Arma 2 fundering

Medlem
Arma 2 fundering

har länge funderat på att lägga någon hundring på arma 2 men skulle vilja veta från folk som har spelet, hur pass mycket skiljer sig demot från det fulla spelet med patchar och så ? är det en massiv förändring i utseendet och allt eller märks knappt någon skillnad ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

har länge funderat på att lägga någon hundring på arma 2 men skulle vilja veta från folk som har spelet, hur pass mycket skiljer sig demot från det fulla spelet med patchar och så ? är det en massiv förändring i utseendet och allt eller märks knappt någon skillnad ?

Jag har ingen aning om hur gammalt demot är (eller om det är begränsat i grafiken) - men spelet har utvecklats enormt sedan det släpptes. Sedan om det ser så mycket snyggare ut vet jag inte. Menar du att grafiken är dålig?

Medlem

Det flyter mycket bättre och är mycket mindre buggigt i alla fall. Demot är en riktigt gamal version, och representerar inte hela spelet. Sen kan du ju lägga till moddar som ACE och så, och Day Z förstås (där det sistnämnda även kräver expansionen). Väl värt en hundralapp med andra ord!


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem
Skrivet av Thanatos84:

Det flyter mycket bättre och är mycket mindre buggigt i alla fall. Demot är en riktigt gamal version, och representerar inte hela spelet. Sen kan du ju lägga till moddar som ACE och så, och Day Z förstås (där det sistnämnda även kräver expansionen). Väl värt en hundralapp med andra ord!

ok det låter ju bra det, kändes väldigt ryckigt i demot när man skulle finsikta å grafiken kändes även lite grötig, fast grötigheten kanske är en del av realismen ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Är det Day Z ni är ute efter så rekommenderar jag er att vänta på releasen istället.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Är det Day Z ni är ute efter så rekommenderar jag er att vänta på releasen istället.

nja ville mer testa på realismen å storskaligheten man hört så mycket om


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

"Arma II: Free is a totally free version of ARMA II, with lower resolution textures and a multiplayer focus." - WineHQ

Lägre upplösta texturer i gratisversionen med andra ord. Så ja, fullversionen av ARMA II är "snyggare".


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av raefzm88:

Är det Day Z ni är ute efter så rekommenderar jag er att vänta på releasen istället.

nja ville mer testa på realismen å storskaligheten man hört så mycket om

Ok, men bara så du vet vad du ger dig in i:

Glöm allt vad "running & gunning" heter, glöm COD eller BF3. Om du är van vid den sedvanliga akrobatiken och odödligheten i "vanliga" FPS lir, så kommer du förmodligen tycka att ArmA är segt, svårt och frustrerande i början.

Men, du kanske redan känner till allt detta, så om du ger det en chans så kanske du gillar det. Bara du är införstådd med och kan acceptera att "realism" verkligen är nyckelordet i ArmA, att du inte kan hjula med full stridpackning och sannolikt kommmer att dö av en halvmiss så bör du ha ett bra utgångsläge.

SE

Medlem

har testat lite arma2 free nu och det verkar ju väldigt kul mp, dock lite lag issues och sådant


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av raefzm88:

Är det Day Z ni är ute efter så rekommenderar jag er att vänta på releasen istället.

nja ville mer testa på realismen å storskaligheten man hört så mycket om

Ok, men bara så du vet vad du ger dig in i:

Glöm allt vad "running & gunning" heter, glöm COD eller BF3. Om du är van vid den sedvanliga akrobatiken och odödligheten i "vanliga" FPS lir, så kommer du förmodligen tycka att ArmA är segt, svårt och frustrerande i början.

Men, du kanske redan känner till allt detta, så om du ger det en chans så kanske du gillar det. Bara du är införstådd med och kan acceptera att "realism" verkligen är nyckelordet i ArmA, att du inte kan hjula med full stridpackning och sannolikt kommmer att dö av en halvmiss så bör du ha ett bra utgångsläge.

SE

jodå spenderade ungefär 30 min att leta upp en fiendepatrull som hade anfallit oss i ryggen, jag å mina 7 npc's, vi hamnade såklart i ett mg bakhåll och blev slaktade på 1 min xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

HAha! Det är sådana upplevelser som är minnesvärda. Inte den 3001'a gången du respawnar i BF3 eller MW3.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Börjar bli riktigt sugen på A2 nu.. den där modden å allt osv,,, fasen, har ju inte tid igentligen :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

DayZ är i alpha, men det är fortfarande det bästa moddet till något PC spel på denna jord iallafall. (ifall man räknar bort buggarna)

Medlem
Skrivet av DiDDi:

DayZ är i alpha, men det är fortfarande det bästa moddet till något PC spel på denna jord iallafall. (ifall man räknar bort buggarna)

Mjo det är riktigt nice.. dock är det oerhört frustrerande med dåliga servrar och kraschar.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar