Robot
Diablo III

Tre dagar efter årets största spelsläpp är vi tillbaka med den slutgiltiga recensionen. Lyckas Diablo III leva upp till 12 års nostalgidrypande förväntningar från en hel spelvärld? Välkommen till den enda (?) Diablo III-recension som inte inleds med Deckard Cains klassiska öppningsfras.

#grand-theft-auto-iv, #diablo-iii, #blizzard-entertainment, #diablo-ii, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #diablo, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Diablo III

Förväntade mig en 4a och fick det!

Medlem

För mig är det i alla fall en 5a

Medlem

Tycker också en 4a. Vissa grejer va meh och andra bra. Tycker att act 3 och 4 var så sjukt mkt bättre än act 2 och 1. Samt att act 2 var mkt bättre än act 1. Tycker att bossarna i allmännhet var lite för lätt. Typ diablo hade jag INGA problem med alls. Köra med monk, dash / blind så att han var stunnad mer eller mindre hela fighten. En gäspning senare hade man varvat spelet. COOP är dock det som verkligen gör spelet roligt! Synd bara att det är max 4 players.

Medlem

Det som recensenten säger håller jag med om, detta är underbart bra spel men jag ser inte vad som är 4+ år i utvecklingen. Ganska kort spel tycker jag. Jag vill inte säga att det var en besvikelse men det är långt ifrån ett spel som har hypats upp till skyarna och 4 år i utvecklingen.

Att ha internet för att spela har jag inget emot då jag är jämnt på nätet men för ett spel som det här är det korkat val att förlita sig på servers. Nästan som att skjuta sig själv i foten, speciellt vid release då miljoner ska in på samma gång.

Medlem

mediokert spel, är i Act2...ingen "wow" faktor än så länge...blir väl att man lira storyn en gång och kör lite coop innan man lägger det på hyllan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ett mycket bra spel men det som jag (än sålänge) är lite besviken över är musiken. Endast ambient musik, nej tack!

Inaktiv

1. Spelet är för kort
2. Man har inte lyckats att fånga en ny publik.
3. Inge LAN-stöd
4. Man tröttnar

Medlem

Antar de flesta noobsen här inte spelet tidigare spel utan kommer från wow.

Diablo 3 är inte va Diablo serien tidigare varit. Visst det är kul men det har förstört det mesta.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

mediokert spel, är i Act2...ingen "wow" faktor än så länge...blir väl att man lira storyn en gång och kör lite coop innan man lägger det på hyllan

okej

Medlem
Skrivet av Haziza:

Antar de flesta noobsen här inte spelet tidigare spel utan kommer från wow.

Diablo 3 är inte va Diablo serien tidigare varit. Visst det är kul men det har förstört det mesta.

Jag kommer sakna baal-run botsen och lvl 1 spammarna!

Medlem

Hade velat se en recension som även byggde på hur spelet förändras när man kommer upp till Nightmare och Hell, det blir ju faktiskt svårare då. Men fyra av fem låter logiskt, dock är det tveklöst ett av de roligaste spelen jag spelat

Medlem

För många genvägar och för lite kärlek. Tycker det verkar som att de aktivt valt bort en hel del saker för att senare kunna slå mynt på det i form av DLC eller liknande. Förstår inte hur jag ska känna mig motiverad att använda deras auktionssystem när spelet springs igenom, vet inte riktigt hur de resonerat. Hjälper ju inte att de dessutom inte låter oss spela det offline, hade gärna haft med mig det på min bärbara men nu kräver spelet att jag är ansluten hela tiden...

Nä, är grymt besviken på detta. Det de gör bra är bara bra, inte perfekt som man skulle kunnat förvänta sig av både Blizzard och hypen de skapat.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av Haziza:

Antar de flesta noobsen här inte spelet tidigare spel utan kommer från wow.

Diablo 3 är inte va Diablo serien tidigare varit. Visst det är kul men det har förstört det mesta.

Jag håller inte med alls. Diablo har alltid handlat om att spöa skiten ur monster, hitta items och customiza sin karaktär med crazy builds. Det är fortfarande där. Så personligen förstår jag inte vad folk klagar över. Ja det är lite mer fäg i det än Diablo 2 men det är typ det.

Vad gäller recensionen dock så håller jag med om allt mer eller mindre. Jag tycker spelet är fantastiskt roligt, speciellt i multiplayer, men storyn är inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Jag tycker inte det är helt rättvist att kritisera spelet i sin helhet för "tekniska problem" dock. Ja, launchen var ett jävla clusterfuck under den fösta dagen, det var kaos. Men Sedan den 15e har jag inte stött på några problem alls.

Medlem

Bra recention, är själv riktigt nöjd och har skitkul både solo och med kompisar, börjar bli ganska svårt i hell solo märker man så man får ta det lite lugnt.
Sen så kommer ju inferno så man har något att göra i co-op en lång tid framöver.

Vet inte vad folk har förväntas sig men för mig var det precis det jag fick, ett kul spel man kan lira med kompisarna.

4/5 av mig med

Medlem

Förväntande mig en femma för det var DIABLO men nu rätt så nöjd att en djupgående analys gav spelet sitt rätta betyg

gj fz

Inaktiv

Spelet gjorde en radikal förändring när man började på Nightmare - slut på alla one-shots av fienderna. Precis som utvecklarna lovade så blev det generellt svårare och man fick nyttja sina skills på ett helt annat sätt än rulla huvudet på tangenterna.

Medlem

kan inte släppa kommentaren om att det är för enkelt.

Det finns inget enkelt i spelet det är SVÅRT och brutalt.

kan än hålla med om betyget 4 av 5 rent generellt men jag är nöjd av produkten så ger jag det 5av5 det ger nöje och det är brutalt svårt som det ska vara.

Medlem

Är det bara för mig spelet är ospelbart? jag har runt 200 till 1000 i ping när jag spelar.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av xeff:

Är det bara för mig spelet är ospelbart? jag har runt 200 till 1000 i ping när jag spelar.

Sluta spela på amerikanska eller asiatiska servrar. Eller byt isp.

Medlem

Jag gillar det! Har inte hunnit spela så mycket än, är bara level 19 Wizard, men tycker spelmekaniken är grymt bra! Storyn har väl inte fångat mig direkt, men hellre bra gameplay!

4,5/5 får det av mig!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Så det är svårt alltså? Den punkten jag själv hakar upp mig på utan att än testat spelet är inledningen, tyngden och spänningen om att få möta dom första mobsen, att den kommer direkt sådär utan någon direkt uppbyggnad av förväntningar suger. Tänkte köpa D3, men ...! Övertyga mig!

Medlem

Spelet ger inge socialt umgänge.. du kan inte hosta egna servrar, finns inget direkt bra chat system, AH ä jobbigt och buggigt, vad ska du göra senare när guld förlorar sitt värde i D3 som de gjorde i D2? lägga upp saker för 100 000 000 ? redan sett vissa personer lägger upp lvl 60 legendary for 1 miljon guld.

Slutet av nightmare var riktigt svårt, början av hell känns som en liten paus, men så fort man kommer fram till leoric så blir det svårt igen..

Normal och nightmare var ett skämt för övrigt >< dog bara 1 gång på diablo på nightmare.. bara.. där emot andra bossen dog jag 3 gånger på.

Medlem

Riktigt bra recension, återstå att se om det blir ett köp dock.

Inaktiv

Rättvist betyg. Det är ju trots allt som med allt annat som Blizzard gör - inget revolutionerande på något sätt men oerhört finslipat.

Är inne på min första solorunda på hell. För lätt? I helvete heller.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av xeff:

Är det bara för mig spelet är ospelbart? jag har runt 200 till 1000 i ping när jag spelar.

Sluta spela på amerikanska eller asiatiska servrar. Eller byt isp.

Det är väll klart att jag inte spelar amerikanska och asiatiska servrar.
Pingen hoppar ändå fram och tillbaka hela tiden.

Medlem

Bra recension, håller med 4/5 men kanske hoppar upp på en 5:a när dom kommer med arena patchen därtill;)


signatur

????? < Gaming ftw!

Medlem

Tycker faktiskt Diablo tvås fyrkantiga stil av områdena var bättre än nu, områdena känns så linjära jämnfört med d2. Samt att jag klarat halva nightmare och det droppar inga gula saker? Har fått två gula på hela act två. Förut på normal fick man massor, I dont get it.

Medlem

Väldigt kort spel för 450kr. Tycker dessutom spelet är för mainstream och linjärt (precis som recensenten antyder).
Animationer, musik, röstskådespeleri, tecknarstilen och filmsekvenserna är dock i absolut toppklass.

Achievements:
Tycker man får achievements alldeles för lätt. Ta bort en gem från ett item och sen tillsätta det. Jo, det kan ju en 5-åring göra också. Ibland känns det som att Blizzard underskattar ens intelligens.

Checkpoints och vägvisare:
Det märks att Blizzard har satsat på mainstream-marknaden.
Allting ska vara så linjärt som möjligt och ju mindre man får tänka, desto bättre. Tyvärr verkar vara modernt i dagens spelindustri.

Färdighetssystemet:
Väldigt förenklat. Man får automatiskt poäng i alla attributen, vilket lämnar mindre utrymme för att bygga en mer unik karaktär. I spel som t ex neverwinter nights kunde man skräddarsy sin karaktär med både attributpoäng och skills. I diablo 3 får man allting serverat på silverfat och reducerar antalet alternativ, vilket är tråkigt.

Spelglädjen finns ju där och man blir lätt sittandes fler timmar än vad man planerat. Inget dåligt spel, men det märks att inte ens diablo 3 kunde stå emot tidens tand.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skriv svar