"Diablo III har potential att sälja mer än fyra miljoner"

Robot
"Diablo III har potential att sälja mer än fyra miljoner"

Branschanalytikern Arvind Bhatia förutspår att hett efterlängtade pc-liret Diablo III kommer sälja 3,5 miljoner exemplar under 2012.

#diablo-iii, #diablo-ii


Medlem
"Diablo III har potential att sälja mer än fyra miljoner"

Ca 1.2 miljoner har ju köpt Annual Pass på WoW och då får man ju Diablo 3 på köpet så 4 miljoner ska nog inte vara några problem.

Medlem

Ledigt 15:e maj? I think so. & 2 veckor framöver ^^

Medlem

Och ju fler nyheter om hur hett det är, destå fler kommer köpa spelet för att "om så många skriver så mycket om det så måste det vara bra".

En slags självuppfyllande profetia.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

3.5-4 är nog nästan lite blygt gissat om jag får vara ärlig.

Skrivet av Devildoll:

3.5-4 är nog nästan lite blygt gissat om jag får vara ärlig.

Jag är kluven. Det är som sagt i samma område av vad superklassikern Diablo II sålde, och det jag är lite tveksam till är hur många som fortfarande är intresserade av den typen av gameplay idag – ~10 år senare. Utöver hardcore-pc-lirarna, vill säga. D3 kommer lätt sälja bara på hajpen och kanske blir det lite, lite större än tvåan, men har svårt att tro på mer än (i bästa fall) fem-sex miljoner. Det lär knappast komma upp i Starcraft-siffror, hur som helst.

Medlem

Om man inte kan ta ut semesterdagar kanske det finns någon force majeure-klausul som man kan hänvisa till för att slippa gå till jobbet? Jag menar tsunami, vulkaner, blixtnedslag, Diablo 3...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tror faktiskt att Blizzard lyckats få väldigt många WoW-fanboiz att köpa annual pass för mount och ett gratis spel..

1.2 köpe annual, sen lägg på de andra miljoner spelare på WoW och sen tusentals Diablo 2 fans som köper köpa det.. jag tippar på 5 miljoner

Medlem

Tänk på hur många kinesiska gold farmers som kommer köpa detta spelet, kommer sälja som smör.

Medlem

jag tror andelen som inte köpte 2an men lirade ändå if you know what I mean kommer köpa 3an eftersom de nu är tio år äldre och har råd, och därför blir det MYCKET mer än vad 2an sålde. Sen om det är en halv miljon extra (som faktiskt är mycket) eller 2 miljoner... det återstår att se!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Trevligt, slipper man vara forver alone på Tisdag.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Devildoll:

3.5-4 är nog nästan lite blygt gissat om jag får vara ärlig.

Jag är kluven. Det är som sagt i samma område av vad superklassikern Diablo II sålde, och det jag är lite tveksam till är hur många som fortfarande är intresserade av den typen av gameplay idag – ~10 år senare. Utöver hardcore-pc-lirarna, vill säga. D3 kommer lätt sälja bara på hajpen och kanske blir det lite, lite större än tvåan, men har svårt att tro på mer än (i bästa fall) fem-sex miljoner. Det lär knappast komma upp i Starcraft-siffror, hur som helst.

I mina umgängeskretsar är det många som är sugna på att prova på 3an även om vissa faktiskt inte lirat de tidigare spelen särskilt mycket.

Helt enkelt eftersom de är medvetna om hur välslipade blizzardprodukter vanligtvis är.

Det kan ju iofs vara något lokalt, och inte direkt representativt av hur känslorna går tvärs hela gamingvärlden.
Diablo 3 är inget modernt fps spel precis, inte mainstream dvs.

Medlem

i min vänskapskrets, är det 7 personer jag vet som kommer köpa diablo 3, kanske 8. Bara 1 som inte vet om han kommer köpat

Medlem

Lite konstigt egentligen. Det har varit ganska många "Diablo-kloner" under åren och ett par av dom har faktiskt varit bra, men de sålde inte så bra. Sedan, efter 10 år, köper en jäkla massa D3 bara för att det är Diablo...

Undrar hur många som gör samma sak med andra saker, som mobiltelefoner, skor, jackor med mera - nobbar allt annat oavsett hur bra eller dåligt det är, bara för att köpa just det märke som man "introducerades" med en gång i tiden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår mig inte på hajpen kring detta spel.

Isometriskt hack & slash liksom, vad är grejen?

Jag kan givetvis förstå att det finns folk som tycker denna typen av spel är roliga, men den här enorma kulten som verkar finnas kring just Diablo fattar jag inte riktigt.

Jag har spelat Diablo, Dungeon Siege, Sacred, Titan Quest och jag anser att alla är hyggliga tidsfördriv men inte mycket mer än så.

Vad gör Diablo så mycket mera omtyckt än sina konkurrenter?
Det känns som att jag missat något.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

En av anledningarna till att spelet inte blir mer populärare är väl att spelet inte är så E-sport inriktat. Det är väl just det som gör starcraft 2 så stor igentligen.

Eller står jag här och snackar massa goja igentligen?

Medlem
Skrivet av hänt:

Tänk på hur många kinesiska gold farmers som kommer köpa detta spelet, kommer sälja som smör.

Vi får väl hoppas att Guld i spelet inte har så stort värde som i tvåan då man enbart ''trade'a'' med varandra.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Devildoll:

3.5-4 är nog nästan lite blygt gissat om jag får vara ärlig.

Jag är kluven. Det är som sagt i samma område av vad superklassikern Diablo II sålde, och det jag är lite tveksam till är hur många som fortfarande är intresserade av den typen av gameplay idag – ~10 år senare. Utöver hardcore-pc-lirarna, vill säga. D3 kommer lätt sälja bara på hajpen och kanske blir det lite, lite större än tvåan, men har svårt att tro på mer än (i bästa fall) fem-sex miljoner. Det lär knappast komma upp i Starcraft-siffror, hur som helst.

Hur mycket har SC2 sålt?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Min e-postadress är snodd och används redan som innehavare av ett Battlenet-konto. Har bytt lösenord och sett till att själva e-postkontot inte är kapat. Men. Hur gör jag nu? Det enda jag hittar på supportsidorna är "reset password", Men för att göra det måste jag ange användarnamn etc. och det vet jag ju inte.
Någon har alltså använt min e-postadress för att skapa ett konto. Visst - jag kan ju skapa en ny e-postadress för att skapa ett konto men dels är det meckigt, dels vill jag ju inte att min e-postadress används av någon annan.
Tips?

Medlem

Ofc har man väntat i typ 4 år så måste man fan ha ledigt den 15:e !

Inaktiv

4 miljoner är väl ändå rätt så dåligt för att ha väntat i några år? Förstår inte hypen kring spelet.. ser väldigt enkelt ut, precis som World of Warcraft.

Blizzard kommer också nerfa ner allt efter 2 veckor för att locka till sig ännu flera spelare.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hur mycket har SC2 sålt?

google säger mig att det sålt så mycket som 4.5 miljoner ex fram tills februari 2011
och rts spel är enligt mig aningen mer svårsmält för gemene man än ett hack & slash

Medlem

oj, förväxlade redigera och citera ;/

Medlem
Medlem
Skrivet av hänt:

Tänk på hur många kinesiska gold farmers som kommer köpa detta spelet, kommer sälja som smör.

Man får hoppas det så AH blir helt flooded med asgrym gear och låga priser:)

Medlem

Tagit ledigt 15e Maj? Oja! Semester i 3 veckor! ska köttas hårt!

Medlem
Skrivet av NilsDacke:

Min e-postadress är snodd och används redan som innehavare av ett Battlenet-konto. Har bytt lösenord och sett till att själva e-postkontot inte är kapat. Men. Hur gör jag nu? Det enda jag hittar på supportsidorna är "reset password", Men för att göra det måste jag ange användarnamn etc. och det vet jag ju inte.
Någon har alltså använt min e-postadress för att skapa ett konto. Visst - jag kan ju skapa en ny e-postadress för att skapa ett konto men dels är det meckigt, dels vill jag ju inte att min e-postadress används av någon annan.
Tips?

Det är inte så att du gjort ett konto för länge sedan ?
Vet att när jag installerade origin för att köra BF3 hade jag redan ett acc ,, Tänkte WTF kommer det ifrån ., Men det var tydligen när BF2142 släppte . Då jag hade flaxet att vinna spelet (bara en key) , Men iaf ibland har man acc som man totalt har glömt bort eller någe


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

skitsnack.

pcmarknaden är död.
jävla pirater.

Blizzard kommer nog att gå åt skogen.

Medlem
Skrivet av NilsDacke:

Min e-postadress är snodd och används redan som innehavare av ett Battlenet-konto. Har bytt lösenord och sett till att själva e-postkontot inte är kapat. Men. Hur gör jag nu? Det enda jag hittar på supportsidorna är "reset password", Men för att göra det måste jag ange användarnamn etc. och det vet jag ju inte.
Någon har alltså använt min e-postadress för att skapa ett konto. Visst - jag kan ju skapa en ny e-postadress för att skapa ett konto men dels är det meckigt, dels vill jag ju inte att min e-postadress används av någon annan.
Tips?

Om du tar reset password, får du inte ett mail med lösen till din e-post då? Då borde du kunna logga in, byta lösen och ta tillbaka ditt konto.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar