Vad skrämmer iväg dig från ett spel?
En sak över allt annat...
DRM
Jag håller med dig i princip men jag har alltid ratat ett spel pga kopieringsskyddet.
Haha, jag måste sluta dricka sprit innan jag postar... ALDRIG, skall det vara.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Det har jag gjort. Ratade Mass effect p.g.a. kopieringsskyddet.
Ratade också X3 pga. kopieringsskyddet. (Köpte tyvärr X2 innan jag visste att det hade starforce, annars hade jag ratat det också.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
En general chat fylld av: h4h4 1337 n00b h4x l0l.
*Hurr burr*
En sak över allt annat...
DRM
Jag håller med dig i princip men jag har alltid ratat ett spel pga kopieringsskyddet.
Haha, jag måste sluta dricka sprit innan jag postar... ALDRIG, skall det vara.
Jag brukade inte ägna någon tanke åt DRM förut men allteftersom DRM-funktioner kukat ur spel och dessutom tvingat mig som konsument att vara uppkopplad och begränsad till fåtal maskiner så har jag slutat köpa spel med DRM-skydd. Åtminstone de varianter som:
1. Får spelet att kuka ur
2. Tvingar mig att vara ansluten till nätet (läs: kräver nät för spel)
3. Begränsar mig till en maskin
I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White
DRM, precis som många nämnt, är en bidragande faktor till varför jag väljer att selektera bort ett spel. Om det är något jag inte tål, så är det spel som kraschar precis under ett uppdrag när man är på väg att klara en boss eller dylikt. Hände i the witcher när jag var på väg att komma till nästa checkpoint... precis då skulle eländet packa ihop.. inte kul.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Asiatisk stil går fet bort eller om spelet är en dålig konsollport då stängs det av omgående.
Offtopic: Tyckte ni Metro 2033 var så dåligt? Tyckte det var ett av de fetaste spelen jag lirat igenom. Atmosfär var sjukt fet och gameplay var helt okej.
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
DRM, främst i form av onlineaktivering, gör att många spel försvinner från inköpslistan eller flyttas ner till en plats där priset är en acceptabel förlust om det skulle suga.
Har man väll skaffat ett spel så blir kontroller, känsla och den logik som spelet använder för sin mekanik avgörande för hur länge det får leva.
För att ta ett par av dom omnämnda spelen i tråden så spelade jag med stor behållning igenom Metro 2033 medan BF:BC2 banlystes i vredesmod ungefär halvvägs igenom spelet.
DRM, främst i form av onlineaktivering, gör att många spel försvinner från inköpslistan eller flyttas ner till en plats där priset är en acceptabel förlust om det skulle suga.
Instämmer till fullo, kan utan tvekan få mig att skita i att köpa ett spel. Hade jag lagligen fått dra ner en kopia av spelet utan detta sabla skydd så hade jag skitit i hur mycket DRM de använder sig av. Tyvärr är det alltid vi som köper spelet som drabbas, det kommer aldrig drabba de som skiter i att betala för produkten och det spelar ingen roll hur måna skydd de inför för att försöka åtgärda detta. Dock så är jag övertygad om att det egentliga syftet med denna DRM är tänkt för de som köper spelet begagnat.
Många grymma spel som försvunnit från inköpslistan tack vare detta som jag hade köpt dag ett.
Några minuter vet jag inte, men allmänt dåligt gameplay.. Beror mycket på vad det är för typ av spel.. Är det RTS kan jag förlåta storyn då jag i så fall skulle spela MP till 95%, så där är det nog "replayabillity" som jag värdesätter. MMO = För mycket grind och dålig/omogen community är aldrig någon höjdare! FPS = Dålig AI. RPG = dålig story/berättarskap. I extremare fall har jag även kunnat klaga på spelet förmåga att suga in mig i spelvärlden. Ska det vara ett rollspel ska man fann känna att man har en plats där också.
Något som gäller nästan alla spel är om det är onödigt repetitivt..
Spelar mest simulatorer av alla de slag, RTS, RPG och mmo, så det måste vara hållbart i längden.
"If the road ahead is long, don't turn back"
kassa detaljer i ett annars rätt bra spel kan ibland vara nog.. BF2 tillexempel: Snyggt spel överlag men jag klarade inte av rödpunktssiktet på första "riktiga" uppdraget... Det är ju stort som en j*vla medicinboll och med världens fetaste punkt i nån slags pil-form som täcker målet redan på ett par meters håll! Morr!
*ragequit*
Några minuter vet jag inte, men allmänt dåligt gameplay.. Beror mycket på vad det är för typ av spel.. Är det RTS kan jag förlåta storyn då jag i så fall skulle spela MP till 95%, så där är det nog "replayabillity" som jag värdesätter. MMO = För mycket grind och dålig/omogen community är aldrig någon höjdare! FPS = Dålig AI. RPG = dålig story/berättarskap. I extremare fall har jag även kunnat klaga på spelet förmåga att suga in mig i spelvärlden. Ska det vara ett rollspel ska man fann känna att man har en plats där också.
Något som gäller nästan alla spel är om det är onödigt repetitivt..
Spelar mest simulatorer av alla de slag, RTS, RPG och mmo, så det måste vara hållbart i längden.
Kan bara hålla med om detta