Passa på att skaffa Fallout gratis medan du kan!

Medlem

Tackar aldrig nej till en klassiker

Medlem

dom borde göra en HD version det skulle vara nice.

Inaktiv

Klassiker! Den tackar man för.


signatur

War never changes.

Medlem

Redan kört igenom det dock, hoppas dom inkluderar tids-patchen också.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har själv inte spelat denna klassiker, skall nog inte göra det heller. Att spela det nu skulle inte göra det rättvisa på ngt sätt, kan helt enkelt inte bli lika bra som det var då. Hade man spelat det när det kom ut så kanske man hade kunnat skaffa det och spela det som en slags tribute.

Trevligt initiativ dock, ser gärna att fler godbitar lyfts fram.

Även jag var sen med att spela de äldre Fallout-spelen. Började med Tactics, sedan gick jag till Fallout 2 och sist Fallout 1. Gjorde allt i omvänd ordning. Men det lever än, det känns inte så pass föråldrat att det är ospelbart. Det är fortfarande ett jäkligt bra spel, även om man är sen till det.

Medlem

Kommer ihåg att man impulsköpte Fallout 97-98 någon gång i tron om att det var en Diablo-klon efter att ha spanat på baksidan av kartongen På den punkten blev man ju besviken men i övrigt är det ett av mina främsta spelminnen från ungdomen. Kartongen med allt som ingår står kvar i hyllan med, i mint condition.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har själv inte spelat denna klassiker, skall nog inte göra det heller. Att spela det nu skulle inte göra det rättvisa på ngt sätt, kan helt enkelt inte bli lika bra som det var då. Hade man spelat det när det kom ut så kanske man hade kunnat skaffa det och spela det som en slags tribute.

Trevligt initiativ dock, ser gärna att fler godbitar lyfts fram.

Slår också ett slag för att du iaf borde testa spelet.
Hade heller inte spelat det förns 2 dagar sedan, men det är ett helt underbart spel.

Som Sebastian sa, det gör inte rpgs som dessa idag.


signatur

Rwa?

Medlem

Äger det redan i fysiskt format men drog ner det igår i alla fall.

Skrivet av IceMan:

För 1mån köpte jag Fallout3 GoY. det är ett EXTREMT kul spel! helt fantastiskt

Är det den judiska utgåvan?

Medlem


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Trevligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Reize:

har ni haft det trevligt under er sten, FZ?

Har någonsin sett solen, Reize?


signatur

I drank what?

Medlem

nice, nu ska vi bara se om stenåldersdatan kan driva spelet=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Jh
Medlem

Klassiker! Kan man bortse grafiken så är det ett toppspel. Fungerar även klockrent i Wine för dom som kör linux..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Det var ett jävla gnäll om grafiken. Välgjord 2D-grafik åldras inte.

Det är ju bedrövligt att vi har en generation kids som över huvud taget kan komma på tanken att gnälla över hur spelet ser ut. Förmodligen därför som företag som EA kan leva och frodas.

Medlem
Jh
Medlem
Skrivet av Forcie:

Det var ett jävla gnäll om grafiken. Välgjord 2D-grafik åldras inte.

Det är ju bedrövligt att vi har en generation kids som över huvud taget kan komma på tanken att gnälla över hur spelet ser ut. Förmodligen därför som företag som EA kan leva och frodas.

Visst kan gammal 2D-grafik vara snyggt. Dock så ser det väldigt gammalt ut i Fallout.
Jag tycker verkligen det men trots det så spelar jag Fallout just nu. Grymt spel..

Jag gillar snygg grafik, jag gillar bra gameplay också. Måste det ena ta ut det andra?

Förövrigt så hade jag passerat ålderskategorin "kids" redan när Fallout släpptes..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Tack för tipset, nu fick GOG.com (och FZ) mig att skaffa ett konto, smart kampanj, och jag tackar!

Medlem

Såg det här för sent...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Såg det med försent :/ fast har orginal boxen med allt i som just köptes 1997 ^^

Medlem

Första Fallout följde faktiskt med en tidning och för något år sedan köpte jag Fallout Collection så jag äger det redan två gånger om men gratis är ju gott, speciellt som det är DRM-fritt samt anpassat för nyare OS=). Kan verkligen rekommendera att man laddar ner patchen som gör att man kan spela i högre upplösningar (speciellt om man har en widescreen LCD).

Medlem

Borde börja läsa fz på helger också, blir att leta fram skivan på vinden istället.

12
Skriv svar