är ju bara början Det är ju bara att säga välkommen till en helt ny upplevelse med PC spel X)


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av DrBagguette:

.
.
.
Konsoller har i mångt och mycket tagit över försäljningen. Jag hittar inga vettiga siffror, men kollar man AC2 på vgchartz (som många säger inte är en bra mätning) så ser man att det är nästan 10 mill sålda till ps3+x360 och 0,1 mill till pc.
Nu låter detta heelt skevt, men vad jag förstått är det inte ovanligt i dagsläget att 90%+ av <valfritt spel> säljs till konsoll.
.
.
.

Problemet här är ju att en väldigt stor del av dagens försäljning sker digitalt (steam, direct2drive etc) och ingen av dem redovisar hur mycket de säljer. Således blir tyvärr alla statistik skev. En sak är jag övertygad om och det är att det sålde mer än 0,1 mill till pc

Medlem
Skrivet av deezel:
Skrivet av DrBagguette:

.
.
.
Konsoller har i mångt och mycket tagit över försäljningen. Jag hittar inga vettiga siffror, men kollar man AC2 på vgchartz (som många säger inte är en bra mätning) så ser man att det är nästan 10 mill sålda till ps3+x360 och 0,1 mill till pc.
Nu låter detta heelt skevt, men vad jag förstått är det inte ovanligt i dagsläget att 90%+ av <valfritt spel> säljs till konsoll.
.
.
.

Problemet här är ju att en väldigt stor del av dagens försäljning sker digitalt (steam, direct2drive etc) och ingen av dem redovisar hur mycket de säljer. Således blir tyvärr alla statistik skev. En sak är jag övertygad om och det är att det sålde mer än 0,1 mill till pc

Absolut. Fast å andra sidan, om det nu var såpass bra siffror, varför redovisas dom inte? Jag lyckas knappt hitta några som helst tillförlitliga siffror.
Men även om det sålde 1 mill till pc så är det fortfarande "bara" 10%..

Har även polare som jobbar för 2 stora studios som berättat om detta så jag sitter inte bara och tar det ur luften, även om jag förstår att ni kanske inte riktigt litar på en snubbe med mitt sjuka nick på interwebbsss!

Var väl även ubisoft som hamnade i blåsväder när dom gjorde nått uttalande om att pcspelare var snikna ligister som inte betalade för sig? Var väl till och med en artikel här på fz?
Och sen sist men inte minst så är det ju som sagt självförklarande. Om pc _vore_ den största bästa mest luckurativa marknaden så skulle väl dom givet satsa på tgb/mus/pc-porten överlag?

Medlem

Vad är allt gnäll om? Dom säger ju inte att det INTE går att spela med mus/tangentbord dom menar väl egentligen bara att AC3 upplevs bäst med handkontroll? Med all trolighet kommer ni som spelat dom tidigare AC spelen med mus/tangentbord inte märka någon skillnad överhuvudtaget. Dom menar väl bara att dom inte kommer lägga ner tid och pengar på att försöka utveckla det mer från dom tidigare spelen?

Skrivet av Famest:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Famest:

Med andra ord är det precis som med alla andra AssCreed-spel? Revelations var riktigt jävla jobbigt att spela med tangentbord och mus, och även det första spelet hade dåligt optimerade kontroller.

Den enda skillnaden är att Ubisoft nu känner sig tvingade att kommentera det, och ärligt talat känns det som att dem försöker provocera lite. Att dem älskar PC, njae det är just det dem uppenbarligen inte gör, och det känns som att dem inte vill ha våra pengar heller (vilket låter ännu konstigare)..

Språkpolisen informerar:

http://goo.gl/vhOaN

Så nyttigt av dig att informera om mina språkliga fadäser ! Nästa gång jag gör ett inlägg av samma betydelse som mitt förra, ska jag absolut göra mitt bästa för att inte blanda ihop de och dem, i förhoppning om att fler människor ska förstå vad jag ville få fram. Det förefaller sig vara så att vi diskuterar en spel-fråga på ett spel-forum, och att fullkomligt korrekt språkbruk inte är av kritisk betydelse...

Hur kan du störa dig på att jag blandar ihop de och dem på ett forum ? Jag hade mycket väl kunnat spendera en extra minut på mitt inlägg för att undvika de misstagen, men det gör jag redan tillräckligt i skolarbeten och på jobbet, och ärligt talat tror jag att alla som läste mitt inlägg förstod exakt vad jag menade. Det är inte som att jag skriver orden i fel ordning eller stavar vart och annat ord fel.

Ser att någon har citerat mig, blir nyfiken på vad personen tycker om det jag har skrivit och så visar det sig att kommentaren gäller mitt språkbruk. Jag ger upp.

Edit : Inget illa menat mot dig dock walter_iego. Det är viktigt att vi värnar om det svenska språket, och jag kanske inte är bäst på det. Däremot känns det konstigt att du fastnar på petitesser som de/dem, när du istället kan rikta dina polisiära ansträngningar mot de som totalt våldtar språket (något jag inte känner mig skyldig till).

Det här är fan humor när jag trodde att ditt inlägg hade gett upphov till detta blogginlägg men tittar man på tiden för inlägget så är det tyvärr inte så. Han verkar bara vara lite i farten i dag


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tycker faktist att AC funkar hur bra som helst med Mus och tangentbord, det är väl som det mesta att man bara vänjer sig. Aja gött att jag inte lägger pengar på deras skitspel längre än då så ^^

Medlem

Tycker att Ubisoft kan ta sitt jävla spel och gå och äta röv..

Men sån inställning mot PC spelare och deras verktyg så hoppas jag och ber att spelet kommer att piratkopieras till världens ände!

Medlem

I sådana här spel där man inte behöver precision för att sikta och det i princip är omöjligt att dö så spelar kontrollmetoden inte så stor roll. De kompenserar med att göra spelet ännu enklare så att det fungerar med handkontroll. Dock så är det bara slött att inte anpassa spelet till mus och tangentbord. Folk borde kunna välja hur de vill styra sitt spel. Det är lika slött att konsolspel i stort bojkottar mus.

Personligen tycker jag att det är en trist utveckling så jag lär inte köpa spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Ubisoft gör verkligen sitt bästa för att inte få några fler slantar av mig.

Medlem

Såklart, spelet är ju gjort för handkontroll.
PC e ju kompatibel med Xbox360 kontrollen.

Mus, tangent-bord, Tac 2 gamla minnen

De flesta släpper sina portar med u.s.e.l.t stöd för musrörelser & klumpigt bundna tangenter som är direktöversatta ifrån konsolernas (fortfarande existerande) formatmallar utan att säga ett smack om det. Ubisoft är i alla fall uppriktiga! Ganska ovanligt att någon går ut med att säga "Okej, vi sket i att ordna styrning på PC så ni gör bäst i att använda gamepad."

Om det inte vore Ubisoft skulle jag ge dem tummen upp!

Medlem

Spelar ingen roll. AC har varit ett konsollspel all along i mina ögon.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

ska de verkligen ändra så mycket på kontrollschemat så att layouten från de förra spelen är helt oigenkännlig?

de har väl inte satsat särskilt mycket pengar på pc hitills på ac serien ( förutom att koda idiotisk drm )
så varför skulle de vända på käppen i 3an.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av DeryckW:

Om Ubisoft undrar varför folk laddar ner spelen till datorn så är detta ett praktexempel.

Laddar du ner flygsimulatorer också för att det råkar vara optimalt för joystick?

Nu är väl dock den typen av joysticks mer förekommande till datorer, så det där blev ett riktigt dåligt exempel.

