DICE hjälper till med nya Need for Speed
Kul att se att nyheten kom upp
Då blir det nog skitbra med andra ord
Nä men seriöst, kan de bara inte lägga Need for speed serien helt? Har ju gått så jävla långt utför att det är mirakel att det ens kommer nya spel
De tidigare Need for Speed var ju utvecklat av Blackbox, som verkligen har bevisat att dom inte kan göra bilspel, dock så släpper dom spel efter spel. Men Criterion Games, skaparna av den otroligt snygga serien Burnout kan absolut visa hur Need for Speed var, och kommer att vara igen. Plus att DICE gör miljön är ju inte direkt någon nackdel.
Det här spelet längtar jag OTROLIGT mycket till!
Jag tycker att NFS var som bäst i början (innan underground, Most Wanted osv).
NFS har ju alltid varit arcade (?)
Nepp.
Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.
Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.
förstår mig inte på folk som orkar med bilspel, lite bättre texturer och äckligare motion blur med varje nytt bilspel. ugh.
Testa något spel som inte är fullständigt arkadskräp? Ta typ Forza 3, det håller inte på med löjligt överdrivna effekter och är riktigt realistiskt med tanke på att det ändå är ganska lättsmält.
Kul att se att nyheten kom upp
Då blir det nog skitbra med andra ord
Nä men seriöst, kan de bara inte lägga Need for speed serien helt? Har ju gått så jävla långt utför att det är mirakel att det ens kommer nya spel
De tidigare Need for Speed var ju utvecklat av Blackbox, som verkligen har bevisat att dom inte kan göra bilspel, dock så släpper dom spel efter spel. Men Criterion Games, skaparna av den otroligt snygga serien Burnout kan absolut visa hur Need for Speed var, och kommer att vara igen. Plus att DICE gör miljön är ju inte direkt någon nackdel.
Det här spelet längtar jag OTROLIGT mycket till!
Är böjd att hålla med.
Criteron har ändå gjort högkvalitativa arkadracers (Burnout) så det känns som att de skulle kunna fixa ett NFS som är bra.
Personligen är jag mer för realistiska racingspel men det är ju inte NFS-spelens målgrupp.
De tidiga NFS och Porsche-spelet var kul på den tiden men inget av dem var sådär värst realistiskt och jag vet inte hur lyckat det är att försöka byta målgrupp för en etablerad serie, oavsett vad man tycker om den ursprungliga.
NFS har ju alltid varit arcade (?)
Nepp.
Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.
Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.
http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA
Simulator? Nej. Arkad.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
NFS har ju alltid varit arcade (?)
Nepp.
Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.
Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.
http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA
Simulator? Nej. Arkad.
"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."
"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."
hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed
NFS har ju alltid varit arcade (?)
Nepp.
Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.
Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.
http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA
Simulator? Nej. Arkad.
"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."
"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."
hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed
Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
De tidigare Need for Speed var ju utvecklat av Blackbox, som verkligen har bevisat att dom inte kan göra bilspel, dock så släpper dom spel efter spel. Men Criterion Games, skaparna av den otroligt snygga serien Burnout kan absolut visa hur Need for Speed var, och kommer att vara igen. Plus att DICE gör miljön är ju inte direkt någon nackdel.
Det här spelet längtar jag OTROLIGT mycket till!
Kunde inte sagt det bättre själv. Många användare på det här forumet är alldeles för duktiga på att dödsdöma spel innan ett demo eller en riktig gameplayfilm kommit ut.
Min favorit i NFS-serien är helt klart most wanted. Men man kanske ska börja värma upp inför det nya nfs med Underground 2 då jag aldrig spelat det.
Mina 5 ören.
"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"
Jag har personligen spelat alla NFS spelen . De har alltid varit arkad inriktade.
Att kalla det simulation 1994 var ju ett annat sätt att göra reklam.
Man märker på hur bilarna sladdar i skarpa kurvor när man spelar det (Har orginalet här i bokhyllan btw).
Stunts (4D sports driving) har mer simulation än de tidiga versioner NFS serien haft och det spelet är ännu äldre.
Porsche unleashed var ett mycket bra spel, men jag skulle inte gå så långt
som att kalla det simulation. Möjligtvis någon halfbreed.
Grand Turismo 1 har mer simulation än något av de spelen.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
NFS har ju alltid varit arcade (?)
Nepp.
Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.
Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.
http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA
Simulator? Nej. Arkad.
"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."
"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."
hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed
Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara
Ursäkta att jag lägger mig i (igen?), men måste den här diskussionen komma upp VARJE GÅNG det postas en nyhet om ett bilspel?
Visst förstår ni att Arkad/Simulator inte är en exakt vetenskap?
Var går gränsen där ett bilspel blir en simulator och vem bestämmer det?
När man inte längre kan skjuta sköldpaddsskal på varandra?
När bilarna skadas av att köra in i saker?
När man känner skillnad mellan bak och framhjulsdrift?
När luftfuktigheten påverkar motorns förbränning?
När varje sandkorn på vägen ska simuleras för att väglaget ska stämma?
Förstår ni var jag vill komma? Att diskutera detta (igen) börjar bli patetiskt. Kan vi släppa det hela och nöja er med att vi sätter våra gränser på olika ställen?
"Ren och skär lögn" i detta sammanhang är för övrigt något av det dummaste/mest arroganta jag hört på länge. Jag hade något högre tankar om dig än så.
EDIT: För att tillägga något som faktiskt har med nyheten att göra: Jag tror detta kan bli ett av de bättre NFS-spelen på senare år. Förmodligen kommer man att bli besviken, men jag har inte gett upp hoppet om serien än.
NFS har ju alltid varit arcade (?)
Nepp.
Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.
Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.
http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA
Simulator? Nej. Arkad.
"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."
"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."
hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed
Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara
Ursäkta att jag lägger mig i (igen?), men måste den här diskussionen komma upp VARJE GÅNG det postas en nyhet om ett bilspel?
Visst förstår ni att Arkad/Simulator inte är en exakt vetenskap?
Var går gränsen där ett bilspel blir en simulator och vem bestämmer det?
När man inte längre kan skjuta sköldpaddsskal på varandra?
När bilarna skadas av att köra in i saker?
När man känner skillnad mellan bak och framhjulsdrift?
När luftfuktigheten påverkar motorns förbränning?
När varje sandkorn på vägen ska simuleras för att väglaget ska stämma?
Förstår ni var jag vill komma? Att diskutera detta (igen) börjar bli patetiskt. Kan vi släppa det hela och nöja er med att vi sätter våra gränser på olika ställen?
"Ren och skär lögn" i detta sammanhang är för övrigt något av det dummaste/mest arroganta jag hört på länge. Jag hade något högre tankar om dig än så.
EDIT: För att tillägga något som faktiskt har med nyheten att göra: Jag tror detta kan bli ett av de bättre NFS-spelen på senare år. Förmodligen kommer man att bli besviken, men jag har inte gett upp hoppet om serien än.
Simulation är när bilarna beter sig som riktiga bilar, vilket de varken gör i första NFS eller Shift, speciellt i shift då varje bil beter sig exakt likadant och överstyr som en galning. Spelet är helt off. Det är som att säga att Call of Duty är en soldatsimulator tyvärr.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
NFS har ju alltid varit arcade (?)
Nepp.
Ehm.. jo? Nämn ett NFS som är simulation? Shift är ju verkligen inte det btw.
Det var ju knappast riktigt arkad från början. Från början var det ett bilspel, verklig miljö och fysik o såna där grejer. Senare blev det bara löjligt och VART arkadigt med Underground o hela köret.. det var inte NFS längre.. bara nåt slumpmässigt arkadskräp. De äldre NFS spelen var mer vuxenspel än barnspel som alla NFS spelen efter Underground blev.
http://www.youtube.com/watch?v=VWZ3LZ4PMLA
Simulator? Nej. Arkad.
"The Need for Speed (1994)"
"The first installment of the NFS was one of only two serious attempts by the series to provide a realistic simulation of car handling and physics without arcade elements (the other being Porsche Unleashed)."
"Need for Speed: Shift (2009)"
"In addition to improved driving simulation and an adaptive difficulty, the game reintroduces cockpit view, the first in the series since Need for Speed: Porsche Unleashed. NFS Shift focuses on racing simulation rather than arcade racing of previous titles."
hmm noter att NFS 1994 var simulering och sen har vi Shift, där det står att tidigare titlar var arkad. Så i stort sett allt däremellan är arkad.
Källa: Http://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_speed
Har du spelat spelen? NFS: Shift är VERKLIGEN inte en simulation. Ren och skär lögn. Första NFS är också arkadigt, kolla på klippet bara
Ursäkta att jag lägger mig i (igen?), men måste den här diskussionen komma upp VARJE GÅNG det postas en nyhet om ett bilspel?
Visst förstår ni att Arkad/Simulator inte är en exakt vetenskap?
Var går gränsen där ett bilspel blir en simulator och vem bestämmer det?
När man inte längre kan skjuta sköldpaddsskal på varandra?
När bilarna skadas av att köra in i saker?
När man känner skillnad mellan bak och framhjulsdrift?
När luftfuktigheten påverkar motorns förbränning?
När varje sandkorn på vägen ska simuleras för att väglaget ska stämma?
Förstår ni var jag vill komma? Att diskutera detta (igen) börjar bli patetiskt. Kan vi släppa det hela och nöja er med att vi sätter våra gränser på olika ställen?
"Ren och skär lögn" i detta sammanhang är för övrigt något av det dummaste/mest arroganta jag hört på länge. Jag hade något högre tankar om dig än så.
EDIT: För att tillägga något som faktiskt har med nyheten att göra: Jag tror detta kan bli ett av de bättre NFS-spelen på senare år. Förmodligen kommer man att bli besviken, men jag har inte gett upp hoppet om serien än.
Simulation är när bilarna beter sig som riktiga bilar, vilket de varken gör i första NFS eller Shift, speciellt i shift då varje bil beter sig exakt likadant och överstyr som en galning. Spelet är helt off. Det är som att säga att Call of Duty är en soldatsimulator tyvärr.
Jag hoppas innerligt att du inte ens läste vad jag skrev...
Du slänger ur dig dina ÅSIKTER som om de vore FAKTA. Kan du skilja på begreppen?