Brittiska lärarförbundet lackar ur och får spelet

Medlem
Skrivet av KEBAB TURKEN:

är tröt på det här jävla pratande om datorspelande

Om du inte gillar prat om datorspelande så har du nog hamnat på fel hemsida

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Så, det stora problemet är att barnen skaffat sig en fritidsaktivitet som de gillar?
Problemet är inte spelandet i sig, utan att de spelar för mycket eftersom de gillar det, får väl föräldrarna sätta en gräns efter 8h gaming på en dag
Samma "problem" kan du ju få av valfri aktivitet, till och med vissa sporter

Det är klart, man ska ju inte låta barn spela allt för mycket. Jag må ha kunnat formulerat det lite bättre.

Medlem

Jag kan till viss del hålla med, när vi var små 5-6 år fanns inte några direkta hemdatorer och tvspel, och sen exploderade skiten totalt med Atari 2600, Philips G7000, Electrolux gamestation, Vic20, Sinclair Specrum, Vextrex, Collecovison, Commodore 64, Amiga 500 mm

Det är både vansinne och sorgligt att vuxna människor väljer att sitta och supa ned sig framför datorn istället för att umgås med nära och kära, jag vet själv hur det är, då man trots allt tillhör den elektroniska generationen och till viss del uppskattar utveckling och nöje.

Nu är det mesta skit, Spelen, hårdvaran, TV och underhållning, det finns inte mkt kvalitet, utan rena dussinvaror, så var det inte innan, och hur fan skall dem lyckas hitta dit igen kan man undra

Men det kan jag säga, min grabb skall INTE bli ett gameroffer som blir fet, asocial och allmänt ointresserad.

Spela kan man göra på fritiden när alla andra sysslor är avklarade!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Fördomarna frodas.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag kommer ihåg på min tid, då spelade man hela tiden, åt och drack för mycket socker och sov alldeles för lite. Sen när man började plugga på universitet så var det inte roligt länge. Man växer ifrån sådana vanor, i alla fall de jag spelade med gör annat om dagarna nu för tiden och de är varken tjocka eller ensliga.

Tror de där lärarförbundet beskriver britter allmänt!

Inaktiv

Det är lika bra att bannlysa Rock N Roll, Video-spel, serietidningar och TV apparater direkt istället så vi gamla människor inte behöver tänka på allt som "fördärvar" våra barn. Fram med linjalen, bibeln och psalmboken istället och slå dem på fingrarna om de inte kan recitera bibeln det är mycket bättre!

12
Skriv svar