Kändisar stödjer kampanjen för gay-vänliga EA-spel

Inaktiv
Skrivet av redgreenblue:

Även om EA försöker vinna publicitet (vilket det saknas bevis för, och som egentligen är irrelevant) så kvarstår faktum att de har mottagit en mängd brev från upprörda extremister. EA har all rätt att bemöta det enligt god debatt-sed.

Nej, det är högst relevant att ta upp. Det är nämligen en rätt central fråga huruvida EAs engagemang i frågan är uppriktigt eller om det bara är något de kör på för att väcka sympatier i ett läge där de har väldigt lite av den varan.
Som parallell skulle jag hänvisa till TV-programet Halal-TV som valde att göra en stor sak av att Hamilton skakat hand med en av de kvinnliga programledarna därför att han kände sig provocerad av att de vägrade ta honom i hand. Det blev stor debatt i TV med producenten som pekade på Hamilton med darrande finger och spelade teater. Varför? Därför att Halal-TV var ett riktigt skräpprogram utan mening eller innehåll och det här blev till en chans för SVT att rädda ansiktet.

Skrivet av redgreenblue:

Det är dock inte hela historien. Mass Effect 3 blev attackerat på Metacritic.com där böghatarna organiserade sig, registrerade nya konton och röstade ner spelet i kombination med hatfyllda kommentarer. Jag tycker att sådant beteende förtjänar utrymme i media där det kan bemötas.

Jaså du Sherlock - och var har du bevisen för att det rörde sig om en organiserad gärning om jag får fråga?

Skrivet av redgreenblue:

Om det inte vore för spelmedias rapportering hade jag inte känt till det. Om det inte vore för EA:s uttalande hade spelmedia enbart kunna rapportera om Metacritic-attacken. Jag betvivlar att någon hade känt till antigay-kampanjen startad av Family Research Organization om det inte var för EA:s uttalande. Jag tycker nyheten är högst relevant eftersom den visar tydligt att en klick kristna extremister försöker påverka innehållet i mina spel.

Så kan man se det. Man kan också se det som att EA ger publicitet till en fullständigt okänd liten obskyr grupp på högerkanten som ingen hört talas om innan. Jag hade aldrig hört talas om Family Research Council, som de heter, innan den här händelsen och kampanjen mot EA är överhuvudtaget inte ens nämnd på deras egen hemsida.

Skrivet av redgreenblue:

Vad som är värst i hela historien kan man ju fråga sig. Är det värsta att EA (ett vinstdrivande företag) får publicitet, eller att extremister försöker bannlysa delar av mångas favoritspel baserat på vad som står i bibeln eller annan helig skrift?

Ja... vad är värst? Är det värst att ett företag som omsätter många miljarder årligen rider på civil rights-rörelsen för att frisera upp sitt skamfilade rykte eller är det värst att en en obskyr liten grupp utan inflytande hotar EA genom att försöka påverka deras spel genom sitt icke-existerande inflytande?

För övrigt ser jag att du i vanlig ordning försöker dra in religion i det hela trots att det ingenstans i brevet finns en enda hänvisning till någon religiös text. Men visst - argumentum ad populum slår aldrig fel.

Skrivet av redgreenblue:

Som jag ser det var det inte EA som kastade första stenen. Om homohatare bjuder in till konfrontation är det EA:s fulla rätt att svara på det utan att behöva betraktas som publicitetsökare.

Som jag ser det kastade "homohatarna" en sten på en solid betongmur. Killen som byggde muren började gapa och skrika om att fienden nu skjuter med katapult mot honom för att motivera för människorna bakom muren varför den behövde byggas.

Medlem

Märkligt i kommentarerna att många som inte bryr sig om gay-vär(l)den måste kommentera detta övertydligt. Det är liksom inte så att om det fanns en tråd om Tetris att det rullar in inlägg av typen "Alltså, jag är absolut INTE för Tetris, men de som nu gillar Tetris kan ju spela detta själva, och inte på offentlig plats, och inte pracka på det på oss som inte tycker om Tetris". Det är 2012 nu ffs.

Medlem
Skrivet av hewra:

Märkligt i kommentarerna att många som inte bryr sig om gay-vär(l)den måste kommentera detta övertydligt. Det är liksom inte så att om det fanns en tråd om Tetris att det rullar in inlägg av typen "Alltså, jag är absolut INTE för Tetris, men de som nu gillar Tetris kan ju spela detta själva, och inte på offentlig plats, och inte pracka på det på oss som inte tycker om Tetris". Det är 2012 nu ffs.

hahah word. När jag läste igenom tråden fick jag först känslan av att majoriteten av folket är emot homosexualitet, sen insåg jag att dem som tar illa upp bara måste hävda sig för att bevara sin "heder"...

Hela denna grejen är löjlig. Finns det vapen och våld i spel, så skiter jag totalt i om det finns homosexualitet i samma spel, eller något spel över huvud taget..

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Nej, det är högst relevant att ta upp. Det är nämligen en rätt central fråga huruvida EAs engagemang i frågan är uppriktigt eller om det bara är något de kör på för att väcka sympatier i ett läge där de har väldigt lite av den varan.
Som parallell skulle jag hänvisa till TV-programet Halal-TV som valde att göra en stor sak av att Hamilton skakat hand med en av de kvinnliga programledarna därför att han kände sig provocerad av att de vägrade ta honom i hand. Det blev stor debatt i TV med producenten som pekade på Hamilton med darrande finger och spelade teater. Varför? Därför att Halal-TV var ett riktigt skräpprogram utan mening eller innehåll och det här blev till en chans för SVT att rädda ansiktet.

Jag tycker att det krävs bevis när man påstår något sådant. Jag kan ju också göra en go liknelse när vi ändå är igång: Judarna räckte ut tungan åt nazisterna för att provocera fram förintelsen, för att på sikt få hjälp av omvärlden att säkerställa sitt världsherravälde. Om jag hade tyckt så på riktigt hade jag behövt goda bevis. Jag har inte sett några bevis att EA söker publicitet och jag tycker det inte spelar någon roll ändå. Extremisterna rullade igång det hela och EA gav svar på tal.

Skrivet av anon_98854:

Jaså du Sherlock - och var har du bevisen för att det rörde sig om en organiserad gärning om jag får fråga?

http://kotaku.com/5891060/metacritic-says-it-removed-rule+vio...
"Aggregating website Metacritic says it has deleted some Mass Effect 3 user reviews and will "continue to monitor" what seems to be a unified effort to spam pages for BioWare's action roleplaying game, which hit stores today."

När massvis av människor registrerar sig på sajten, sätter 0 i betyg och beklagar sig över homosexualitet har jag svårt att se det som något annat än just organiserat.

Skrivet av anon_98854:

Så kan man se det. Man kan också se det som att EA ger publicitet till en fullständigt okänd liten obskyr grupp på högerkanten som ingen hört talas om innan. Jag hade aldrig hört talas om Family Research Council, som de heter, innan den här händelsen och kampanjen mot EA är överhuvudtaget inte ens nämnd på deras egen hemsida.

http://www.frc.org/washingtonwatchdailyradiocommentary/rebel-...
http://floridafamily.org/full_article.php?article_no=140
http://gamepolitics.com/2012/01/27/family-research-council-at...

Skrivet av anon_98854:

Ja... vad är värst? Är det värst att ett företag som omsätter många miljarder årligen rider på civil rights-rörelsen för att frisera upp sitt skamfilade rykte eller är det värst att en en obskyr liten grupp utan inflytande hotar EA genom att försöka påverka deras spel genom sitt icke-existerande inflytande?

För övrigt ser jag att du i vanlig ordning försöker dra in religion i det hela trots att det ingenstans i brevet finns en enda hänvisning till någon religiös text. Men visst - argumentum ad populum slår aldrig fel.

Vad har du för bevis på att EA enbart inkluderar homo-innehåll för att ta fokus från sitt dåliga rykte?

Inflytande är ju det som den vita kristna högern har i USA. Möjligtvis inte i spelvärlden. Ja, jag ser väl dessa tokar som deltog i namninsamlingen som en liten klick kristna extremister som inte har något reellt inflytande, men de har inflytande på andra sätt i samhället. Varför får EA inte bemöta deras åsikter? Bara för att de har lite inflytande?

Namninsamlingen är i allra högsta grad religiös, närmare bestämt kristen. Du kan ju själv läsa om Family Research Council i första meningen här på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Family_Research_Council
"The Family Research Council (FRC) is a conservative Christian group and lobbying organization formed in the United States in 1981 by James Dobson. It was fully incorporated in 1983."

Tror du ens själv på fullaste allvar att namninsamlingen skulle gjorts om det inte vore för deras kristna värderingar? Sedan undrar jag om du ens vet vad argumentum ad populum innebär? Jag vet vad det innebär, och jag kan inte se att jag använt mig av detta argumentationsfel någonstans. Du får gärna förklara.

