Annorlunda desktop-interfaces?

Medlem
Annorlunda desktop-interfaces?

Tjenare alla!

Tänkte kolla här om någon har några tips på lite mer kreativa och annorlunda desktop-interfaces? Tröttnade så fasligt på Windows standard-config för ett tag sen..

Har provkört BumpTop samt Windows 8 och Rainmeter (Med Omnimo), men vill ha något helt nytt nu..

Bumptop är helt klart det jag gillar bäst än så länge, men den officiella supporten är ju borta sen över två år..

Grafiskt ansträngande är inget problem, och heller inte RAM-användning. Det måste dock vara någorlunda kompatibelt med dual-monitor.

Några tips?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Rainmeter är verkligen det bästa. Mängden olika skins och funktioner är oöverträffad. Det finns något för alla, det gäller egentligen bara att hitta det. Sök runt efter communities som är dedikerade till rainmeter, eller kolla deviantart.

Det är inte mycket, men här är vad jag använder. Rainmeter med två skins jag hittade på deviantart (kommer inte ihåg namnet) och Rocketdock med custom-ikoner för docken. Bry dig inte alltför mycket om bakgrunden, den ändras slumpmässigt var fjärde timma från en mapp med typ 150 bilder.


signatur

Imperator

Medlem

Hm ja Rainmeter är verkligen awesome. Problemet är väl att det är lite för platt för mig. Jag gillar hela tanken med 3D-space osv, typ BumpTop.

Ska titta runt mer på rainmeter dock.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nu är det väl något år eller mer sedan jag använde det men kanske ta en titt på Emerge Desktop ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Varför krångla till det?

Medlem

Synd då att http://bumptop.com/ verkar vara uppköpt. Googlade lite efter den och den såg lite kul ut, vet inte om jag skulle använda den en längre tid dock.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

ojoj, back in the day så körde jag med Lightstep och Talisman desktop (inte samtidigt förstås).. Fast det var ju waaay back, vi snackar då winamp inte hade skinsupport och man använde resourcehacker för att byta bitmaps i .exe-filen. Måste vart runt 97-98 nångång... Inte aktuellt längre mao


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

ojoj, back in the day så körde jag med Lightstep och Talisman desktop (inte samtidigt förstås).. Fast det var ju waaay back, vi snackar då winamp inte hade skinsupport och man använde resourcehacker för att byta bitmaps i .exe-filen. Måste vart runt 97-98 nångång... Inte aktuellt längre mao

Haha, jo, det var fina tider det

Hade dock en annan variant, kan inte komma på namnet. En grej som tog bort startmenyn och aktivitetsfältet och lade allt som knappar/menyer på själva skrivbordet. (Kanske inte sa så mycket då det är vad de flesta gör...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testade hur många program som helst för ett par år sedan, tyvärr blir det alltid samma sak för mig dock - allt åker bort och det blir standardutseende igen. Orkar helt enkelt inte med allt krabb och klutter. Cario desktop såg lovande ut men såvitt jag vet så lades det ner. Lite sugen är jag dock på att få Windows 7 att likna Mac OS X eftersom jag tycker det är mycket trevligare. Men det blir väl samma där, kör med det en vecka sen tröttnar jag igen.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av conthox:

Synd då att http://bumptop.com/ verkar vara uppköpt. Googlade lite efter den och den såg lite kul ut, vet inte om jag skulle använda den en längre tid dock.

Är du intresserad har jag BumpTop sen förut, och kan dela med mig av den om du vill. Det är ändå gratis i botten.

Ska kolla upp de tips ni nämnt! (Som kom efter millenium-skift )

Edit:

Kollade in Emerge och Cario, och båda ser ju tyvärr som ni säger ut att göra samma sak som så många andra Windows "mods". Därför jag gillar BumpTop, väldigt nytänkande och faktiskt även användbart! Kör det t.om under presentationer på skolan, och det brukar ge en fräsch stämning bland alla tråkiga redovisningar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

nåt som har stora möjligheter är litestep, hela deviant art är fullt av themes till det!

http://litestep.com/

Medlem

Nuu börjar vi snacka.. Verkar ju väääldigt anpassningsbart. Ska kolla upp detta helt klart!

Vet du redan nu hur det är med multi-monitor-stöd?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ja det ska nog fungera, beror nog på vilket tema du väljer fast jag har för mig att standard temat fungerar med fler än 1 skärmar

Medlem

cleant ska det vara, återkommer här och postar mitt skrivbord senare.

Medlem

Tillbaka till ritbordet. LOSI var det mest fantastiskt instabila jag någonsin sett. Existerat i 5-6 år och fortfarande i 0.4.5 beta? Krashade mer än Vista.

Fler tips..?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

kanske du har det fel inställt? mitt har aldrig kraschat förutom om det fattats några modules, fast det händer endast om man laddar ner themes, kanske är något som fattas för dig vet inte

Medlem
Skrivet av simon857:

nåt som har stora möjligheter är litestep, hela deviant art är fullt av themes till det!

http://litestep.com/

No offence, men det ser ut som en tillbakagång till de första grafiska Linux-distrubtionerna som kom ut. Dom där teman som finns, ändrar dom även funktionerna, eller bara layouten? Det är inte så mycket info och guider på sidan, så det är lite svårt för en som inte har använt det att veta allt den kan göra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det finns teman och moduler för att ändra precis allt, även funktionaliteten.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Härliga tips!

Formaterar om hddn nu i helgen så det vore trevligt att börja modda lite på nytt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar