Inget Stalker 2 – utvecklarna satsar på överlevnads-mmofps

Robot
Inget Stalker 2 – utvecklarna satsar på överlevnads-mmofps

Gänget från GSC har startat upp studion Vostok Games, men de fick inte rättigheterna till Stalker-varumärket och således fortsätter inte serien. Istället satsar Vostok på free-to-play-spelet Survarium.

#nyhetstips, #gsc-game-worlds, #stalker-2, #vostok-games, #survarium


Medlem
Inget Stalker 2 – utvecklarna satsar på överlevnads-mmofps

MMO-fps med postapokalyptisk stil, kan bli en fullpoängare! Hoppas.

Medlem

Blir nog nice. Men Survarium? I mina öron klingar det inte särskilt fint.


signatur

Have a good time!

Fler mmofps? De kommer drunkna i den uppsjö som redan finns.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem


Såg fram emot S.T.A.L.K.E.R 2 hoppas deras MMO-fps blir något liknande.

Medlem

Det kan antingen bli katastrof, eller så kan det bli helt underbart. Jag är skeptisk av något där emellan.

Det enda MMOFPS-spelet jag verkligen älskat har varit Neocron, vilket senare mer eller mindre dött pga buggar. Men stämningen var perfekt!

Neocron var i och för sig framtidsaktigt, fast det är inte riktigt poängen. Menar att visst kan Survarium bli häftigt, men jag tror det kommer bli en jäkligt stor utmaning att få rätt på det hela. Sålänge det inte blir ett sådant spel där man gruppar i en "lobby" och så befinner sig alla strider osv i en "arena" mer eller mindre, eller förbestämda områden. Hoppas det blir en aning mer survival-känsla i det hela, så som post-apokalyptiskt ska kännas.

Jag hoppas, men håller mig skeptisk tills vidare.

Medlem

FPS och F2P oroar mig då det är den genren som fungerat dåligt över lag. Får avvakta och se vad det blir innan jag ger tumme upp eller tumme ner till denna idén. Hoppas dock på något riktigt bra.

Medlem

Jag älskar STALKER-serien men det här låter ju bara idiotiskt. Alla STALKERspelen är hur buggiga som helst eftersom killarna på GSC är värdelösa på att hålla/sätta deadlines och de är antagligen inte de skarpaste kodarna i världen heller för den delen. För att inte ens nämna faktumet att just MMO's är så svåra att få igång - SPECIELLT om man inte hade tillräckligt mycket tid för att få det att fungera respektabelt på release day.

Uppenbarligen var ju också snacket om att de verkligen ville göra STALKER 2 bara skitsnack eftersom de när deras företag räddas mot alla odds ändå väljer att lägga ner.

Medlem

MMO? Fel. gör om gör rätt

Medlem

WTF?! "mmofps" NEJ!!!!!!! Ge oss Stalker 2(döp det till nått annat o kör vidare!)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Sååå... Stalker mmofps fast utan stalker namnet? Typ.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Jag älskar STALKER-serien men det här låter ju bara idiotiskt. Alla STALKERspelen är hur buggiga som helst eftersom killarna på GSC är värdelösa på att hålla/sätta deadlines och de är antagligen inte de skarpaste kodarna i världen heller för den delen. För att inte ens nämna faktumet att just MMO's är så svåra att få igång - SPECIELLT om man inte hade tillräckligt mycket tid för att få det att fungera respektabelt på release day.

Uppenbarligen var ju också snacket om att de verkligen ville göra STALKER 2 bara skitsnack eftersom de när deras företag räddas mot alla odds ändå väljer att lägga ner.

Jag körde igenom Call of Pripyat utan en enda game-altering bug någon vecka efter release.

Sista delen du skrev saknar ju helt förankring i fakta kring omständigheterna.

Medlem

Synd, såg verkligen fram emot S.T.A.L.K.E.R 2. Men, ett MMOFPS i denna stilen vore grymt, hoppas på det bästa!

Inaktiv

varför fick man inte se mer av bruden på bilden till vänster? och vilket filter använder man för att få till sovjetisk färgfilmslook?

Inaktiv
Skrivet av Hara:
Skrivet av "Pulkafettot":

Jag älskar STALKER-serien men det här låter ju bara idiotiskt. Alla STALKERspelen är hur buggiga som helst eftersom killarna på GSC är värdelösa på att hålla/sätta deadlines och de är antagligen inte de skarpaste kodarna i världen heller för den delen. För att inte ens nämna faktumet att just MMO's är så svåra att få igång - SPECIELLT om man inte hade tillräckligt mycket tid för att få det att fungera respektabelt på release day.

Uppenbarligen var ju också snacket om att de verkligen ville göra STALKER 2 bara skitsnack eftersom de när deras företag räddas mot alla odds ändå väljer att lägga ner.

Jag körde igenom Call of Pripyat utan en enda game-altering bug någon vecka efter release.

Sista delen du skrev saknar ju helt förankring i fakta kring omständigheterna.

Nja får hålla med här, har lirat alla Stalker spel och det mesta känns buggigt, ofärdigt och allmänt dåligt helt enkelt. Atmosfären och stämningen är på topp men spelmässigt är det ju ganska skit, striderna till exempel. Detta har jag då upplevt på tre olika datorer så inte en enskild konfiguration som varit dålig. Sorry men GSC sätter inte kvalité först direkt. Sen kanske dom inte har någon game-altering bugg men finns gott om andra.

edit: det automatiska quotesystemet verkar ha ändrats men ni fattar

Medlem

Jag blev riktigt besviken när jag läste detta. Ett F2P MMO låter som en riktigt sur idé när alla fans förväntar sig ett nytt Stalker.

Ska man med mikrotransaktioner köpa en upphottad AK47 i stället för att behöva grinda för att komma upp i rätt lvl i stället då eller?

Nej, det kommer krävas en hel del för att åter ge mig intresse.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Jag får hoppas att det blir liknande STALKER men undrar varför dem inte kunde ha gjort ett annat fps i samma stil.

Medlem

Atmosfären försvinner så fort det kommer in fler spelare i bilden, framförallt när det är ett MMO OCH ett F2P-spel. Kommer nog helt enkelt bli ännu ett MMO.
Hoppas det går bra för dom, men stalker-serien dog för mig när de gav upp singleplayer.

Medlem

Med Lost Alpha-modden på väg till Shadow of Chernobyl tror jag att jag klarar mig. Lite synd måste jag ändå säga att det är.

Medlem

Kan bli riktigt coolt om stämningen blir bra.

Medlem

Skit skit.. Vi vill HA STALKER

Medlem

Dritt också.... Aja bara hoppas på att någon annan utvecklare med större ekonomiska muskler tar upp serien igen då

Medlem

Finns ingen online spel som har bra stämning

Medlem

F2P? Nough said.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Hara:
Skrivet av Pulkafettot:

Jag älskar STALKER-serien men det här låter ju bara idiotiskt. Alla STALKERspelen är hur buggiga som helst eftersom killarna på GSC är värdelösa på att hålla/sätta deadlines och de är antagligen inte de skarpaste kodarna i världen heller för den delen. För att inte ens nämna faktumet att just MMO's är så svåra att få igång - SPECIELLT om man inte hade tillräckligt mycket tid för att få det att fungera respektabelt på release day.

Uppenbarligen var ju också snacket om att de verkligen ville göra STALKER 2 bara skitsnack eftersom de när deras företag räddas mot alla odds ändå väljer att lägga ner.

Jag körde igenom Call of Pripyat utan en enda game-altering bug någon vecka efter release.

Sista delen du skrev saknar ju helt förankring i fakta kring omständigheterna.

Bara för att du inte hade några problem vilket jag betvivlar starkt betyder det inte att problemen inte finns. Och varför skulle de inte kunna göra ett STALKER 2? Kan de göra ett MMOFPS som i princip är STALKER utan att ha varumärket borde de ju lätt kunna göra STALKER 2 utan titeln - Det gick ju hur bra som helst för 4A att göra Metro 2033 vilket onekligen är väldigt likt STALKER-spelen utan att äga varumärket.

Tydligen är det Bethesda som har köpt rättigheterna i vilket fall. Hoppas de gör något med det.

Medlem

Folket vill ha Stalker2 inget jvla WoW kopia


signatur

mm

Pengar var inte ett problem. De fick inte tag på IP:n eftersom ägaren sålde den till Bethesda...
Så nu ägs S.T.A.L.K.E.R. av Bethesda och vi får ett pay to win spel.
Jag vill inte bo på denna planet längre... (även om ett stiligt S.T.A.L.K.E.R. inspirerat MMO låter mysigt).

Medlem
Medlem

Det var ju synd.
Vill absolut inte ha nånting med MMO.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
12
Skriv svar