Call of Duty: Black Ops II får dedikerade servrar

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Bra med dedikerade servrar, men samtidigt så gillar jag partysystemet väldigt mycket. Det gör det så oändligt mycket lättare att spela med sina vänner på samma lag. Sen tycker jag nog att hyra server är det bästa lösningen, annars kommer piratkopierandet och ett överdrivet fuskande som ett brev på posten.

Jo visst , men saknar man inte dessa andra part servar man alltid lirade på i t,ex cs1,6 ?!?!
Med roliga admin och folk man kände igen .

signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Bra med dedikerade servrar, men samtidigt så gillar jag partysystemet väldigt mycket. Det gör det så oändligt mycket lättare att spela med sina vänner på samma lag. Sen tycker jag nog att hyra server är det bästa lösningen, annars kommer piratkopierandet och ett överdrivet fuskande som ett brev på posten.

Detta hjälper inte mot piratande. Kolla bara på MW2/Black Ops1. Black Ops läckte väl till och med ut några dagar innan release!?

Vad gäller fuskande så skulle det vara bättre om man kunde ta hand om sin egen server. Du kan fortfarande använda antifusk-systemet (VAC i detta fall) och du har en mänsklig admin som kan ta hand om det som VAC inte hittar.

Jag har faktiskt inget emot ett partysystem. Det kan vara skitbra om man bara vill spela på någon randomserver med kompisar. Jag ser dock ingen anledning varför detta inte skulle fungera med dedikerade servrar. Lägg till lite filter som man kan fixa till innan man trycker join.

Den enda anledningen (som jag kan se) till att de gör som de gör med dedi-servers är att de kan sälja DLC enklare. Skulle det finnas mod-verktyg skulle dessa kunna användas för att kopiera in DLC:t i en mod.

Medlem

Bra att de inkluderar något så grundläggande som dedi-servrar till ett FPS.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:
Skrivet av StrongBad:

Jo visst , men saknar man inte dessa andra part servar man alltid lirade på i t,ex cs1,6 ?!?!
Med roliga admin och folk man kände igen .

Mjo men jag ser inte hur hyra server skulle kunna hindra detta. Du kan ju fortfarande ha "roliga admins" och stammisar.

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

90 FoV med högre texturer till PC, samt DX11 rejält support så blir det köp

Definitivt nånting som bör finnas med för att man ens ska överväga att köpa det. Dedikerade servrar, check. DX11 vore godis med men är det låst till 60 fov utan att man kan höja det spelar det ingen roll om spelet skeppas i ett fodral av guld när migränen väl slår in.

Medlem

Föstår inte varför dom inte kan göra dedikerade servrar till Xbox360/Ps3? Det vore ju kul med dedikerade servrar till konsoll...

signatur

I liek cukkis!

Medlem
Skrivet av ikinz:

Detta hjälper inte mot piratande. Kolla bara på MW2/Black Ops1. Black Ops läckte väl till och med ut några dagar innan release!?

Jag pratar om piratande i multiplayer. MW2/MW3 och Black Ops hade väldigt lite piratspelare i multiplayer. Jämför med CoD4, där var piratandet enormt stort och det är väl därför så många säger att de gillade den bäst.

Skrivet av ikinz:

Jag har faktiskt inget emot ett partysystem. Det kan vara skitbra om man bara vill spela på någon randomserver med kompisar. Jag ser dock ingen anledning varför detta inte skulle fungera med dedikerade servrar. Lägg till lite filter som man kan fixa till innan man trycker join.

Nej jag tror inte heller det kan vara så svårt, det gjordes ju i t ex Crysis 2. Men i Black Ops så var det klart undermåligt. Där var det bara den gamla sortens servrar. Bara gå in och sen (efter några patchar) så var man tvungen att vara toksnabb för att välja rätt lag som sina kompisar, men alltför ofta blev man tvungen att spela på "fel lag". Om det nu var så lätt, varför gjordes det inte till Black Ops?

signatur

Medlem

vad är ens dedikerade servrar =P

Medlem
Skrivet av ulpa:

Föstår inte varför dom inte kan göra dedikerade servrar till Xbox360/Ps3? Det vore ju kul med dedikerade servrar till konsoll...

Ja precis. Likaså undrar man varför de bojkottar stöd för mus och tangentbord.

signatur

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av ulpa:

hade för mig att det finns mus och tangentbord som är fullt funktions dugliga ilag med min PS3, iaf använder jag det.

Inaktiv

Varför är man så emot att släppa riktiga dedikerade servrar? Dvs riktig dedikerad där man själv styr över servern, som till BF2, inget trams där man ska hyra några slottar på ett företags server.

Medlem
Skrivet av TontteJooi:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av ulpa:

hade för mig att det finns mus och tangentbord som är fullt funktions dugliga ilag med min PS3, iaf använder jag det.

Jorå stöd för mus och tangentbord vet jag finns till båda konsoller på xbox heter den typ XM25 eller någon liknande.

signatur

I liek cukkis!

Medlem

Jag spelar inte CoD-spel alls. Har aldrig gjort och kommer nog aldrig göra.

Men bara det att de faktiskt gör det möjligt för dedikerade servrar för oss PC-spelare, gör ju nästan att jag köper det till PC bara för att stödja dem.

Sen om jag verkligen spelar det eller inte är ju en annan sak

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

Medlem

Bra, nu har de kommit halvvägs. Nu är det bara att låta spelarna själva att sätta upp dedikerade servrar som är kvar. Dedicated servers requesten innebär ju inte bara att man ska hyra en server för att kunna ha en.

Medlem
Skrivet av TontteJooi:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av ulpa:

Jovisst, men jag pratar om spelen. Stöder spelen mus och tangentbord? Jag vet att UT3 gör det men andra populära shooters?

signatur

Medlem
Skrivet av Ztreek:

90 FoV med högre texturer till PC, samt DX11 rejält support så blir det köp

Nej, krävs bra mycket mer än så.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Varför är man så emot att släppa riktiga dedikerade servrar? Dvs riktig dedikerad där man själv styr över servern, som till BF2, inget trams där man ska hyra några slottar på ett företags server.

Helt enkelt för att om man kan få tag på serverbinärerna och resten av filerna så är det fritt fram för piratfest i multiplayer. Se bara på CoD4.

signatur

12
Skriv svar