Skrivet av anon_98854:

Som jag ser det kastade "homohatarna" en sten på en solid betongmur. Killen som byggde muren började gapa och skrika om att fienden nu skjuter med katapult mot honom för att motivera för människorna bakom muren varför den behövde byggas.

Jag tycker inte man kan motivera elakheter bara för att den ena sidan är starkare eller fler till antalet. Jag har svårt att se hur EA:s svar och många andras åsikter om böghatarna kan räknas som en överdrift. Man ska inte ha några illusioner om att vi ens har någon betongmur. Vi råkar bara bo i Sverige. I många länder blir man dödad av religiösa galningar för att man bögar. Jag ser hellre att homohatet bemöts än att det bara ignoreras.

Medlem

ser ingen som helst nödvändig mening med att ha bögeri i ett spel


signatur

//monster

Medlem

Yep, tänker aldrig skriva på. EA förtjänar det de får och detta är bara en trist rökridå som uttnyttjar människors vilja att göra gott.

Homofobi-breven är GAMLA förresten. Det dök upp innan Mass Effect 3 släpptes och de bryr sig inte om dem förrän nu... eftersom de behöver en rökridå.

BIC
Medlem

Konspirationsteorier från vänster till höger, naivitet och okunnighet om det kontroversiella ämnet som skapar åsiktsbråk i likhet med krigssatiren i Gullivers resor. All in all, It's an normal day on FZ.

Blindhet åsido, kan jag inte bry mig mer om detta. Min synvinkel på detta ämne säger mig att extremister förstör nöjet för spelutvecklare, gamers, producenter och människor med eller för kontroversiella åsikter med klagobrev och protest, sedan kommer kontroversen att dö ut inom några få månader och lär vara bortglömd(OBS: I personlig antagelse, för att inte uppreta människor med omöjligheten att läsa mellan raderna).

Däremot kan jag säga att jag har inget emot och gärna stödjer liknande kampanjer för gay-vänliga spel, men inte för EA, utan för Bioware. De borde förtjäna detta sorts stöd utav att de har utvecklat och skapat Mass Effect 3. Jag tror knappast att det är EA som har satt press på Bioware för att införa homosexuella relationer i spelet.


signatur

Wh..why are you looking at my signature? You filthy...DIRTY...CHILDREN!!!

BIC
Medlem

It's an normal day on FZ.
Felstavning, borde vara "a normal day on FZ". Sorry.


signatur

Wh..why are you looking at my signature? You filthy...DIRTY...CHILDREN!!!

Medlem
Skrivet av BIC:

Konspirationsteorier från vänster till höger, naivitet och okunnighet om det kontroversiella ämnet som skapar åsiktsbråk i likhet med krigssatiren i Gullivers resor. All in all, It's an normal day on FZ.

Blindhet åsido, kan jag inte bry mig mer om detta. Min synvinkel på detta ämne säger mig att extremister förstör nöjet för spelutvecklare, gamers, producenter och människor med eller för kontroversiella åsikter med klagobrev och protest, sedan kommer kontroversen att dö ut inom några få månader och lär vara bortglömd(OBS: I personlig antagelse, för att inte uppreta människor med omöjligheten att läsa mellan raderna).

Däremot kan jag säga att jag har inget emot och gärna stödjer liknande kampanjer för gay-vänliga spel, men inte för EA, utan för Bioware. De borde förtjäna detta sorts stöd utav att de har utvecklat och skapat Mass Effect 3. Jag tror knappast att det är EA som har satt press på Bioware för att införa homosexuella relationer i spelet.

Det är ju inte precis BioWare som har velat ha med homosexuella män i sina spel heller. Det är mer fansen som har begärt det så jag anser att all beröm borde gå till dem fansen och ingen av spelutvecklarna eller spelutgivarna.

I Mass Effect 1 och 2 kan man vara lesbisk, men inte bög, nej usch sånt tyckte/tycker ju BioWare är äckligt. År 2009 stängde de ner ett forum som diskuterade homosexualitet i Star Wars-universumet eftersom BioWare menar att homosexualitet inte finns i Star Wars-universum.
Det är bra att där finns homosexuella män i Mass Effect 3, men jag tvivlar på att det gör BioWare till ett 100%-igt anti-homofobi-företag.

Hela den här anti-homofobi-petitionen är ganska uppenbart bara menat som reklam för Mass Effect 3 samt att de vill vi ska glömma att de har blivit framröstade till Worst Company In America för en stund. Jag tvivlar på att EA hade brytt sig annars.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Då Neger enligt ordbok betyder:
"individ tillhörande den människoras som är inhemsk i Central- o. Sydafrika o. som bl. a. kännetecknas av mycket mörk (stundom chokladbrun) hy, ulligt, krusigt hår, bred, platt näsa o. tjocka läppar.”

Alltså är ordet neger endast ordet för en ras.

Medan ordet Afro-Amerikan tyder på att alla mörkhyade personer har afro och är Amerikanare.
Vilket jag personligen tycker är mycket mer rasistiskt.

Men min värld är väll uppochner antar jag

Du tror alltså att "afro-american" har något med hårfrisyren afro att göra? Jag kan inte sluta göra facepalm och gråta samtidigt åt detta. Ordet har sitt ursprung i uttrycket "african american" och är endast en förkortning av detta utan antydan att mörkhyade har afro-hår.

Det handlar alltså om den del av den amerikanska befolkningen som är mörkhyad för att den har sitt ursprung i afrika, alltså kallas de afro-american (african american). Det har inget att göra med att alla har afro eller att alla är amerikaner, mörkhyade som bor i afrika kallas ju fortfarande för afrikaner, inte afro-americans..

http://education.yahoo.com/reference/dictionary/entry/African...

BIC
Medlem

Kan du vara snäll och länka mig några sidor som hänvisar till BioWares förmodade ilska mot diskussion om homsexualitet i Star Wars och uttalanden hos BioWare som anses vara avtagande från homosexualitet?

Har försökt att granska din åsikt och synvinkel genom jämförelse med fakta, men kan inte hitta sidor som stämmer överens med vad du har sagt.

Hur som helst, det där med rökridå förstår nog de flesta. Däremot har EA alltför dåligt rykte och pålitlighet för att få klagomål från mig - känns som man slår på en död häst om man kommenterar på detta. Det är ingen nyhet att företag som är enormt kritiserade oftast använder en syndabock för att framstå i bättre tillstånd.


signatur

Wh..why are you looking at my signature? You filthy...DIRTY...CHILDREN!!!

BIC
Medlem

Fan, glömde att citera DarkZide8. Attention brought, so no need to do it anyway.


signatur

Wh..why are you looking at my signature? You filthy...DIRTY...CHILDREN!!!

Avstängd
Skrivet av r3lev4nt:

@Cm0s, njaaa.. Läser du dina egna posts är du väldigt specifik med att EA lägger upp en rökridå och att allt de gör är by the book. Det låter inte som teorier i min mening.

@Tobblish; Din caps-lock tycks ha fastnat. Helt ärligt, folk bryr sig inte ett smack om att EA fick den "awarden". Like it or not, som de själva säger, deras spel säljer som smör.

Någonstans vid detta inlägg så glömde jag bort vad själva artikeln handlade om. Det slog mig vad det var för artikel efter jag loggat in och leta på vart jag tappa bort mig och skulle skriva detta meddelande. Men jag tappa samtidigt bort vilket spel det handlade om, så jag börja fantiserade lite om att det var kanske GTA vi pratade om men kom på, i skrivande stund, att det inte var det.

Så mycket känner jag att dessa jävla kommentarer till artikeln berör mig.

Medlem

Helt seriöst om man blir så negativt påverkad av ett gäng karaktärer i ett spel är homos, så är man småhomo själv eller blint religiöst som tror mer på en påhittad bok än fakta.

Jag stör mig mer på detta citat än på själva diskussionen:

"– Bra gjort av @EA att be homofoberna dra åt ¤%¤#. De borde göra *varje* karaktär i sina spel gay i ett år bara för att reta upp de intoleranta. Börja med Fifa-serien, skriver Charlie Brooker."
För helvete Charlie....

Medlem

Så länge det inte går överstyr eller att saker å ting går över ens egen spelglädje eller trivsel dvs "in your face" så visst, tycker detta bara är löjligt.

"De borde göra *varje* karaktär i sina spel gay i ett år bara för att reta upp de intoleranta."

- Ja detta är ju väldigt moget. Hur blir det med dem som inte har något problem med homosexuella?

"Herr Brooker tycker också att de borde ha ett speciellt "gay-vapen" i nästa Modern Warfare"

- För all del. Spelar inte skiten, men gör dem detta får dem väll lägga till alla läggningar så ingen blir "utanför".

Medlem

Själv så tycker jag att sex i spel inte är smakfullt eller engagerande, det är oberoende utav kön. Jag gillar inte folk som hånglar med varandra framför mig i kön in till klubben heller. Men, det jag är helt övertygad om är att EA har antingen skrivit extremistuttalandet själv eller så har de direkt sökt upp högergruppen och gjort ett statement till dem.

Det är inte första gången de använder sig utav religiösa för att marknadsföra något.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Jag loggade in på FZ, men tydligen hamnade jag på Aftonbladet....

Medlem

Halva mänskligheten utraderas i princip av mördarmaskiner. Barn sprängs i småbitar. Men det som retar upp moralist-galningarna är att någon kanske har sex med en person av samma kön. Och då får man inte ens se sexet... det bara insinueras...

Samtidigt så är det helt OK så klart att gå in i kyrkan med sina barn och titta på avbildningar av uppspikade människor, dricka blod och äta människo-kött symboliskt, osv...

Snacka om psykstörda människor...

Medlem

Var vänlig håll diskussionen på en saklig nivå.
De användare som bryter mot våra regler kommer att varnas och eventuellt få persiennerna neddragna.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av redgreenblue:

Jag tycker att det krävs bevis när man påstår något sådant. Jag kan ju också göra en go liknelse när vi ändå är igång: Judarna räckte ut tungan åt nazisterna för att provocera fram förintelsen, för att på sikt få hjälp av omvärlden att säkerställa sitt världsherravälde. Om jag hade tyckt så på riktigt hade jag behövt goda bevis. Jag har inte sett några bevis att EA söker publicitet och jag tycker det inte spelar någon roll ändå. Extremisterna rullade igång det hela och EA gav svar på tal.

Det där var ett fullständigt motbjudande exempel och jag har god lust att avsluta samtalet här. Därtill så skulle jag benämna det som ett fall av Reductio ad absurdum (även om jag, precis som i fallet med argumentum ad populum, använder begreppen med ett visst svängrum för tolkningar).

Skrivet av redgreenblue:

http://kotaku.com/5891060/metacritic-says-it-removed-rule+vio...
"Aggregating website Metacritic says it has deleted some Mass Effect 3 user reviews and will "continue to monitor" what seems to be a unified effort to spam pages for BioWare's action roleplaying game, which hit stores today."
När massvis av människor registrerar sig på sajten, sätter 0 i betyg och beklagar sig över homosexualitet har jag svårt att se det som något annat än just organiserat.

Bara för att flera människor gör samma sak så betyder det inte att det är organiserat. När människor möts upp för en flashmob så är det organiserat. När människor deltar i en kravall så är det sällan organiserat.

Ja? Jag ser ingen nämna något om Mass Effect 3 eller brevet som skickades till EA. Jag ser heller inget som motbevisar eller försvagar mitt påstående om att dessa grupper är obetydliga små mupprörelser heller.

Skrivet av redgreenblue:

Vad har du för bevis på att EA enbart inkluderar homo-innehåll för att ta fokus från sitt dåliga rykte?

Inget alls och jag har heller aldrig påstått något sådant.

Skrivet av redgreenblue:

Inflytande är ju det som den vita kristna högern har i USA. Möjligtvis inte i spelvärlden.

Men nu är det spelvärlden vi diskuterar.

Skrivet av redgreenblue:

Ja, jag ser väl dessa tokar som deltog i namninsamlingen som en liten klick kristna extremister som inte har något reellt inflytande, men de har inflytande på andra sätt i samhället. Varför får EA inte bemöta deras åsikter? Bara för att de har lite inflytande?

Frågan du borde ställa är varför EA aldrig valde att bemöta dem i Januari när det här spökade som bäst.

Skrivet av redgreenblue:

Namninsamlingen är i allra högsta grad religiös, närmare bestämt kristen. Du kan ju själv läsa om Family Research Council i första meningen här på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Family_Research_Council
"The Family Research Council (FRC) is a conservative Christian group and lobbying organization formed in the United States in 1981 by James Dobson. It was fully incorporated in 1983."

Ja, de är en kristen organisation, namninsamlingen nämner dock inte religion på något vis.

Skrivet av redgreenblue:

Tror du ens själv på fullaste allvar att namninsamlingen skulle gjorts om det inte vore för deras kristna värderingar? Sedan undrar jag om du ens vet vad argumentum ad populum innebär? Jag vet vad det innebär, och jag kan inte se att jag använt mig av detta argumentationsfel någonstans. Du får gärna förklara.

Visst: du antar som en självklarhet att kritiken mot EA och Bioware är religiöst betingat och du utgår från det som om det vore ett självklart faktum, ett faktum som en rad människor på det här forumet också är fullständigt övertygande om sanningshalten i. Visst - användandet av begreppet är måhända slarvigt använt av mig men argumentationsfelet i sig består: du utgår från att kritiken mot EA är religiöst förankrad trots att ingen av parterna nämnt varken Bibeln eller Jesus eller gjort någon annan religiös koppling en enda gång.

Skrivet av redgreenblue:

Jag tycker inte man kan motivera elakheter bara för att den ena sidan är starkare eller fler till antalet. Jag har svårt att se hur EA:s svar och många andras åsikter om böghatarna kan räknas som en överdrift. Man ska inte ha några illusioner om att vi ens har någon betongmur. Vi råkar bara bo i Sverige. I många länder blir man dödad av religiösa galningar för att man bögar. Jag ser hellre att homohatet bemöts än att det bara ignoreras.

Det står dig givetvis fritt att tycka men då frågar jag dig återigen: varför bemötte EA aldrig de här grupperna i Januari? Eller i Februari? Eller i Mars? Varför var det först sedan de fick en mindre smickrande utmärkelse som de plötsligt ville berätta för omvärlden om hur mycket elaka och hotfulla mail de fått?

Medlem

Jag blir knäpp.

Det är fan en fin sak EA gör. Vem bryr sig om konspirationsteorier när syftet är gott?

Jag tror att förvånansvärt många har någon gång fantiserat om en med samma kön, men vägrar att acceptera fantasin. Det behöver inte vara så jäkla stor grej.

Medlem

PK-Vågen väller in över alla länder och dess företag i västvärlden...

Medlem

låter bra det. rösta på bara.

Medlem

Haha Charlie Brookers kommentar var ju helskön.

Medlem

Det är ju så här det blir mina damer och herrar, när något ska bli mainstream. Då ska alla bry sig och folk som Brooker försöka ta över och genom att spelen ska pusha hans egen ideologi/agenda/politik. Känner ni hur skönt det är att sånt folk dykt upp och förgyller tillvaron? Förresten borde Brooker lugna ner sig nu när DMC kommer. Såvida han inte blir arg över att den inte är gay nog. Då blir det nog hårdporr nästa.

Vänta bara tills protagonisterna ska könskvoteras och handikappade kommer kräva rulltrappor i spel för att slippa göra besvärliga plattformshopp.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Suck...
Vad kommer allt detta hat emot olika folk grupper ifrån.. Tycker man inte om homosexuella nu då ja då ska man ju uppsöka vård av något slag så man frisknar till och inte går runt med allt detta hat för det är ju farligt för både en själv och sin omgivning. Det är just personer som bär en massa hat emot olika saker som oftast far illa och utsätter andra i fara i sitt sammhälle. Därför tycker jag man inte ska lägga energi på att skriva en massa här utan ta kontakt med en psykoterapeut eller något liknande för att få vård så andra inte kommer till skada. Detta är allvarligt och bör åtgärdas genast. Så tänk på det om du känner igen dig i min beskrivning att DU kan vara en fara för andra och dig själv! Tack för mig

Medlem

Det jag tycker är både en smula komiskt och tragiskt är att man överhuvudtaget orkar debattera om sådana här triviala frågor, för det betyder inte ett skit.

Mer än att EA kan inrikta sig på att sälja mer DLC

1: för homofober - Mass effect 1,2,3,4,5,6,7
2: Bögar - Ass effect 4,5,6,7,8

Så var det problemet löst


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Det jag tycker är både en smula komiskt och tragiskt är att man överhuvudtaget orkar debattera om sådana här triviala frågor, för det betyder inte ett skit.

Mer än att EA kan inrikta sig på att sälja mer DLC

1: för homofober - Mass effect 1,2,3,4,5,6,7
2: Bögar - Ass effect 4,5,6,7,8

Så var det problemet löst

Vanligt folk fick inget spel alls


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

"Herr Brooker tycker också att de borde ha ett speciellt "gay-vapen" i nästa Modern Warfare, som bör vara bättre än alla andra vapen. Detta eftersom det skulle tvinga till och med homofoberna att använda det."

-Låter ju perfekt, låt för allt i världen inte homofoberna att ha egna åsikter och tänka som de vill, nej, utan TVINGA dom till att göra som bögarna vill!...
Anti-homofobi grupperna är fan då lika intoleranta som homofoberna är själva.. Dumma fanskap.


signatur

The Year was 2027..

123
Skriv svar