"Jag försöker logga in men får error 37! ERROR 37!"

Medlem

Hahahaha va kul credz till honom

Medlem
Medlem

Har kört i flera timmar idag, utan problem


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trodde först killen var seriös tills jag såg hans andra videos

AW8
Medlem

Haha, fyfan vilken skön kille!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

"Vi utfärdar en varning för fult språk och amerikaner"

Dagens skratt.

Kolla, fet kille. Vi skrattar åt honom för att han pratar roligt och beteer sig barnsligt

Verkar fejk, om inte så är det sorgligt bara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta är, som säkert redan nämnts, en påhittad person som får utbrott för småsaker. Personen bakom den är faktiskt väldigt intelligent (för att se vad jag menar kolla hans seriösa videos) och pratar inte alls så här eller uppför sig på det här sättet.

Även om han skämtar om det så ligger det dock säkerligen en hel del ilska bakom då Boogie verkar vara ett fan av Blizzard. Han är dock inte ensam om att kritisera Blizzard, även Total Halibut har en hel del att säga om detta. Activision Blizzard kan säga vad de vill om anledningen till denna DRM men jag kan inte på något sätt se att den är befogad, de hade kunnat lösa detta på ett bra mycket bättre sätt. Återigen är det kunderna som drabbas medan de som inte betalat en krona kommer kunna spela spelet när det knäckts (och det lär det göra frågan är inte om utan när) utan några som helst problem.

Total Biscuits Mailbox
The Meaning Of Life den riktiga personen bakom karaktären Francis
Boogies åsikter om betan av Diablo 3

Medlem

Själv blev man disconnectad idag och fick en rollback på kuppen som gjorde att man tappade både items och level... 2001 ringde och ville ha tillbaka sin server

Medlem

Aaah den heliga triangeln! Sängen, datorn och toaletten. Gillar att han har karta på Skyrim i bakgrunden med. Den har jag med. Den är fiiiin.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@acrylamid; vad synd att du var tvingad att köpa spelet, och såklart inte hade en aning om att du skulle behöva logga in eller att det med 100% sannolikhet skulle bli extrem belastning i början.

Ring gärna det samtalet, vill veta vad du får för svar.

Köper jag en produkt förväntar jag mig att den fungerar. Är det ett konstigt antagande? Dessutom anser jag att spel ska vara en produkt och inte en tjänst. Jag vill kunna spela mina dataspel var jag en än, samt om 5-10-50 år.

Medlem

Självklart har du rätt i hur det borde vara. Så har det dock inte varit de senaste... 10 åren? Därav är dte ganska lätt att dra slutsatsen vad som händer härnäst. Det jag menade var, konstigt att du blir förvånad, snarare än konstigt vad du tycker.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

...ganska lätt att dra slutsatsen vad som händer härnäst.

Medlem

Haha, den var bra! Kan nog appliceras till fler spelföretag dock. Blizzard har nog gjort bäst ifrån sig däremot.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Haha, den var bra! Kan nog appliceras till fler spelföretag dock.

True dat.

Skrivet av r3lev4nt:

Blizzard har nog gjort bäst ifrån sig däremot.

Jovisst, att Blizzard är ett ekonomiskt framgångsrikt spelföretag råder väl ingen tvivel om.

Men det verkar ändå som att många har svårt att smälta kravet på uppkoppling för att kunna lira singleplayer.

Tyvärr har jag en känsla att detta är någonting vi kanske kommer se mer av i framtiden. Som sagt, att ha så mycket kontroll över sina spel och spelare som möjligt är nog något som kan vara av generellt intresse för spelföretagen.

SE

Medlem

Utgivarna testar gränser, detta har pågått en hel del de senaste åren. Om vi som köper deras produkter inte säger ifrån kommer de fortsätta med det här. Självklart får man tycka vad man vill om deras DRM men bör samtidigt vara väldigt medveten om att detta bara är början och fler kommer ta efter. Tro inte heller att konsoler skulle vara ett undantag för då lurar ni nog er själva, jag är övertygad om att de kommande konsolerna kommer ha lika drakonisk DRM som dagens pc spel.

Undra vad som hade skett om det rört sig om en annan utvecklare och EA varit dess utgivare?

Medlem

Men sen kommer ju också frågan.. Alla sitter här och gnäller på kravet att vara uppkopplade. Det innebär ju att folk är .. Ja just det, uppkopplade. Stör det så fruktansvärt mycket liksom? Visst är det mer praktiskt utan DRM alls (I vissa fall iaf), men det innebär ju inte att DRM är djävulen själv.

Det är gamers som har motiverat användningen av DRM genom piratkopiering, och nu får även gamers ta smällen för det. Alla gamers spelar inte sina spel olagligt, men många gör det. Sant då att även oskyldiga får ta konsekvenserna av det, men livet är dessvärre inte rättvist.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Men sen kommer ju också frågan.. Alla sitter här och gnäller på kravet att vara uppkopplade. Det innebär ju att folk är .. Ja just det, uppkopplade. Stör det så fruktansvärt mycket liksom? Visst är det mer praktiskt utan DRM alls (I vissa fall iaf), men det innebär ju inte att DRM är djävulen själv.

Det är gamers som har motiverat användningen av DRM genom piratkopiering, och nu får även gamers ta smällen för det. Alla gamers spelar inte sina spel olagligt, men många gör det. Sant då att även oskyldiga får ta konsekvenserna av det, men livet är dessvärre inte rättvist.

För det första så måste man komma ihåg en sak, dessa personer kommer ALDRIG betala en krona. Det är detta som de stora bolagen verkar vägra inse, de straffar enbart sina kunder och inte dessa "parasiter". Konsekvensen av detta är att deras betalande kunder slutar köpa deras spel, vissa av dessa väljer sedan att antingen bojkotta spelen helt eller ladda ner dom.

Vad detta kommer leda till i förlängningen är att fler och fler kommer övergå till att ladda ner och sedan kan man tycka vad man vill. Piratkopiering har alltid funnits och idag är den större än någonsin. Enda sättet att få stopp på den är att lyssna på de kunder man har för och förstå att den stiger tack vare allt mer kränkande DRM. Varför tror du Kickstarter projekten rönt stora framgångar? Jag har själv donerat mer pengar till Kickstarter än vad jag betalade för de spel jag köpte förra året.

Till sist så är det ganska stor skillnad på att vara uppkopplad mot att vara det 100%. Som jag förstått det så räcker det att man tappar kontakten med servern bara för en sekund så är det kört.
Konstant uppkoppling är den värsta formen av DRM, Bioware tog efter hård kritik tillbaks detta krav men när Blizzard kör med samma sak så är det tydligen ok. Att Blizzard sedan ursäktar detta med att det är ett MP spel är bara bs då det inte verkar vara bara jag som spelar den här typen av spel helt ensam.

Medlem

Min enda poäng i detta var att jag tvivlar på att folk rycker ur nätverkskabeln när de postat på FZ, och därefter går för att spela.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Min enda poäng i detta var att jag tvivlar på att folk rycker ur nätverkskabeln när de postat på FZ, och därefter går för att spela.

Vissa kanske inte har använder samma dator här som när de spelar spel. Jag har själv länge funderat på att använda en dator (helt avskild från nätet) för spel medan jag använder den andra för att surfa.

Medlem

Då är du nog fortfarande en kraftig minoritet. Då de flesta spelen fungerar genom Steam eller Origin så är det ju inte så mycket diskussion om att merparten av gamers är uppkopplade konstant. Man kan heller inte ställa något krav på att spelen ska fungera för alla, för nätverksuppkoppling är ju ett hårdvaru-krav som alla andra system-krav som finns på spel idag.

Jag anser, personligen, att folk är så inställda på att klaga numera att man skapar problem som ofta kanske inte finns i den utsträckning som målas upp. Du har mycket rätt i det du skriver, men det korståg folk har startat mot DRM, speciellt Ubisofts, är överdrivet och helt enkelt.. Ja, jag vet inte vad. Folk klagar mer än att ge komplimanger till spel numera. Ska man öppna munnen för att klaga är det också viktigt att man öppnar munnen och säger vad som är bra.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ubisoft har sig själva att skylla, går man mer eller mindre ut och anklagar sina köpare för att de laddar ner så ska man inte heller räkna med att dessa kommer vilja köpa ens produkter. Hade faktiskt möjligheten att ladda ner ett av deras spel helt gratis (fullt lagligt) men avstod från detta då jag ogillar detta företag skarpt.

Medlem

fugging epic....om man inte fattar att han är en karaktär så är det nog dags att besöka doktorn.

Medlem

Fejk, han har väl gjort flera sådana.

Medlem

Hoppas Rage Quit gör en om Diablo hehe.

Medlem

En jättebebis.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Jag anser, personligen, att folk är så inställda på att klaga numera att man skapar problem som ofta kanske inte finns i den utsträckning som målas upp.

Ja så är det faktiskt. Och om man verkligen försöker så kan man se tjusningen i och gilla de allra flesta spel. Många gånger handlar det bara om att vänja om. Ibland tänker jag "om jag aldrig spelat något annat och fick det här i handen, skulle jag då inte tycka det här är roligt och bra?". Det görs inte så många dåliga spel längre överhuvudtaget. Mest olika bra spel och allt är relativt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Du sa det bättre än mig!

Ofta är det också så att folk vill att en uppföljare i en serie ska vara så lika den förra som möjligt.. Gilar man inte det nya, spela det gamla. Ingen tvingar folk att spela nytt. Jag spelar fortfarande Quake 1 och Quake 3, då jag anser att det mesta annat inte är min stil.

Samma sak med Age of Empires 2 och Age of Empires 3. Jag gillar tvåan bättre överlag, men trean är kul som omväxling, så jag spelar båda.

Jag tror inte nödvändigtvis att spel blir enklare eller "fördummade". Däremot tror jag att folks datorvana är enormt mycket högre idag än vad den brukade vara, vilket i många fall leder till en lättare tolkning av spel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar