Epic: "Bulletstorm skadades av piratkopiering"

Medlem

Hur kan Epic ens uttala sig som de gör? Jag köpte spelet i hopp om att det skulle leva upp till recensionerna, men de som recenserat kan inte ha spelat samma spel som jag.
Spelade i 3 timmar sen gick det bara inte mer. Det gick ju inte att hitta nöje i "Bullstorm".

Testpilot
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av Harakiri:

Bra spel + dålig portning = "Bortskämda jävla PC spelare , sluta gnäll"

På vilket sätt är vi PC spelare bortskämda? Har vi inte lika mycket rätt att få ett bra spel till PC som ni har till konsol? Själv tycker jag det är synd att spelutvecklare ska behöva bygga spel till skit maskiner bara för att de ska tjäna pengar! Kan inte folk köpa bättre datorer och kräva bättre grafik som spelutvecklare kan bygga!?

I kontexten jag skrev var det meningen att inom " " - dvs citatet om bortskämda PC spelare är vad företagen säger och inte min egen åsikt. (PC gamer for life)

Inaktiv

Det är var enkelt inget bra spel bara. Jag orkade inte ens fultanka spelet.

Medlem

Jag köpte spelet på webhallen för 149kr till ps3

Medlem

Jag behövde bara testa demo så ville jag inte ens ladda ner det och tanken på att köpa det var skrattretande.

Medlem

Testade demot på konsoll. Var ett riktigt uselt spel, sen att i samma mening erkänna att det var en dålig konsollport och samtidigt skylla på piratkopiering är ju fan hjärndött.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av Harakiri:

Bra spel + dålig portning = "Bortskämda jävla PC spelare , sluta gnäll"

På vilket sätt är vi PC spelare bortskämda? Har vi inte lika mycket rätt att få ett bra spel till PC som ni har till konsol? Själv tycker jag det är synd att spelutvecklare ska behöva bygga spel till skit maskiner bara för att de ska tjäna pengar! Kan inte folk köpa bättre datorer och kräva bättre grafik som spelutvecklare kan bygga!?

finns annat livet än att uppgradera/köpa ny dator för underhållning.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Paddington:

Vilka spel är det som inte skadas av piratkopiering?

Spel som är gratis eller sådana som man måste köpa för att spela i multiplayer, där det verkligt roliga ligger, typ som Minecraft.

Man kan inte piratkopiera sånt som är gratis hur gärna man än skulle vilja

Jo, det kan man.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Harakiri:

Bra spel + bra portning = Bra försäljning
Bra spel + dålig portning = "Bortskämda jävla PC spelare , sluta gnäll"
Dåligt spel + bra portning = Kass försäljning men då kan man inte skylla på pirater , oh wait finns det bra portade men dåliga spel?
Dåligt spel + dålig portning = Kass försäljning , men att spelet är dåligt skyller man på pirater

personligen är väll Konsol spelarna mer bortskämda? Tyckte det var ätt jävla gnäll om den dåliga portningen av Dragon age till konsolerna.

No kidding?

Var en pina att spela igenom!

Det är så vi Pc spelare känner för i princip varenda spel, men ändå har en del folk mage att säga att vi är bortskämda.


signatur

Rwa?

Medlem

Nåjaaa EPIC, tänkte köpa pc versionen men ni får fan skylla er själva!

Medlem

Alltså ska jag vara ärlig så tyckte jag inte bulletstorm var något vidare ...

Medlem

Singleplayer var det enda som var bra, så inte konstigt om folk piratade det. Jag köpte det på rea via Steam. Multiplayern är FRUKTANSVÄRT dålig. Jag saknar banne mig ord för hur extremt undermålig multin är.

Medlem

Spelade demot, de va meh :/

Medlem

spela demot på xbox360 hade självklart laddat ner det om det inte var så jävla sämst, jag tror att det sålde dåligt pågrund av att det fans ett demo som avslöjade hur sämst spelet var.

Medlem

kasst spel, gick inte ens att spela på Pc -.-

Medlem

Om ett programvaruhus bryr sig om sina konsumenter och gör så gott dem kan så kan jag hålla med om att det är synd när det går åt pipan.

Men ordnar man inte fram demon som ger sken utav kvalitet och ett rikt innehåll med bra spelvärde och tror att vi är dumma i huvudet och köper grisen i säcken, för det är tydligen något riktigt svenskt att låta sig luras av än det ena och än det andra, så tror dem fel.

Och beskyll inte pirater för allting, för det är rena fantasier i så fall

Börja med att sno dem som levererar spelen / Programmen i första ledet

Det är en sak att sprida information, det är en annan sak att sälja den och tjäna storkovan på andra mänskors arbete!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

eller så va det inte ett så bra spel...

Medlem
Skrivet av Sille:

eller så va det inte ett så bra spel...

haha ja exakt

Inaktiv

En pc-port som failar, så oväntat. Konsolerna förstör spelbranschen genom att bara driva fram dynga. Lägg ner skiten o satsa på kvalitetsprodukter för PC ist. Konsoler är löjligt efter i hårdvara, saknar fundamental utrustning som råtta och tangentbord och håller tillbaka spelutvecklingen rent generellt. Eller snarare drar den bakåt.

123
Skriv svar