Du missar poängen. Flygsimulatorer är inte optimerade för mus och tangentbord trots att de är PC-spel. Detta är allmänt accepterat, men att AC3 är optimerat för gamepad verkar dock vara värsta kontroversen =/

Likaså bilspel? Jag har inte hört någon klaga för att de är optimerade för styrning med ratt.

Folk är bra konstiga kan man ju säga.

Inaktiv

AC är värdelöst med mus och tangentbord mycket enklare att styra med en handkontroll

Medlem

Idiotiskt val, jag spelade Brotherhood och Revelations på pc och tyckte kontrollerna var riktigt sköna -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vad som får en att undra är om man släpper ett spel till en viss typ av plattform är det konstigt att inte ha stöd för den plattformens vanligaste styrdon? OK att tex 360 kontroll funkar men personligen gillat jag inte den typ av kontroll i mina spel. Batman funkar suveränt med mus o tagb så åter till frågan varför släppa till en plattform där man inte ger stöd för dess orginal styrning.
O ärligt vad skulle ni konsol spelare säga om ett bra spel släpptes o de sa att tyvärr ni måste ha tagb o mus för o spela på era konsoler! Men kan konstatera att ubisoft inte älskar oss PC spelare!
Såg fram emot detta spel o krävs det 360 klumpen för o få bra styrning så .... ja ni vet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

" Vi stödjer definitivt pc. Vi älskar pc, men jag tror att spelet bör spelas med en handkontroll på pc"
Kan det bli mer skitsnack än så här?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Vissa spel ska helt enkelt baa spelas med handkontroll för bästa känsla..det är min åsikt iallafall.

Medlem

Ni som kör den här "inte så konstigt att folk laddar ner" - prylen... blir spelkontrollen till PC bättre för att ni snor hem spelet illegalt? Är det ett brott mot era mänskliga rättigheter att Ubisoft säger att ni ska lägga till en handkontroll till era svindyra PC-datorer?

Dagis.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ni som kör den här "inte så konstigt att folk laddar ner" - prylen... blir spelkontrollen till PC bättre för att ni snor hem spelet illegalt? Är det ett brott mot era mänskliga rättigheter att Ubisoft säger att ni ska lägga till en handkontroll till era svindyra PC-datorer?

Dagis.

Håller med dig! angående det lama i att ladda ner ursäkten.
Men har ett hemma special PC bygge för 45 papp och tycker det suger hårt att ge ut ett spel till en plattform som de inte har stöd för standard styrdonen utan rekommenderar användaren att skaffa ett extra styrdon för full kontroll o känsla i spelet. Alla tycker kanske inte det är ok o använda tex: 360 klumpen i spel. Har ju valt PC för att jag gillar tangb o mus.

Köpte en 360 o all jäla utrustning o olika spel för o lära konsol men efter 10 månader gav jag bort allt till förste som svarade på annonsen ditt om du hämtar. sedan kan ni kalla mig vad ni vill men PC spel ska ha stöd för original styrdon när det släpps på den plattformen.
Allt annat är trams o skit snack av utgivaren.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ni som kör den här "inte så konstigt att folk laddar ner" - prylen... blir spelkontrollen till PC bättre för att ni snor hem spelet illegalt? Är det ett brott mot era mänskliga rättigheter att Ubisoft säger att ni ska lägga till en handkontroll till era svindyra PC-datorer?

Dagis.

k

Medlem

Halvstjärtade kontroller är det enda problemet jag har med konsollportningar till PC. Nu har ju dock det varit branschstandard rätt länge så man har hunnit lära sig vilka företag man kan lita på.

Medlem

Det finns en anledning till att man väljer spel till PC.......att man kan spela med tangentbord och mus. Hade jag velat spela med en handkontroll så hade jag valt en helt annan plattform!

Hey Ubisoft.........ett tips! Skrota PC versionen så blir investeringarna ännu mindre.

Medlem

Sry, då blir det inget köp helr.

123
Skriv svar